Aviseringar
Rensa alla

Hur sorterar ni era böcker?


vissel:

men vågar ej om hyllan skulle få för sig att trilla ner i mitt huvud.

Vill ha min ljuskrona i metall ovanför sängen, men vågar inte av samma anledning. [sad]


   
SvaraCitera

isola:

Vill ha min ljuskrona i metall ovanför sängen, men vågar inte av samma anledning.

aah, förstår [sad] kan inte sova om jag har det så, vore tråkigt att vakna och vara död liksom.


   
SvaraCitera

Böcker av samma författare står bredvid varandra. Sen så står böckerna i hyllan efter preferens - de böcker jag är mest fäst vid står centralt i hyllan och lite mer random böcker står högt uppe/långt ner.


   
SvaraCitera

höjd


   
SvaraCitera

vissel:

kan inte sova om jag har det så, vore tråkigt att vakna och vara död liksom.

Precis. [sad]
Men det vore ack så fint att titta på under dagen, men vill som sagt överleva.


   
SvaraCitera

sorterar inte särskilt mycket alls


   
SvaraCitera

Facklitteratur, lättsam facklitteratur, propagandafacklitteratur + propagandaskönlitteratur, seriepocketar, skönlitteratur som ej är av propagandakaraktär, ordböcker + synonymordböcker + div. språkböcker, div. skolböcker jag ej återlämnat.

Uppdelar så här just nu.


   
SvaraCitera

Efter höjd.


   
SvaraCitera

Så att det ser snyggt och symmetriskt ut [cute]

alltså

sarkofag:

höjd


   
SvaraCitera

Böcker har jag inte många av. Min Harry Potter-samling står i den ordning dom ska läsas såklart och resten står i storleksordning.

Spelen däremot staplar jag upp efter hur mycket jag spelar dom. favoriten längst upp och bottenskrapet längst ner.


   
SvaraCitera

Efter namn och sen efter färg.


   
SvaraCitera

Har staplat upp dem i områdesklumpar och vardera klump efter höjd. Ser väl inte allt för snyggt ut, men det blir svårt att hitta fel.


   
SvaraCitera

Ligger lite varstans.


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

skönlitteratur som ej är av propagandakaraktär

nog för att vi i hushållet har en hylla för propaganda och relaterade skrifter, men i och med att du har en sektion av citerat slag så är det möjligt att jag är kär i dig.


   
SvaraCitera

De står på en rad. Brukar ställa in lite större böcker bland mindre osv så att det inte ska se konstigt ut.
Höjden ska jämna ut sig, så vill man lägga någonting ovanpå, som dukpannåer, så ska de kunna ligga där utan att luta.


   
SvaraCitera