Aviseringar
Rensa alla

hur tänker ni när någon ni inte känner dör?


Ämnesstartare

om det är någon i skolan du aldrig pratat med utan bara sett 

eller en kändis

vad är det du tänker på?


   
Citera
Ämnesstartare

kändis: "oj, jaha" för vissa och "jaha" för andra

någon från skolan vet inte typ har kanske hänt nån gång, känner det i känslan iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:
kändis: "oj, jaha" för vissa och "jaha" för andra

någon från skolan vet inte typ har kanske hänt nån gång, känner det i känslan iaf

väcker det någon annan åsiktsbaserad känsla hos dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag: väcker det någon annan åsiktsbaserad känsla hos dig?

vad är "det"?


   
SvaraCitera
reben

typ att det måste va jobbigt för anhöriga o blir stum fast om kändis oftast "m tråkigt"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:

vad är "det"?

döden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
typ att det måste va jobbigt för anhöriga o blir stum fast om kändis oftast "m tråkigt"

mm 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag: döden

ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mahalageasca:

ok

...


   
SvaraCitera
mynona

Ingenting som regel. Handlar det om en kändis eller en främling som jag av någon anledning gillat på avstånd kan jag känna ett stygn av saknad. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så lite som möjligt, har den dött på något extra horribellt vis så kanske jag föreställer mig hur det var och ger lite empati


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Det var väl synd." Sen glömmer jag det typ. Fast skulle nån som haft stor betydelse i mitt liv dö kanske jag skulle tänka annorlunda. Vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker mest att det är synd om den avlidnes familj och vänner. Är det en person i skolan som dött blir det såklart mer påtagligt än om en kändis dött iom att jag ser att andra påverkas av det = tänker på det mer. Får jag reda på att en kändis dött brukar jag bara tänka typ "jaha, tråkigt".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för o jämföra Paul Walker med Lou Reed, Lou Reed är någon som har inspirerat mig och som jag ser upp till, och han dog samtidigt som en släkting så det tog extra hårt. nån som paul walkers död är mest trist för han hade antagligen fru o barn, var hyggligt ung och verkade dö väldigt våldsamt. vet inte mer om hans död.

 men lou reeds död var som att bli slagen i ansiktet, medan paul walker var mest "oj, han ju, det var ju synd."


   
SvaraCitera