Aviseringar
Rensa alla

Hur tar man emot hjälp när man inte vill ha den?


Efter många år kom jag på varför jag inte ville ha hjälp. Jag är på något sett rädd för att strunta i allt. Att om jag väl får hjälp så kommer jag inte bry mig om jag gått upp 4 kg och sedan 10 och sedan 20 [chocked].


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marshmallow:

Efter många år kom jag på varför jag inte ville ha hjälp. Jag är på något sett rädd för att strunta i allt. Att om jag väl får hjälp så kommer jag inte bry mig om jag gått upp 4 kg och sedan 10 och sedan 20 .

Förlåt att jag lägger mig i, men hur kommer det sig att det är på det sättet?


   
SvaraCitera

Barfota:

Förlåt att jag lägger mig i, men hur kommer det sig att det är på det sättet?

På vilket sätt menar du? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marshmallow:

Att om jag väl får hjälp så kommer jag inte bry mig om jag gått upp 4 kg och sedan 10 och sedan 20 [chocked].

ja liksom, jag har ju healthy vikt nu, jag vill absolut inte fetta på mig mer!

kebu12:

äsch, killar gillar tjocka tjejer, dom är mycket lättare att trycka ner[cute]

ingen trycker ner mig, betyder det att jag är för smal så? [sad]

Nintendos BFF:

men sluta leva på kladdkaka da? :C du kommer må mkt bättre både psykiskt och fyskiskt då!

lever ba på kladdkaka ibland!
annars äter jag mat typ. kanske. Jag vet inte vad jag äter, jag äter ju jättedåligt. (som i sporadiskt och/eller ej healthy stuff). Men det är ju både fett, protein och kolhydrater i kladdkaka...? [blush]

isola:

Sitt jobb!Som folk med fobier tex vet ju intelligensmässigt att tex disktrasor inte är farliga, men kan ändå inte förmå sig att sluta vara hemskt rädda för dem.

vad ska de göra för MIG. hur ska de få MIG att inte känna mig astöntig över att hur jag uppfattar min kropp ch vad jag tänker om den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Marshmallow:

På vilket sätt menar du?

Att du ska strunta i allt om du får hjälp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barfota:

Att du ska strunta i allt om du får hjälp?

hon är rädd för att om hon får hjälp att acceptera sig som hon är, kommer hon inte bry sig om att hon går upp några kilo och sen en dag plötsligt vakna upp med 20 kg övervikt och undra hur det hände.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

börja skriv matschema...
mindfulness


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror jag,så är det för mig iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

vad ska de göra för MIG. hur ska de få MIG att inte känna mig astöntig över att hur jag uppfattar min kropp ch vad jag tänker om den?

nu tycker jag ej att du ska döma ut detta innan du testat missy


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

nu tycker jag ej att du ska döma ut detta innan du testat missy

testade ju förut ang andra saker och det kändes ba aslustigt. Tog aldrig upp såna här tankar förut pga nej.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Postorderhoran:

Och hur i så fall?

Har du någon vän att luta dig emot?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Har du någon vän att luta dig emot?

inte idet här falet, det är inte riktigt socialt accepterat att gnälla på att man är så kallat tjock när man inte är det. När jag försiktigt påpekar att jag och min kompis faktiskt ÄR lika "tjocka" säger hon NÄHÄDU DU ÄR SMAL SOM EN PINNE OCH DET ÄR INTE JAG.

...så ja. Funkar liksom inte. Och min bild av mig själv är liksom inte hennes sak att fixa till.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Postorderhoran:

...så ja. Funkar liksom inte. Och min bild av mig själv är liksom inte hennes sak att fixa till.

Ok, frågade mest för att det är det första jag skulle göra.
Kanske är svårare för tjejer.(?)

Postorderhoran:

det är inte riktigt socialt accepterat att gnälla på att man är så kallat tjock när man inte är det

Jo jag vet [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SLCD:

Kanske är svårare för tjejer.(?)

vet inte, men när hon är övertygad om att hon är tjockare än jag (vilket hon inte är, jag lånar kläder av henne som sitter lika bra på mig som på henne) så kan jag nog inte räkna med stöd från henne i det här [crazy]


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Postorderhoran:

vet inte, men när hon är övertygad om att hon är tjockare än jag (vilket hon inte är, jag lånar kläder av henne som sitter lika bra på mig som på henne) så kan jag nog inte räkna med stöd från henne i det här

Ok.

Men om jag förstår dig rätt sötnos så är dina tankar kring vikt som är problemet och inte din vikt. right (?)


   
SvaraCitera