Aviseringar
Rensa alla

Hur tar jag kontakt med en kille i affären?


Ämnesstartare

Hej!
Jag har varit intresserad av en kille som jobbar på min lokala ICA-butik i snart 4 år. Han är otroligt snygg (och vad jag vet är det fler som gillar honom än bara jag) och väldigt trevlig. Jag brukar inte åka dit så ofta då det bara brukar vara min mamma som handlar, men efter att jag följt med henne ett flertal gånger det senaste så har mina känslor blivit större ju mer jag ser honom, och nu tror jag att jag är förälskad...

Problemet är dock att jag är extremt blyg och har väldigt dåligt självförtroende. Under alla dessa år har jag ALDRIG tittat honom i ögonen.
Dock har jag fått reda på av min mamma att han tittar på mig väldigt mycket varje gång jag är med henne och handlar och hon sa att det verkade som att han intresserad av mig.
Han har t.o.m en gång tidigare småpratat med mig när jag köpte något vid hans kassa... fast inte ens då tittade jag honom i ögonen. xD

Hur som helst, jag skulle verkligen uppskatta om folk kunde försöka svara på dessa frågor:

1. Hur tar man egentligen kontakt med en kille i affären? Han är ofta i kassan men går också runt i affären.
Det självklara är ju att starta ett samtal när han är i kassan men det är ofta kö och jag är som sagt oerhört blyg. :/

2. Jag är 18 år (väldigt snart 19) och han verkar vara något på ca 25.. är det fortfarande möjligt att han är intresserad? Eller är jag helt enkelt för ung och bara inbillat mig? :s

3. Vad för coola saker kan man köpa för att han ska typ tänka "Åh va cool hon är"?
Gången då han faktiskt pratade med mig var tyvärr när jag köpte en Twilight tidning till en kusin, och det blev bara extremt pinsamt då han antagligen trodde att jag gillade Edward Cullen. <- I'd rather die.
Funderar på energidrycker, för då behöver man även visa leg och då kanske han lägge märke till mitt namn o.s.v.?

Hahah alltså jag vet inte.
Är en desperat tjej här som är helt mindfucked av förälskelse.
Men snälla ta det här seriöst, för jag är ganska förtvivlad. :s

Om ni behöver fler detaljer så säg bara till!


   
Citera

Loveless:

möjligt att han är intresserad?

JA

mitt oetiska tips är att supa till lite innan, men ej sådär dräggigt.
utan bara så du får lite mod. [wink] eller något. men lukta gott.


   
SvaraCitera

Loveless:

Edward Cullen. <- I'd rather die.

Edward är fin [sad]
jag gillar honom [sad]
sluta snacka skit om honom [cry]

OnT:
Intresse kan finnas från hans sida även om du är 18/19 och han är mer än 5år äldre än vad du är.
Det med energidryck lät som en bra idé (även om jag själv inte alls gillar energidryck) så kanske han kan kolla upp vem du är osv.

Eller så struntar du helt i att du är blyg och frågar honom vad han heter och om ni kan träffas så får du se hur det går [y]

Sen finns nog risken att han har flickvän [n]


   
SvaraCitera
oktan

En klassiker, tappa något på golvet i hans närhet. Bra tillfälle att börja småprata.


   
SvaraCitera

är jubara fråga om ni kan ses


   
SvaraCitera

Loveless:

3. Vad för coola saker kan man köpa för att han ska typ tänka "Åh va cool hon är"?

Haha, skrattade högt där


   
SvaraCitera

"Ett paket kondomer"

sen stannar du vid dörren.

"Ska du med eller? :P:P:P"


   
SvaraCitera

köttfärssås:

"Ett paket kondomer"

sen stannar du vid dörren.

"Ska du med eller? :P:P:P"

Hahaha [love]


   
SvaraCitera
mynona

Om han går omkring i butiken så kan du fråga honom om någon vara eller liknande som det hör till hans jobb att svara på. Sedan kan du helt enkelt fortsätta småprata - om han är intresserad borde han också vara villig att prata.
Strunta i att verka cool. Om det syns på dig att du vill ha honom och du är för blyg för att prata så se bara på honom så borde han väl fatta och ta initiativet om nu inte du kan göra det.


   
SvaraCitera
Åtta

Loveless:

Vad för coola saker kan man köpa för att han ska typ tänka "Åh va cool hon är"?

EVIL_GENIUS_IS_BACK:

Haha, skrattade högt där

Samma här! "Oh shit alltså! Hon köper toapapper - hon måste vara galet ansvarstagande och mogen!" [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Det med energidryck lät som en bra idé (även om jag själv inte alls gillar energidryck) så kanske han kan kolla upp vem du är osv.

Ja, precis. Och sen har jag en (otroligt lame) raggningsreplik, typ "nu vet du mitt namn, nu vill jag veta ditt". Fast den är som sagt lame och den drar jag bara i ett extremt desperat läge. xD

Knarko:

Eller så struntar du helt i att du är blyg och frågar honom vad han heter och om ni kan träffas så får du se hur det går [y]

Det går inte att strunta i att vara blyg? D: I så fall skulle jag gjort det för hundra år sedan. x_x

Knarko:

Sen finns nog risken att han har flickvän [n]

True. Eller är bög. Hahah... fan nu känns det som om jag inte har någon chans alls... x'D

köttfärssås:

"Ett paket kondomer"

sen stannar du vid dörren.

"Ska du med eller? :P:P:P"

Hahhaha, fan va bäst. xD
Kan funka. ;D


   
SvaraCitera

Loveless:

Hahhaha, fan va bäst. xD
Kan funka. ;D

Go foir it![y][y]


   
SvaraCitera

Loveless:

Funderar på energidrycker, för då behöver man även visa leg och då kanske han lägge märke till mitt namn o.s.v.?

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Loveless:

Dock har jag fått reda på av min mamma att han tittar på mig väldigt mycket varje gång jag är med henne och handlar och hon sa att det verkade som att han intresserad av mig.

AWWW.

Loveless:

1. Hur tar man egentligen kontakt med en kille i affären? Han är ofta i kassan men går också runt i affären.

Fråga om något, att du inte hittar ja vad vet jag, något speciellt schampo eller något.

Loveless:

2. Jag är 18 år (väldigt snart 19) och han verkar vara något på ca 25.. är det fortfarande möjligt att han är intresserad? Eller är jag helt enkelt för ung och bara inbillat mig? :s

Du är väll inte för ung.

Loveless:

3. Vad för coola saker kan man köpa för att han ska typ tänka "Åh va cool hon är"?

Gör det där med energidrycken så blir han ju nästan tvungen till att prata med dig.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

köttfärssås:

"Ett paket kondomer"
sen stannar du vid dörren.
"Ska du med eller? :P:P:P"

Skulle också kunna funka [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

[bigsmile]

Facebook säger jag bara. :3

Om allt går vägen med den planen så är han en hemlig stalker och kollar upp mitt namn på facebook, addar mig och BLAM så är vi gifta. 😀


   
SvaraCitera