Aviseringar
Rensa alla

Hur snabbt blir man torr "där nere"


deathvalley:

Har hellre inte sex alls.....eller nä så illa är det inte. Men ändå, det är så jobbigt att folk då tittar på en och vet vad man ska göra typ

köp det på apoteket. där bryr dom sig inte. jag köpte graviditetstest där liksom.


   
SvaraCitera

deathvalley:

Fast jag har hört att glidmedel är kladdigt och äckligt

Det är lite meningen att du ska bli kladdig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

Du måste lära dig att vara sexuellt öppen iför din partner, det är egentligen hans ansvar att få dig att lita på honom, många tjejer har liknande problem för dom inte känner sin kropp så bra eller inte kan lita 100% på sin partner.

Vi har ganska nyligen träffats så jag antar att jag kanske inte är helt bekväm än, hoppas att det kommer sen då...

mediakatt:

Det är lite meningen att du ska bli kladdig.

Ja men att det är "äckligt" kladdigt. Jag vet ju inte 🙁

Det konstiga är bara att första gången gick det att få in den utan större problem, det gjorde ganska ont men nu de andra gångerna vi försökt har det gjort så ont att jag nästan börjat gråta. Hur kan det vara så? Är det verkligen bara nervositet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe96:

Du kanske kan träna på att slappna av när han inte är med, typ med några fingrar eller ett avlångt föremål av något slag?

Jag har testat lite själv med ett finger men tycker det är ganska obehagligt att känna hur det känns där inne, men det är ju en bra idé att försöka själv


   
SvaraCitera

deathvalley:

Ja men att det är "äckligt" kladdigt. Jag vet ju inte 🙁

Pröva att använda det själv i förväg så får du veta?

deathvalley:

Det konstiga är bara att första gången gick det att få in den utan större problem, det gjorde ganska ont men nu de andra gångerna vi försökt har det gjort så ont att jag nästan börjat gråta. Hur kan det vara så? Är det verkligen bara nervositet?

Alltså, du kan ju mycket väl ha någon av de åkommor som innebär smärtor vid samlag. Eller så kan du ha skadat slemhinnorna första gången ni hade sex. Eller så kan det vara något annat fysiskt.

Om du även får ont i andra sammanhang där nervositet inte är en faktor, typ vid tamponganvändning/onani så borde du definitivt skaffa en tid på en ungdomsmottagning och prata med dem. Och även om så inte är fallet kan det vara en bra sak att göra om du tycker att du är avslappnad och upphetsad men fortsätter få ont ändå.

Försöker ni ha sex igen så är ett tips att du/han börjar att ha ett finger eller flera i dig, om ni inte gjort så tidigare. Är du nervös så är det bättre att börja försiktigt. Ett annat tips är att se till att du får kontrollen, t ex genom att vara ovanpå honom, så att du styr takten själv.

Kom ihåg att det finns andra sätt att ha sex på också. Ni behöver inte pröva att ha penetrerande sex och sedan sluta helt om det inte fungerar. Det funkar att fortsätta hångla/ta på varandra/ge varandra oralsex/whatever och pröva lite senare, eller vid ett helt annat tillfälle. Om du känner dig trygg i situationen och inte tror att det helt kommer förstöra stämningen om du får ont så lär det gå lättare att slappna av för dig.


   
SvaraCitera

deathvalley:

Vi har ganska nyligen träffats så jag antar att jag kanske inte är helt bekväm än, hoppas att det kommer sen då...

Ouch, borde ni ens ha sex redan nu :S?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Försöker ni ha sex igen så är ett tips att du/han börjar att ha ett finger eller flera i dig, om ni inte gjort så tidigare. Är du nervös så är det bättre att börja försiktigt. Ett annat tips är att se till att du får kontrollen, t ex genom att vara ovanpå honom, så att du styr takten själv.

Han har gjort det med ett finger, och det gör liksom inte ont men det känns...han kanske är lite för hårdhänt när jag tänker efter. och alla gånger vi försökt har jag varit ovanpå, känns som att det är mer jag som bestämmer då.
Tack så mycket för ditt svar, du är hjälpsam. Jag ska överväga att gå till ungdomsmottagningen och se så att allt är bra typ.

JoElite:

Ouch, borde ni ens ha sex redan nu :S?

Men vi har typ smsat och sånt ganskal länge innan vi träffades, men det kanske är lite tidigt.... jag tycker bara om honom så mycket att jag vill göra honom glad med sex, men samtidigt vill jag ju också göra det för mig själv (det är inte alls bara för hans skull)


   
SvaraCitera

förstår nt vf d skulle vara leskigt lr pinigt att köpa glidis, r d pinigt att få ligga lr vad?!


   
SvaraCitera

deathvalley:

(det är inte alls bara för hans skull)

Bra, men om ni litar på varann och han vet hur man har sex så borde ett långt förspel göra susen, precis som med oss andra.
Du behöver vara i centrum av sexet men samtidigt så måste du veta att han blir kåt av att du njuter, känn inga krav på dig själv, tänk inte att han bara gör det för att han måste för att om han inte är en psykopat så blir han väldigt glad och kåt av att du mår bra och njuter av vad han bestämmer sig för att göra.

Men var inte rädd för att säga till han vad du tycker är mindre skönt fast säg typ " Pröva det här istället" och tryck inte ned han om han gör fel.

DUUUUU en fråga också, eftersom att du är en tjej.
Jag har hört att det är jobbigt när man slickar rakt på klitorisen eftersom att den är så känslig, och jag förstår verkligen hur det kan stämma men inte alla håller med mig (Killar obviously) tänkte kolla vad du tycker 🙂


   
SvaraCitera

Glidis är great!


   
SvaraCitera

deathvalley:

Tack så mycket för ditt svar, du är hjälpsam. Jag ska överväga att gå till ungdomsmottagningen och se så att allt är bra typ.

Hur gammal är du, om man får fråga? Jag tycker bara det låter som att du har svårt att slappna av och kanske inte riktigt är redo, mEd tanke på:

deathvalley:

Jag har testat lite själv med ett finger men tycker det är ganska obehagligt att känna hur det känns där inne, men det är ju en bra idé att försöka själv

Det ¨lå¨ter som att du kanske behöver lära känna din kropp lite bättre. Känns som att ni borde ta en paus från penetrerande sex ett tag och göra andra saker, som oralsex och använda händerna. Så att ni lär känna varandras och era egna kropapr och kan slappna av med varandra.


   
SvaraCitera

deathvalley:

Tack så mycket för ditt svar, du är hjälpsam. Jag ska överväga att gå till ungdomsmottagningen och se så att allt är bra typ.

Hur gammal är du, om man får fråga? Jag tycker bara det låter som att du har svårt att slappna av och kanske inte riktigt är redo, mEd tanke på:

deathvalley:

Jag har testat lite själv med ett finger men tycker det är ganska obehagligt att känna hur det känns där inne, men det är ju en bra idé att försöka själv

Det ¨lå¨ter som att du kanske behöver lära känna din kropp lite bättre. Känns som att ni borde ta en paus från penetrerande sex ett tag och göra andra saker, som oralsex och använda händerna. Så att ni lär känna varandras och era egna kropapr och kan slappna av med varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

så blir han väldigt glad och kåt

Jag tror att det är det som är stressande, att han så väldigt gärna vill på en gång liksom... Kul att han är kåt men jag känner då att jag inte vill att han ska behöva vänta så länge på mig...

JoElite:

en fråga

asså jag vet inte riktigt men det kan ju liksom bli för mycket när det är så känsligt...

Fingerprints:

gammal är du, om man får fråga? Jag tycker bara det låter som att du har svårt att slappna av och kanske inte riktigt är redo

jag är 19. Men det konstiga är ju att det gjorde mer ont andra gången än första, därför tänker jag att det är nåt fel på mig. Och jag vet inte hur jag ska slappna av. Har så dålig självkänsla så det känns som att han när som helst ska lämna mig fast jag egentligen vet att han inte är sån... Men det kanske känns bättre med tiden, bara han inte hinner trötna på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

så blir han väldigt glad och kåt

Jag tror att det är det som är stressande, att han så väldigt gärna vill på en gång liksom... Kul att han är kåt men jag känner då att jag inte vill att han ska behöva vänta så länge på mig...

JoElite:

en fråga

asså jag vet inte riktigt men det kan ju liksom bli för mycket när det är så känsligt...

Fingerprints:

gammal är du, om man får fråga? Jag tycker bara det låter som att du har svårt att slappna av och kanske inte riktigt är redo

jag är 19. Men det konstiga är ju att det gjorde mer ont andra gången än första, därför tänker jag att det är nåt fel på mig. Och jag vet inte hur jag ska slappna av. Har så dålig självkänsla så det känns som att han när som helst ska lämna mig fast jag egentligen vet att han inte är sån... Men det kanske känns bättre med tiden, bara han inte hinner trötna på mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

så blir han väldigt glad och kåt

Jag tror att det är det som är stressande, att han så väldigt gärna vill på en gång liksom... Kul att han är kåt men jag känner då att jag inte vill att han ska behöva vänta så länge på mig...

JoElite:

en fråga

asså jag vet inte riktigt men det kan ju liksom bli för mycket när det är så känsligt...

Fingerprints:

gammal är du, om man får fråga? Jag tycker bara det låter som att du har svårt att slappna av och kanske inte riktigt är redo

jag är 19. Men det konstiga är ju att det gjorde mer ont andra gången än första, därför tänker jag att det är nåt fel på mig. Och jag vet inte hur jag ska slappna av. Har så dålig självkänsla så det känns som att han när som helst ska lämna mig fast jag egentligen vet att han inte är sån... Men det kanske känns bättre med tiden, bara han inte hinner trötna på mig.


   
SvaraCitera