Aviseringar
Rensa alla

hur söka jobb som 16 åring ?


Ämnesstartare

ja jag undrar här, hur och vart söker man jobb som 16 årig kille ? Jag är villig och testa vad som helst förutom telefonförsäljare och jobb på donken[y]


   
Citera

Ett bra första steg är att traska omkring till olika butiker och företag, presentera dig själv och helt enkelt fråga om de behöver någon extrajobbare.


   
SvaraCitera

GL


   
SvaraCitera

jason13:

vad som helst förutom telefonförsäljare och jobb på donken

Burger King eller Max då?


   
SvaraCitera

Börja med att gå till samtliga butiker som finns i din närhet.


   
SvaraCitera

I din ålder skrev jag ett cv och lämnade det till närliggande butiker. Tyvärr kommer många säga nej eftersom man inte är 18 ( lite komplicerat det ). Då jag själv lämnade in mitt cv när jag var 16 fick jag jobb på biltema. De butiker jag skulle kunna tänka mig är typ: max, donken, burger, olika lager, servitör och allt inom rivning och byggnad 😛

Hoppas det hjälpte:P


   
SvaraCitera

knulla för pengar, det gjorde jag i din ålder och se hur det gick. rätt bra trots allt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lägga ut annons att du är intresserad och ofc så berättar du lite om dig och dina intressen och hoppas att nån ringer dig ang sommarjobb

Mvh Remix


   
SvaraCitera

jason13:

Jag är villig och testa vad som helst förutom telefonförsäljare och jobb på donken[y]

Det är de enda jobb du kommer att få som 16-åring.


   
SvaraCitera

Glhf.
Du hittar aldrig ett bra jobb som 16 åring. Du lär bara hamna med massa skitjobb, så det är bara att vända sig till telefonförsäljning och donken.


   
SvaraCitera