Aviseringar
Rensa alla

Hur snabbt är erat nät?


Ämnesstartare

Det går inte att sugarcoat:a det, mitt internet är riktigt bajs. Jag had ADSL med 8mbps (1 megabyte / s) ner och 1mbps upp (0,125 megabyte / s). Det går bra att spela på och kolla film i HD (1080p60) men ska man streama så ser det förjävligt ut.

Skönt att vi ÄNTLIGEN ska få fiber till hösten, fuck you ASDL och alla telefonlinjer.

Hursomhelst, vad har ni för hastigheter? Vad har ni för leverantör (ISP)? Personligen har jag Telia.

Testade att streama idag och det går typ inte att se nåt: Twitch


   
Citera

100/100
Ip-Only


   
SvaraCitera

Har fiber och det är så himla bäst 


   
SvaraCitera

40/20 oftast har 4G via Tele2. Har inte tillgång till annat här ute i skogen Galen


   
SvaraCitera

ner runt 10,42 mbps
upp runt 0,97 mbps


   
SvaraCitera

Ca 10/1 dvs 10 Mbps nerströms och 1Mbps uppströms (ADSL). Inte mycket att skryta med men det är vad Telia erbjuder i kopparledningen som hänger i telestolpar ut till mig.

Men med tanke på att en fiberanslutning kostar i runda slängar 20.000 kronor bara i anslutningsavgift (engångsavgift) + den månatliga kostnaden på ca 500 kronor så nöjer jag mig tv med min halvtrötta ADSL-anslutning. Jag varken tankar ner eller fildelar nämnvärt mycket via TPB numera.  Rodnar

Lazarus undrar vad IP-Only är!??
IP-Only är väl i dagsläget sedan ett år tillbaka Sveriges värsta BLUFF FÖRETAG & BEDRAGARE   Arg . Går att läsa om allt helvete de ställt till för hundratusentals svenskar på BYGGAHUS.SE.


   
SvaraCitera