Aviseringar
Rensa alla

Hur stärker man sitt självförtroende?


Ämnesstartare

Hejsan! Som somliga tonåringar säkert vet så har man sånt jävla krav på sig för att passa in och bli accepterad. Liksom varför är det såhär? Varför går de flesta människor på utsidan? En ''snygg'' person kanske inte har lika mycket innanför pannbenet som en ''mindre snygg'', ah ni fattar! Jag är så jävla trött på dehär och har verkligen sämst självförtroende. Hur kan man stärka sitt självförtroende? Jag vill verkligen se bra ut men hur gör man för att gå från ''ful till snygg'' för de är verkligen sån jag känner mig, känner mig så jävla värdelös. HJÄLP!!!!!


   
Citera
Ämnesstartare

'Varför går de flesta människor på utsidan ?'

Klart det är så mer  på social medier , som sagt är man Mainstream och följer strömmen i stil och utseende så är man inte lika unik längre som person . Bäst och hitta ngt eget och finna sig själv dvs en självidentifiering. Börja dyrka dig själv inte andra 😛


   
SvaraCitera

fulflikka:
Hejsan! Som somliga tonåringar säkert vet så har man sånt jävla krav på sig för att passa in och bli accepterad. Liksom varför är det såhär? Varför går de flesta människor på utsidan? En ''snygg'' person kanske inte har lika mycket innanför pannbenet som en ''mindre snygg'', ah ni fattar! Jag är så jävla trött på dehär och har verkligen sämst självförtroende. Hur kan man stärka sitt självförtroende? Jag vill verkligen se bra ut men hur gör man för att gå från ''ful till snygg'' för de är verkligen sån jag känner mig, känner mig så jävla värdelös. HJÄLP!!!!!

skitsamma om du är snygg eller mindre snygg. bara tänk "f*ck you all, this is my life. not your f*ck".


   
SvaraCitera

Börja träna. Ett annat som är effektivt är att sätta upp enkla mål och genomföra dem, vilka de är kan jag inte uttala mig om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Välj dina tankar. Vi människor styrs av våra tankar mer än vad vi tror. Vi skapar dem, vi resonerar kring dem och drar väldigt ofta felaktiga slutsatser från väldigt inkorrekta tankar.

Det är inte lätt. När du får en negativ tanke skjuter du undan den, varför skulle den vara till gagn för dig? Går du runt och tänker så om andra människor? Om nej, varför tänker du då så om dig själv?

Ta det som en successiv process. Börja en gång i veckan. Skapa en positiv tanke och försök hålla kvar den under dagen och tänk på den då en negativ tanke dyker upp.

Det är som sagt inte lätt, men vi styr tankarna mer än vad vi tror. De finns bara i huvudet.

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

legera med självhat


   
SvaraCitera
Draug

med recept på kronans droghandel enligt doktorns ordination.


   
SvaraCitera

fulflikka: Varför går de flesta människor på utsidan?

Utsida syns, insida gör det inte
Vad du frågar är egentligen går snabbast att läsa, omslaget på en bok eller hela boken?

fulflikka: Hur kan man stärka sitt självförtroende?

finns otaliga sätt, testa att umgås i grupp med folk och fokusera på annat än din egna självbild

fulflikka: Jag vill verkligen se bra ut men hur gör man för att gå från ''ful till snygg'' för de är verkligen sån jag känner mig, känner mig så jävla värdelös. HJÄLP!!!!!

1. Fulhet är subjektivt så om du inte gravt överviktig och har diverse andra synliga problem så är du antagligen inte så ful
2. Vad är snyggt enligt dig och varför är du inte det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fullkomligt fucking omöjligt om man vet att man är totalt sämst och folk hela tiden påminner en om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste hitta nånting som bygger upp ditt självförtroende jag rekommenderar kampsport, för mig hjälpa MMA


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

genom att lyckas uppfylla mål, klara av det som måste för att göra en förändring. Mål i livet är dock svårt att inte sätta på onåbara nivåer och att lyckas är än svårare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den.fete:
Fullkomligt fucking omöjligt om man vet att man är totalt sämst och folk hela tiden påminner en om det.

precis, äntligen någon som fattar! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Black-Power:
Du måste hitta nånting som bygger upp ditt självförtroende jag rekommenderar kampsport, för mig hjälpa MMA

på vilket sätt kan detta hjälpa att stärka självförtroendet? det är lite svårt när man liksom blir påmind hela tiden om hur dålig man är osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den.fete:
Fullkomligt fucking omöjligt om man vet att man är totalt sämst och folk hela tiden påminner en om det.

vilka påminner dig om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Scenic World:
Välj dina tankar. Vi människor styrs av våra tankar mer än vad vi tror. Vi skapar dem, vi resonerar kring dem och drar väldigt ofta felaktiga slutsatser från väldigt inkorrekta tankar.

Det är inte lätt. När du får en negativ tanke skjuter du undan den, varför skulle den vara till gagn för dig? Går du runt och tänker så om andra människor? Om nej, varför tänker du då så om dig själv?

Ta det som en successiv process. Börja en gång i veckan. Skapa en positiv tanke och försök hålla kvar den under dagen och tänk på den då en negativ tanke dyker upp.

Det är som sagt inte lätt, men vi styr tankarna mer än vad vi tror. De finns bara i huvudet.

Lycka till!

Tack så mycket, jag har blivit mer och mer positiv på livet den senaste veckan så det går framåt liksom...


   
SvaraCitera