Aviseringar
Rensa alla

Hur sorterar ni era böcker?


Ämnesstartare

Jag sorterar mina i färgordning. Anledningen till det är att jag har galet dåligt minne när det gäller att minnas namn, siffror eller bokstäver, men färg och bilder är något jag ser som en självklarhet och som gör att jag kommer ihåg saker och vet på så vis vilken bok som är vilken. Så varför inte.


   
Citera
Ämnesetiketter

höjd.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Så otroligt onödigt att köpa böcker.


   
SvaraCitera

Skönlitteratur efter författares efternamn, facklitteratur efter område.


   
SvaraCitera

ställer/ lägger dem där det finns plats.


   
SvaraCitera

Bokstavsordning efter författare, givet


   
SvaraCitera

sarkofag:

höjd.

fast nu är min hylla lite cp, orkar inte fixa den


   
SvaraCitera

Färg, genre, författare, höjd och så vidare.

Möblerar med jämna mellanrum om i min bokhlylla för att jag då kommit på något nytt fantastiskt system att sortera böckerna efter, så det är svårt att säga något specifikt.

Just nu är det nog efter hur mycket jag tycker om dem.


   
SvaraCitera

Bara efter genre och höjd.


   
SvaraCitera

läser böckerna - slänger sen ned dom i källaren.


   
SvaraCitera

Samtliga böcker jag äger är uppstaplade i fyra högar på en robotdammsugarkartong, eftersom jag för tillfället bor hos min far. En femte hög är påbörjad ovanpå en plastkasse, lite sådär fint vid sidan av. Här behövs fan ingen ordning!


   
SvaraCitera

har ingen ordning alls. pocketböcker över sängen där jag egentligen vill ha de fina tunga böckerna, men vågar ej om hyllan skulle få för sig att trilla ner i mitt huvud.


   
SvaraCitera

OF 5:

ställer/ lägger dem där det finns plats.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

vissel:

har ingen ordning alls. pocketböcker över sängen där jag egentligen vill ha de fina tunga böckerna, men vågar ej om hyllan skulle få för sig att trilla ner i mitt huvud.

[love]


   
SvaraCitera

Sorterar inte min böcker men sorterar mina tv-spel... efter färg [cry]


   
SvaraCitera