Aviseringar
Rensa alla

Hur tar man kontakt på rätt sätt?


Ämnesstartare

Hejsan [smile]
Är förtjust i en kille som går i samma skola som mig och undrar, som rubriken talar om - Hur man tar kontakt på rätt sätt?
Vi har endast en lektion tillsammans som hör till en linje vi båda valt. Klass 7-9 har dessa valda linje-lektioner tillsammans. Han förstår nog inte att jag gillar honom, då jag knappt sagt 'Hej' till honom. Jag vill så gärna ta kontakt, även om det bara blir ett "Hej", men finner inte mod till det. Vill absolut inte att han ska få reda på att jag gillar honom heller, då jag aldrig skulle kunna se honom i ögonen sedan om fallet var så att det inte var ömsesidigt. Samtidigt kanske jag måste ta risken - eller?

Hjälp välkomnas med öppna armar 🙂


   
Citera

Tornado:

Hjälp välkomnas med öppna armar 🙂

Kan du beskriva denna killen lite mer, hur mycket respekt har han i skolan osv?

Hjälpt en kille här med en liknande situation.
http://ungdomar.se/forum.php?thread_id=271728

Denna guide gäller främst killar men jag tror den kan hjälpa dig också.


   
SvaraCitera

du kan ju börja me att skaffa hans msn..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för tipset 🙂 Ska läsa den så fort jag skickat detta svar!

Han har respekt för andra, tror jag åtminstonde. Han är ganska tystlåten på lektionen jag träffar honom, men med folk han känner verkar han trevlig och snäll. Tror inte han är den typ av person som kränker andra, eller tar nytta av situationen ifall jag skulle göra något. Det är mitt intryck, men utan riktigt ha konverserat med honom känns det svårt att veta helt säkert. Var det ytterligare något speciellt du menade Bajwa?


   
SvaraCitera

Tornado:

Samtidigt kanske jag måste ta risken - eller?

Jag tror att du måste ta risken. Det är klart att du kan se honom i ögonen sen, även om han inte tycker samma![love] Vem vet, ni kanske blir jättebra kompisar istället? Om du nu kan tänka dig att ha en sån relation med honom, eller är du kär i honom? Lycka till iaf! 🙂


   
SvaraCitera

Sätt dig brevid honom på lektionerna kanske?
Du kan ju börja att prata om lite lätta saker - det ni håller på med under lektionen för tillfället och sådant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror jag skulle kunna ha en vänskapsrelation till honom med ja. Dock är lektionen jag pratar om simning, så det kan bli svårt att prata då. Men visst går det, för vi har styrketräning innan 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Du kan ju börja att prata om lite lätta saker

Håller med...börja med att lära känna honom lite ytligt. Det är ju faktistk ett måste om du vill komma nån vart med honom... Va dig själv! Tror han kommer bli glad om du tar kontakt. Dom flesta killar blir glada om en tjej kommer fram och pratar med en....iaf jag =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säg hej till honom och le. Får du inget svar är han:

1) För borta för att fatta vad som händer
2) Inte intresserad av nån anledning
3) Svårflörtad

Men eftersom att du är bröstbeväpnad så kommer du nog få svar.


   
SvaraCitera

Tornado:

Var det ytterligare något speciellt du menade Bajwa?

Respekt var nog fel ord, social status?


   
SvaraCitera

säg hej hur e läget


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Hur kan du "gilla" någon som du inte ens pratat med?


   
SvaraCitera

Capture:

Du kan ju börja att prata om lite lätta saker - det ni håller på med under lektionen för tillfället och sådant.

Skulle känna mej förolämpad om en tjej var tvungen att förklara det vi höll på med [mad][mad]


   
SvaraCitera

STIRRALEFNISSA.


   
SvaraCitera