Aviseringar
Rensa alla

Hur tar man garanterat död på spermier som hamnar på kroppen?


Ämnesstartare

Hej!

Jag frågar detta enbart för att min flickvän är livrädd för sperma.
Hon har runkat av mig en gång utan kondom, och då kom det på hennes händer lite men mest på mig och på min högerhand när jag skulle torka bort det.

Efter sexuella aktiviteter så går jag alltid till badrummet, tvättar mig där nere och händerna med vatten och tvål.
Jag har alltid trott att detta skulle räcka.

Men på sista tiden så vågar hon knappt ta i den utan en kondom på, och nu säger hon att hon är rädd t.o.m när jag ska ta av kondomen (kom ihåg att jag tvättar mig efter allt som händer innan jag ens tar i henne lol).

Jag vill bara höra om ni vet exakt vad som krävs för att få bort sperma främst från händer etc. så jag kan lugna ned henne.
Jag har försökt förklara för henne att jag får ju alltid lite sperma på händerna och tvättar mig, och hon har ju aldrig någonsin blivit gravid.

Men hon kan inte slappna av en sekund tydligen när det gäller sperma.
Kan ni snälla länka till bekräftade källor hur man tar död på sperma man får på sig?

Jag är 100% säker på att sperman dör av tvål och vatten, men jag tror inte hon lugnar ned sig förrän hon ser det svart på vitt.
Hon har dessutom inte haft någon sexualkunskap, så jag fattar inte varför hon inte kan lita på mig?

Jag tar ALDRIG på henne med sperma på mig,speciellt inte där nere. Jag gör allt jag kan för att förhindra graviditet, för jag vill inte göra henne gravid förrän vi är runt 25 lol.

Tack på förhand!


   
Citera
Ämnesstartare

Den Vise:

Men på sista tiden så vågar hon knappt ta i den utan en kondom på

[tard]


   
SvaraCitera
Tyrael

LOL. Samla upp massa sperma över en tid och smeta in det på henne när hon sover. Sedan när inget hänt så kanske hon fattar att sperma faktiskt är livsfarligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Handsprit är ju ett alternativ, eller p-piller för henne.. Dessutom fattar jag inte varför hon är rädd när du har det på händerna för även om du pullar henne efter så är det ingen chans att hon blir gravid ändå..


   
SvaraCitera

Hahahaha vilken brud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste hur tar man garanterat död på spermier som hamnat på en på krogen, tänkte bidra med mina tips [blush]


   
SvaraCitera

Den Vise:

Jag är 100% säker på att sperman dör av tvål och vatten, men jag tror inte hon lugnar ned sig förrän hon ser det svart på vitt.
Hon har dessutom inte haft någon sexualkunskap, så jag fattar inte varför hon inte kan lita på mig?

De klarar sig inte så länge i luften. Som en tumregel kan man säga att när det torkat så är de döda.
Annars beror det på många olika saker som temperatur, hur mycket spermier det är i vätskan osv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså, man kan inte bli gravid genom huden. Vad är det för jävla tjej du har egentligen?


   
SvaraCitera

Raptor:

De klarar sig inte så länge i luften. Som en tumregel kan man säga att när det torkat så är de döda.

Stämmer bra det. Så om OP torkar bort överflödet så kommer de att dö nästintill omedelbart.

Annars tar sprid död på stort sett allt. Jag är förövrigt biolog, så jag har rätt så bra koll på det. Det kan du ju alltid berätta om hon känner sig osäker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror hon är lesbisk. eller så äcklar du henne[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raptor:

De klarar sig inte så länge i luften. Som en tumregel kan man säga att när det torkat så är de döda.
Annars beror det på många olika saker som temperatur, hur mycket spermier det är i vätskan osv...

Jag tror dig, men du har ingen källa på det? Hon tror ju aldrig på vad jag säger lol

MrKimm:

om OP torkar bort överflödet så kommer de att dö nästintill omedelbart.

Annars tar sprid död på stort sett allt.

Som jag sa till den andra så tror jag dig, men var kan jag finna detta någonstans om jag vill få henne att läsa det själv?

Tack alla för snabba svar, har ni något mer eller länk till något så uppskattas det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

väldigt liten chans för en tjej att bli gravid även när man har sex (18%?) räkna då att man dessutom pumpat i henne tusentals spermier under den tiden in i hennes livmoder. För att hon ska bli gravid efter att hon runkat av dig måste hon först få det på händerna, sen måste hon sticka in handen i sig själv in i livmodern så snabbt som möjligt innan de torkar, de är oerhört känsliga för temperatur.

Låter bara som ett komplex hon har. Komplettera med olika preventivmedel som är spermadödande eller annat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hon tvångstankar? Inte för att vara taskig alltså, det låter nästan som hon har det bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

För att hon ska bli gravid efter att hon runkat av dig måste hon först få det på händerna, sen måste hon sticka in handen i sig själv in i livmodern så snabbt som möjligt innan de torkar, de är oerhört känsliga för temperatur.

Jag har dock för mig att spermier kan krypa in från slidöppningen och in, men jag vettefan. Dock så tvättar ju både jag och hon sig om händerna med tvål och vatten, trodde det skulle räcka för att få bort det :S

Hovnarren:

Har hon tvångstankar? Inte för att vara taskig alltså, det låter nästan som hon har det bara.

Ja, fast inte inom detta området trodde jag. Jag förstår vad du menar, no offense taken, jag är själv inläst på psykologi


   
SvaraCitera

Den Vise:

Som jag sa till den andra så tror jag dig, men var kan jag finna detta någonstans om jag vill få henne att läsa det själv?

Hade faktiskt svårt att hitta någon riktigt bra källa, men den här borde duga rätt så bra tycker jag: http://sv.wikipedia.org/wiki/Handsprit

Handlar iofs om att döda bakterier och annat sjukdomsalstrande. Men är det bra nog för att förhinda smitta, så är det garanterat bra nog för att förhindra förrymda spermier.

Den Vise:

Jag har dock för mig att spermier kan krypa in från slidöppningen och in, men jag vettefan. Dock så tvättar ju både jag och hon sig om händerna med tvål och vatten, trodde det skulle räcka för att få bort det :S

Två och vatten räcker fintfint igentligen, men det hela är ju helt klart helt psykologiskt. Och att spermier ska kunna krypa in från slidöppningen har jag svårt att tro, dom simmar ju i själva verket bara rakt fram, och för det behövs slemhinnor, de hittar inte in i slidan om man inte "planterar" dem där.

Finns ju förövrigt spermiedödande medel ni kan använda. Det kan ni t.om. applicera inne i slidan, om jag inte minns fel. Kan hända att det är receptbelagt dock.


   
SvaraCitera