Aviseringar
Rensa alla

Hur stor är risken för graviditet?


Ämnesstartare

Fick idag veta att min flickväns mens inte kommit igår som den skulle göra och hon har fortfarande inte fått den idag.
Vi hade sex utan kondom senast i torsdags, men hon äter p-piller varje dag och det är vi väldigt noga med att komma ihåg varje dag så hon inte glömmer.

Vi har haft en tungt vecka med mycket bråk, tjafs och gråt och oroligheter, kan sånt påverka mensen?
Hon har även en del matproblem och har tappat nästan 3 kilo bara sen i fredags...kan sånt påverka?

Snälla hjälp en orolig kille!


   
Citera
Ämnesstartare

Bara börja tänka på namn...
... nej men seröst - knaprar hon pillerna så är det ju lugnt, nästan 100% i alla fall. Annars så kan hon ju medvetet ha gjort dig till pappa. [badgrin]

Nej men seriöst - det är med 99% chans ingen fara (kanske [badgrin]).

Vad jag jäklas... [rolleyes]


   
SvaraCitera

svaamp:

Vi hade sex utan kondom senast i torsdags, men hon äter p-piller varje dag och det är vi väldigt noga med att komma ihåg varje dag så hon inte glömmer.

Då är det grönt skulle jag tro. Ibland om man har dåliga matvanor.. mår dåligt eller är stressad och såna saker kan mensen skjutas upp... det är rätt vanligt att min gör så iallafall. Brukar vara en diff på typ en eller två dagar hit och dit.


   
SvaraCitera

svaamp:

Vi har haft en tungt vecka med mycket bråk, tjafs och gråt och oroligheter, kan sånt påverka mensen?
Hon har även en del matproblem och har tappat nästan 3 kilo bara sen i fredags...kan sånt påverka?

Ja! Jag läste inte så långt, haha. Men då är det därför.


   
SvaraCitera

man brukar gå upp i vikt när man är gravid [y][y]

skoja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dillaan_:

Då är det grönt skulle jag tro. Ibland om man har dåliga matvanor.. mår dåligt eller är stressad och såna saker kan mensen skjutas upp...

Hon äter inte tillräckligt för att hon tycker att hon är tjock och så, så vissa dagar kanske hon bara äter ett mål på kvällen och hoppar över lunch och frukost....vi har bråkat så mycket den här helgen och har nog aldrig varit närmare att gå skilda vägar än nu och vi har varit tsm i ett halvår, absolut vårat största bråk....hon har inte mått psykiskt bra sen i fredags kväll skulle jag tro för sen har vi bråkat konstant tills igårkväll...

men bör jag oroa mig?


   
SvaraCitera

svaamp:

men bör jag oroa mig?

Du borde snarare oroa dig för hennes välmående än graviditet, för hon är mest högsta sannolikhet inte gravid. Mensen kan hoppa över en hel månad om man slutar äta och skadar sig själv på det viset. Dessutom mår hon psykiskt dåligt och ni bråkar..

Bli sams. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dillaan_:

Du borde snarare oroa dig för hennes välmående än graviditet, för hon är mest högsta sannolikhet inte gravid. Mensen kan hoppa över en hel månad om man slutar äta och skadar sig själv på det viset. Dessutom mår hon psykiskt dåligt och ni bråkar..

Jag oroar mig sjukt mycket över hennes hälsa och jag har sagt till henne att vi måste göra nåt åt det, så vi får se vad vi kommer till för lösning. Vi blev sams igårkväll och hade ett underbart 2 timmars telefonsamtal så det ser ju ljust ut iaf...


   
SvaraCitera

svaamp:

Jag oroar mig sjukt mycket över hennes hälsa och jag har sagt till henne att vi måste göra nåt åt det, så vi får se vad vi kommer till för lösning. Vi blev sams igårkväll och hade ett underbart 2 timmars telefonsamtal så det ser ju ljust ut iaf...

Var bara där för henne så mycket som du bara kan. Det är det enda du kan göra just nu skulle jag tro... kanske hjälpa henne att få någon att prata med, kurator ungefär. Skönt att ni är sams! Ett steg i rätt riktning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera