Aviseringar
Rensa alla

Hur tar man INTE åt sig?


Ämnesstartare

Theeagle:

Om någon säger något elakt så mår jag dåligt i flera dagar. Jag är också asdålig på att stå upp för mig själv..

Bättra din självkänsla. Läs böcker om hur man gör, det finns hur många som helst.


   
SvaraCitera

Ush, högstadiet är hemskt. Ignorera alla taskiga människor. Låtsas att du inte ser/hör dem, prata och titta bara på de som är värda uppmärksamhet.

De som håller på och retas/mobbas och måste visa upp sig hela tiden har säkert dåligt självförtroende och mår skitdåligt själva. Varför ska man bry sig om vad de tycker?

Bara härda ut, det blir bättre. Jag gick i en hemsk klass i längre än 3 år och jag lever fortfarande. [party]

Dold text: När jag ser de människorna som jag brukade vara så "rädd" för en gång i tiden, så är det nästan komiskt, de är bara små rädda ungar själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får ibland också höra en del skit om mig... Försöker inte höra på det men ibland så blir jag jätteledsen, mest för att jag inte har några andra kompisar, alls. Är jättedålig på att hitta nya också [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alkohol


   
SvaraCitera

Tänk snarare såhär: de säger elaka saker för att de vet att du är bättre än dom. Du har riktiga vänner och uppenbarligen en fungerande familj också. Det kanske inte dom har och blir således avundsjuka och måste trycka ner dig till en lägre nivå än vad de själva ligger på.

De som blir mobbade är generellt sett sällan de som har det svårt. De som har det svårt blir snarare ignorerade av alla.

Det är nästan kul att se hur framtiden blir. För min del fick jag vänner, gick den utbildning jag ville gå o.s.v medan min mobbare hade förlorat alla sina vänner, förlorat sin flickvän, gick en skitutbildning långt borta o.s.v.

Karmapower!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du vet att det som sägs om dig inte stämmer, är det onödigt att ta åt sig av det.

Din psykolog verkar vara dålig om han/hon säger att du bara ska "strunta i vad de säger".

Det är såklart omöjligt att göra.

Börja inte blogga utan skriv dagbok eller här på forum där inte alla kan se. Jag har blottat mig själv allt för mycket på min blogg.

"Härda ut" är väl inget bra tips heller. Det är ju som om man accepterar att man förtjänar att kallas saker. Umgås bara med dem du tycker om och med de som du mår bra av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ööörkarn:

Det är nästan kul att se hur framtiden blir. För min del fick jag vänner, gick den utbildning jag ville gå o.s.v medan min mobbare hade förlorat alla sina vänner, förlorat sin flickvän, gick en skitutbildning långt borta o.s.v.

håller med dig


   
SvaraCitera

ldioten:

håller med dig

Dåliga människor får ett dåligt liv ja, det är en härlig tröst. [y]


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Dåliga människor får ett dåligt liv ja, det är en härlig tröst. [y]

Nej, bra människor får dåliga liv och det är ingen härlig tröst [cry]


   
SvaraCitera

alice1804:

Nej, bra människor får dåliga liv och det är ingen härlig tröst [cry]

Det stämmer inte. Det blir bättre, men för dåliga människor blir allt bara sämre.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Det stämmer inte. Det blir bättre, men för dåliga människor blir allt bara sämre.

Inte av vad jag har sett i mitt liv. Alla dåliga människor har lyckats i sina liv medan de bra har förlorat så mycket. Jag antar att man inte kan säga att det endast funkar på ett sätt utan att livet är olika för olika människor.


   
SvaraCitera

alice1804:

Inte av vad jag har sett i mitt liv. Alla dåliga människor har lyckats i sina liv medan de bra har förlorat så mycket. Jag antar att man inte kan säga att det endast funkar på ett sätt utan att livet är olika för olika människor.

Men då har du bara inte hunnit dit än!

Jag har också förlorat mycket men även vunnit sådant som är värt nånting. T.ex självförtroende, riktiga vänner, respekt o.s.v. Allt detta förlorar mobbarna för att ingen vill ha något med en sån människa att göra. Det är en del av det sociala spelet.

Ska man vara "bad-ass" så måste man ha karisma och charm också.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Men då har du bara inte hunnit dit än!

Jag har också förlorat mycket men även vunnit sådant som är värt nånting. T.ex självförtroende, riktiga vänner, respekt o.s.v. Allt detta förlorar mobbarna för att ingen vill ha något med en sån människa att göra. Det är en del av det sociala spelet.

Som jag skrev tidigare så ser livet ut annorlunda för olika människor. Bara för att detta hände dig så betyder det inte att det gäller allihopa. Det är förövrigt roligt att ditt liv har blivit bra men du kan inte säga att alla kommer att få det som dig. Tyvärr så är inte livet en tecknad film där de elaka alltid straffas och de snälla får lyckliga slut.


   
SvaraCitera

alice1804:

Som jag skrev tidigare så ser livet ut annorlunda för olika människor. Bara för att detta hände dig så betyder det inte att det gäller allihopa.

Jag har väldigt svårt att tro att det sociala spelet skulle vara "ur funktion" på andra ställen. Som jag sa så vill ingen ha något att göra med dåliga människor. De hamnar alltid i skiten även om det så ska ta 10 år innan det händer. Förutsatt att de fortsätter vara skitstövlar såklart.

alice1804:

Det är förövrigt roligt att ditt liv har blivit bra men du kan inte säga att alla kommer att få det som dig. Tyvärr så är inte livet en tecknad film där de elaka alltid straffas och de snälla får lyckliga slut.

Jag sa aldrig att mitt liv är bra. För det är det verkligen inte. På den sociala sidan (som mobbingen påverkar) är det bra, men inte på övriga punkter. Det finns inget solsken här. Med det sagt har jag vunnit tillbaka det mobbingen kostade mig plus lite till.

Sluta vara så pessimistisk, du är värre än mig.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Jag har väldigt svårt att tro att det sociala spelet skulle vara "ur funktion" på andra ställen. Som jag sa så vill ingen ha något att göra med dåliga människor. De hamnar alltid i skiten även om det så ska ta 10 år innan det händer. Förutsatt att de fortsätter vara skitstövlar såklart.

Ditt problem är att du inte kan se saker ur andra perspektiv utan endast ur ditt eget. Världen är inte rättvis, fråga vem som helst. Sen så har jag sett i mitt liv och även när det gäller andra att om man är snäll och sätter andra framför sig så blir man påtrampad. Det är också ett känt faktum. Karma finns, det erkänner jag men den drabbar fan inte alla som förtjänar det!

ööörkarn:

Sluta vara så pessimistisk, du är värre än mig.

Du har ingen rätt att kalla mig för pessimistisk för att du känner inte mig och du vet inte vad jag har gått igenom i mitt liv och fortfarande går igenom. Du kan inte döma mig förrän du känner mig, vilket du inte gör. Ja, jag kanske inte har världens mest optimistiska syn på livet och världen men jag går efter det jag och min familj har upplevt. Jag är förövrigt mycket mer positiv än vad jag egentligen borde vara om man tar hänsyn till det jag har fått se i mitt liv. Så döm inte förrän du har all fakta!


   
SvaraCitera