Aviseringar
Rensa alla

Hur tar jag kontakt med någon jag inte känner? ._____.


Ämnesstartare

Det finns en kille som går på samma skola som mig och vi har gett varandra blickar och sånt men jag vet verkligen inte hur jag ska kunna utveckla det..
Vi har inga lektioner tillsammans, han har ingen facebook, vi har inga gemensamma kompisar och går inte på samma fester så jag har ingen aning
Hur ska jag kunna prata med honom ><

help.


   
Citera

säg hej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

säg hej

been there done that


   
SvaraCitera

Om ni nu kan ge varandra blickar så borde ni ju kunna starta en konversation.


   
SvaraCitera

FirstDeadlySin:

been there done that

då så bara att prata med honom då


   
SvaraCitera

Underlig:

Om ni nu kan ge varandra blickar så borde ni ju kunna starta en konversation.

Det kanske är en ravin mellan dem.


   
SvaraCitera

Nabla:

Det kanske är en ravin mellan dem.

Då ropar man.


   
SvaraCitera

Kan du inte hitta på någon ursäkt för att få prata med honom? Typ, vet du vad klockan är? vet du var det klassrummet ligger? Om du låter jätteglad och trevlig på rösten och utstrålar självsäkerhet så får han upp ögonen för dig. Sen kan du tillägga något som för konversationen vidare, typ, vilken klass går du i? Presenterar dig. "Trevligt att träffas!" Allt det vanliga [wink][wink]


   
SvaraCitera

fråga chans bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

djinn:

fråga chans bara.

hahaha, ja! det ska jag göra! tack 🙂


   
SvaraCitera

"Hej".


   
SvaraCitera

FirstDeadlySin:

ahaha, ja! det ska jag göra! tack 🙂

annars kan du fråga om du får följa med han hem och äta macaroner och kuk :O, nice raggnigs replik ;D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FirstDeadlySin:

Hur ska jag kunna prata med honom ><

åh! jag känner sååå igen mig. det är hemskt! jag är helt och hållet insnöad i den där killen och vet inte längre vad jag ska ta mg till!


   
SvaraCitera

Att ta kontakt med en person IRL är rätt svårt. Jag tycker det..

Jag har snackat med en slumpartat person i närheten av där min kompis kille bor o de visade sig att dom var kompisar, så jag bad denna kille att komma hem till min kompis kille där vi skulle vara, så de var som att träffa en kille bara sådär som kom över o nu gillar vi varandra..
se bara till att ta kontakt med någon han känner o bestäm en träff med dom o en av dina kompisar? 🙂


   
SvaraCitera

Virvelvind:

Typ, vet du vad klockan är?

Virvelvind:

vet du var det klassrummet ligger?

HAHA säg ALDRIG såna töntiga saker. Ni har ju gått i samma skola ganska länge nu, så du borde veta vart klassrummet ligger och sånt..hahah


   
SvaraCitera