Aviseringar
Rensa alla

hur tar man sig upp?


Ämnesstartare

Storchen84:

Nej, multivitamin i flytande form som smakar bajs - som tur är ska man bara ta 15 cl 1-2 ggr om dagen, speciellt som det kostar 300 kr/liter. Känns dock som att det är värt det.

uhuh pja tar heller kaffe då [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

eller en zambiansk ungman (gamla tanter åker ned dit o andra afrikanska länder o plockar hem unga snyggingar precis som med thaifruar)

En thaifru är en mkt bättre accessoar till en Doraemonväckarklocka...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

för mig är det för att jag känner mig så sjukt omotiverad
och kroppen är som en mosad sten och hjärnan fungerar inte
utan är i dröm-modus den vaknar inte förrän jag rör på mig
och jag rör inte på mig förrän den vaknat såå..

har också något form av typ zombiestadie när jag väl vaknat. Kan typ inte röra mig och när jag väl gör det hänger inget i hjärnan med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

uhuh pja tar heller kaffe då

Kaffe är ju bara tillfälligt för att hålla igång. Just det jag tar håller igång en.

Dessutom får jag så ont i magen av kaffe att jag blir illamående av smärtan, blir också så förstoppad att jag är rädd för att tegelstenarna jag klämmer ut ska klyva toaletten itu[sad]

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

har också något form av typ zombiestadie när jag väl vaknat. Kan typ inte röra mig och när jag väl gör det hänger inget i hjärnan med

mmh då har nog du också ''låg muskeltonus'' dvs att om man sitter stilla eller ligger still för länge så sänder musklerna signal till hjärnan så den är inställd på att man sover o så blir man ba segare o segare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

ltonus'' dvs att om man sitter stilla eller ligger still för länge så sänder musklerna signal till hjärnan så den är inställd på att man sover o så blir man ba segare o segare

låter rimligt. Helkasst äre i vilket fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

låter rimligt. Helkasst äre i vilket fall.

mm man får typ motverka det med att röra på sig hela hela tiden, då fungerar det bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

ja juste kan typ lägga den så långt bort som det går, bara jag inte går tbaks direkt o somnar igen :ß

Jag kan göra så ibland, fortsätta sova.. Men hjärnan har satt igång då och nästa gång det ringer så går man.

Annars kan du byta ringsignal. Man är van vid den man har så man chockvaknar. Iaf jag. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

m man får typ motverka det med att röra på sig hela hela tiden, då fungerar det bra.

aa fast de hjälper ju liksom inte när man väl somnat [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

ag kan göra så ibland, fortsätta sova.. Men hjärnan har satt igång då och nästa gång det ringer så går man.

jo dess längre bort den är dess mer vaknar man

davvelito:

Annars kan du byta ringsignal. Man är van vid den man har så man chockvaknar. Iaf jag.

Jaa bra idé ska göra det nu go'natt :◊


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

aa fast de hjälper ju liksom inte när man väl somnat

ne sant ):


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

jo dess längre bort den är dess mer vaknar man

3-4 meter blir bra 😉

oatsreuvaue:

Jaa bra idé ska göra det nu go'natt :◊

Godnatt och lycka til!


   
SvaraCitera

Tjaders, har redan fått en skriftlig varning för försenad ankomst, så kommer jag försent för ofta igen, så blir det snaran.

Så jag rekommenderar att du skaffar en sådan där varning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känner man att det är oerhört viktigt så kommer man upp oavsett antal timmar i sömn.. När S3ON har fuckad dygnsrytm, är trött & måste hålla sig vaken som i dagsläget så brukar han istället för att gå och lägga sig dra ut och springa någon kilometer & sedan duscha i varierande temperatur. Du skall alltså vrida på reglaget fram och tillbaks & skifta mellan iskallt & brännhett!

Därefter är du redo att gå till skolan eller whatever it is! Du kommer knappt känna någon hunger under dagen, men ät ändå!!

Eller ah, det är S3ONs erfarenhet i alla fall! Kan hända att S3ONs kropp skiljer sig mot andras, jag ansvarar inte för dina experiment osv! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har tänkt på att det spelar ganska stor roll hur man tänker när man somnar. om man bara tänker typ "mmmh ok ska bara sova lite i typ 5 timmar", så ställer sig kroppen in på det så man inte har lika svårt att ta sig upp! tror det spelar in gansk mycket.

och så kan man välja en ny ringsignal som man inte är van vid!! det måste man alltid göra efter ett tag. om det är en som man känner igen jätteväl så är det myyyycket svårare att ta sig upp, eftersom man inte ens rent instinktivt blir rädd för väckarklockan utan bara känner typ "nöööö whatever". man ska ha en som får hjärnan att känna typ "wooooah vad händer? D:", det är då man vaknar[blush]

förlåt om det blev lite luddigt men båda stämmer!!


   
SvaraCitera