Aviseringar
Rensa alla

Hur stor bild kan man ha i sin presentation utan att den tvunget skall förminskas?


Ämnesstartare

Se trådtitel.


   
Citera
Ämnesstartare

Bilden på min presentation har förminskats ned till 449x337px, vet inte om det beror på höjden eller bredden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra fråga, vi hör med han som har koll:

Åtta:

Här är jag!


   
SvaraCitera
Åtta

450px är vad jag kan hitta. Men det är möjligt att det innebär att 450 är den övre gränsen, så att den förminskas ned till 449.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

450px är vad jag kan hitta. Men det är möjligt att det innebär att 450 är den övre gränsen, så att den förminskas ned till 449.

gäller det åt bägge riktningar? både bredd och höjd. tycker rent logiskt, att man bör kunna ha en hur 'hög' bild som helst i sin presentation eftersom att ju mer man skriver desto längre bliren. den är ej statisk


   
SvaraCitera
Tyrael

Utspädaren:

gäller det åt bägge riktningar? både bredd och höjd. tycker rent logiskt, att man bör kunna ha en hur 'hög' bild som helst i sin presentation eftersom att ju mer man skriver desto längre bliren. den är ej statisk

Det finns en max höjd, men den är inte 450. 6000 blev förminskat till 337.

Egentligen är det konstigt med max höjd, man kan ändå ha hur lång profil som helst. Profil


   
SvaraCitera
Åtta

Utspädaren:

gäller det åt bägge riktningar? både bredd och höjd. tycker rent logiskt, att man bör kunna ha en hur 'hög' bild som helst i sin presentation eftersom att ju mer man skriver desto längre bliren. den är ej statisk

Ärligt talat är jag inte säker. Jag ser bara en maxbredd, men det är möjligt att det finns en. Det är lite såhär att försöka lista ut hur saker funkar på UM:
Image


   
SvaraCitera
Åtta

Hittade det. Det är 0.75*maxbredd. Så 337.5 är maxhöjden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Hittade det. Det är 0.75*maxbredd. Så 337.5 är maxhöjden.

Tack! Ska ombona utefter de begränsningarna.


   
SvaraCitera