Aviseringar
Rensa alla

Hur tar jag kontakt med någon jag inte känner? ._____.


djinn:

fråga chans bara.

FirstDeadlySin:

hahaha, ja! det ska jag göra! tack 🙂

ljuvt. tänk om alla relationsforumsmongon vore såhär fogliga.


   
SvaraCitera

Visa pattarna.


   
SvaraCitera

sarkofag:

ljuvt. tänk om alla relationsforumsmongon vore såhär fogliga.


   
SvaraCitera

petronellasss:

åh! jag känner sååå igen mig. det är hemskt! jag är helt och hållet insnöad i den där killen och vet inte längre vad jag ska ta mg till!

Det är det värsta! Då finns det en till som jag. Insnöad är ett bra ord [tard]


   
SvaraCitera

windowslive:

HAHA säg ALDRIG såna töntiga saker. Ni har ju gått i samma skola ganska länge nu, så du borde veta vart klassrummet ligger och sånt..hahah

Meehhh det var ju bara ett exempel [cry]
Jag kommer inte på de riktigt coola grejerna i samma stil, men jag vet att de finns [cute]


   
SvaraCitera

Det finns svåra sätt, och så finns det ett lätt sätt..

Det lätta sättet är att helt enkelt inte krångla till det, gå fram till han och börja snacka, säg hej, läget? och bara spinn på och använd din goda sociala kompetens.
Alternativt gå fram och fråga om du får sätta dig vid bordet i matsalen (gissar att du går på högstadiet/gymnasiet), sen äre bara att börja snacka.

Du kommer då borde visa att du är "modig" och tror inte någon kommer tycka att du är konstig om du bara gör de på ett avslappnat sätt. Sen så lär du växa som människa själv.

Gör de ännu en gång, och så kan du ju fråga om hans mobilnummer eller whatever.

Det viktigaste man ska veta, gör man bort sig så gör de ingenting.. Det är de som vågar göra bort sig ibland och bjuda på sig själva och som tar de hela med en klackspark som folk ser upp till (för att de oftast inte själva kan göra det)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FirstDeadlySin:

Hur ska jag kunna prata med honom ><

Vad sägs som gå fram, fråga om snubben är intresserad av en fika , lunch eller liknande.
Steg nr 2 ta reda på lite om personen under samtalen, se det som att du skapar en ny vänn.
Ha lite fart, bjud ut vederbörande på en av dina (egna eller kompisars) fester. Funkar det så funkar det. Att ta första steget ä ofta skitjobbigt för många men utan att ta det kommer man vidare. [bigcheers]


   
SvaraCitera

Hatar det där. Att vara insnöad i någon som är svår att ta kontakt med, då man inte har gemensamma kompisar/lektioner. Men jag rekommenderar dig att prova något som jag skulle vara för feg att göra: Ta chansen. Du har helt seriöst inget att förlora. Berätta hur det gick sen [wink]


   
SvaraCitera

Pendulum:

Hatar det där. Att vara insnöad i någon som är svår att ta KONTAKT med, då man inte har gemensamma kompisar/lektioner. Men jag rekommenderar dig att prova något som jag skulle vara för feg att göra: Ta chansen. Du har helt seriöst inget att förlora. Berätta hur det gick sen

Jag känner igen mig i den här tråden. Fast det börjar rinna ut i sanden för min del. Om det skall bli något av "denna gången" (händer ju ibland), så får jag se till att ta tag i det..


   
SvaraCitera

Få honom att bli medlem på UM. Då är ni tillsammans snabbare än någon av er hinner säga "farbror gugge". [no-no]


   
SvaraCitera