Aviseringar
Rensa alla

Hur stora höfter


Ämnesstartare

Jag har aldrig sett mig som tjock eller över det normala och ligger på stl 36. Blev dock väldigt chockad idag då jag såg måttet på ett par skinnbyxor där dem i stl 36 bara var 69 cm över höfterna. Själv har jag ca 80 cm och då är det knappt något fett bara höftbenen som tar emot så kan inte bli mycket smalare än så. Är det jag som har breda höfter eller vad är normalt egentligen. Ni som vågar får gärna skriva va ni själva har för mått runt höfterna:)


   
Citera
Ämnesetiketter

Bara bra med stora höfter, bra på att föda barn.

OnT lixz


   
SvaraCitera

Är det inte en väldans skillnad mellan byxstorlekar och andra storlekar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Är det inte en väldans skillnad mellan byxstorlekar och andra storlekar?

Om vi inte pratar om jeans utan bara yxor i allmänhet och av små företag som inte har en hel avdelning med bara byxor så bruakr dem använda sig av "vanliga" storlekar alltså typ mellan 32-46 eller va de brukar ligga på. Och då även i byxor så brukar jag ha stl 36.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

70 cm runt höfterna för strlk 36 låter väldigt osannolikt, kanske var stretch eller något? Eller kanske midjebyxor


   
SvaraCitera

iddqd:

Är det inte en väldans skillnad mellan byxstorlekar och andra storlekar?

Vad han sa... [tard]

Flickvän har 36/38 i vanliga fall.

25/26 i byxor.

Edit: Va lite seg verkar det som [sad] verkar vara löst iaf. PöZZ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kouku:

70 cm runt höfterna för strlk 36 låter väldigt osannolikt, kanske var stretch eller något? Eller kanske midjebyxor

Tack kanske jag inte är helt konstig iaf:P Tänkte också att det måste vara midjan men då ajg läste om dem så stod det specifikt att dem var väldigt låga så midjemåttet blev ett höftmått vilket jag tolkade som att man skulle mäta höfterna istället för midjan då det är på höfterna de kommer att sitta.


   
SvaraCitera

Skumt. 80 centimeter låter i alla fall vettigt.


   
SvaraCitera

stuss 97 typ
klaga ej


   
SvaraCitera

det är la fint


   
SvaraCitera

låter väll inte fel. man vad det jag


   
SvaraCitera

Små höfter är snyggt, men när det gäller att pressa ut barn opraktiskt.
Och 80 cm i midje mtt är enligt mig inte så stort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

stuss 97 typ
klaga ej

ligger på ca 90 cm stuss så inte jättelångt ifrån var längre upp jag menade precis på höftbenen


   
SvaraCitera

Sandra915:

höftbenen

sitter inte höfterna olika långt upp/ner på alla?
hörde det från några


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen e inte frågan om dert är fint eller inte snarare att jag inte riktigt förstår att tillverkare kan skapa byxor som ingen kan ha så undrade mer om de finns många som e så smal om höfterna att de kan ha ett par byxor som är 65 cm runt höfterna


   
SvaraCitera