Aviseringar
Rensa alla

Hur tar jag kontakt?


Ämnesstartare

Tjena Ungdomar. Med risk för att låta efterbliven/patetisk/fjortis/vet inte frågar jag ändå; hur tar man kontakt med någon man är intresserad av? Jag är intresserad av en kille, har snackat lite på facebook och irl också, men jag är alltid rädd för att säga fel saker så det slutar med att jag inte säger ett skit, typ... Vad kan man prata om egentligen? Vad bör jag ställa för frågor såhär i början???

/Socialt inkompetent


   
Citera

Alla kan behöva hjälp när det gäller det motsatta könet [wink]

chiq:

Jag är intresserad av en kille, har snackat lite på facebook och irl också

Träffas ni ofta, och på vilket sätt? Kanske inte har någon betydelse men...

chiq:

Vad kan man prata om egentligen? Vad bör jag ställa för frågor såhär i början???

Du säger att ni har snackat lite redan, vad snackar ni om då? Du skriver ju att det inte blir så mycket, haha, men lite har det väl ändå blivit?

Kan du tänka dig att fråga om ni kan träffas bara ni två? Jag får känslan att det inte har varit så, men det kanske det har? Hur som helst måste du chansa, försök att inte vara så rädd[smile] Vad är du rädd att du ska säga? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

Träffas ni ofta, och på vilket sätt? Kanske inte har någon betydelse men

Nej... vi går i samma skola så vi typ hälsar och sen bor vi rätt nära varandra också så då har vi sällskap ibland från skolan.

dansanattenlång:

Du säger att ni har snackat lite redan, vad snackar ni om då? Du skriver ju att det inte blir så mycket, haha, men lite har det väl ändå blivit?

Inte så mycket haha men njaaa... det är mest sånt här drygt småprat om typ vädret hahaha nej men du fattar... 🙂

dansanattenlång:

Kan du tänka dig att fråga om ni kan träffas bara ni två? Jag får känslan att det inte har varit så, men det kanske det har? Hur som helst måste du chansa, försök att inte vara så rädd Vad är du rädd att du ska säga?

Huh jag vet inte, kanske borde göra det... men jag får panik, jag hatar awkward situationer och "pinsamma tystnader", så försöker alltid bryta tystnaden och det brukar liksom sluta med att jag säger asonödiga saker eller KLAGAR... är typ klagoanden nr 1 :/

men taaaackkkk 😀 <3


   
SvaraCitera

dansanattenlång:

Alla kan behöva hjälp när det gäller det motsatta könet [wink]

Så jag behöver ej hjälp med att ta kontakt med en kille? [sad]


   
SvaraCitera

Prata med honom som med vem som helst bara.


   
SvaraCitera

prata på bara går det åt helvette så var det ändå inte meningen att det skulle leda någonstans. Gör du dig till kommer ditt sanna jag bara komma fram senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

prata om allt och ingenting, improvisera lite och hoppas på det bästa [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thanks people [wink]

Antar att det grundläggande problemet ligger i att jag inte ens kan prata med någon överhuvudtaget. Haha...


   
SvaraCitera

motsatta könet, fan va kasst det låter.. vem motsätter sej?
komplementerande könet borde det heta [blush]


   
SvaraCitera

chiq:

Nej... vi går i samma skola så vi typ hälsar och sen bor vi rätt nära varandra också så då har vi sällskap ibland från skolan.

Ok, men det är ju ett stort plus [smile] Bra att ni går i samma skola, och ännu bättre att nu bor nära varann! Perfekt att ni oftast ska åt samma håll.

chiq:

Inte så mycket haha men njaaa... det är mest sånt här drygt småprat om typ vädret hahaha nej men du fattar... 🙂

ok. a men då kan det vara svårt att gå till en högre nivå eller vad man ska säga, men det går. fråga om han vill hitta på något efter skolan nån dag. ta mod till dig.

chiq:

Huh jag vet inte, kanske borde göra det... men jag får panik, jag hatar awkward situationer och "pinsamma tystnader",

Vem gör inte det? [wink] Jag tycker ändå att du ska chansa!

chiq:

det brukar liksom sluta med att jag säger asonödiga saker eller KLAGAR... är typ klagoanden nr 1 :/

men det är ju inte bra.. det är rätt jobbigt med såna människor :/ försök se positivt på saker och ting istället! Hur verkar den här killen tycka om att du klagar?

Ensamvargen:

Så jag behöver ej hjälp med att ta kontakt med en kille?

Det kanske du behöver[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dansanattenlång:

men det är ju inte bra.. det är rätt jobbigt med såna människor :/ försök se positivt på saker och ting istället! Hur verkar den här killen tycka om att du klagar?

Precis... jag själv avskyr människor som är negativa och klagar, ändå är jag sån själv. 🙁 Klagar alltid på allt när det inte finns något annat att säga. Och jag har ju inte vågat klaga något inför honom, pallar liksom inte sabba det här också, vet ju att ingen gillar folk som klagar... därför slutar det alltid med att jag inte säger så mycket alls för att jag inte vågar riskera att börja vara jobbig...


   
SvaraCitera

dansanattenlång:

Det kanske du behöver[wink]

[tired]


   
SvaraCitera

chiq:

hur tar man kontakt med någon man är intresserad av?


   
SvaraCitera

chiq:

därför slutar det alltid med att jag inte säger så mycket alls för att jag inte vågar riskera att börja vara jobbig...

Försök tänka att du är intressant. [wink] Du ska inte tänka att du är jobbig!


   
SvaraCitera