Aviseringar
Rensa alla

Hur tar ni komplimanger?


Ämnesstartare

Chibibbi: jag tror dig inte! jag minns exempelvis att Biologen har komplimenterat din rumpa, när du lade upp en bild på den iklädd träningskläder för något år sen!

så om jag går och kommenterar tjejers rumpor ska de ta det som komplimanger? =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply:
så länge de inte har med utseende att göra så säger jag mest "tack", tar nog mest åt mig om de har att göra med något jag har åstadkommit att göra(vilket väldigt sällan händer). 

det är iaf bra att du kan ta åt dig, tkr jag. vad gör att utseende-grejer inte tas lika bra?


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Är ytligt artig... för egentligen fattar jag inte hur någon kan säga något positivt... men aa. .. som den neurotypiska individ jag vill framstå som tackar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

så om jag går och kommenterar tjejers rumpor ska de ta det som komplimanger? =/

nej, bara om du säger bra saker! biologen sa ju bra saker om din rumestump, så då hoppas man att du kan ta till dig av det, knaspelle!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

det är iaf bra att du kan ta åt dig, tkr jag. vad gör att utseende-grejer inte tas lika bra?

känsligt ämne, har mått dåligt över mitt utseende sedan mobbning i grundskolan och så. bryr mig inte om utseende så mycket idag dock, förutom om det kommer på tal och känns obehagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Är ytligt artig... för egentligen fattar jag inte hur någon kan säga något positivt... men aa. .. som den neurotypiska individ jag vill framstå som tackar jag.

🙁 låter som ett fall av en nemi som mår dåligt och har dålig självkänsla. det är väldigt tråkigt att höra - du förtjänar att känna att du är bra och veta att andra också tycker det. kram. Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: nej, bara om du säger bra saker! biologen sa ju bra saker om din rumestump, så då hoppas man att du kan ta till dig av det, knaspelle!

men bortsett från den så har jag aldrig fått en


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ply:

känsligt ämne, har mått dåligt över mitt utseende sedan mobbning i grundskolan och så. bryr mig inte om utseende så mycket idag dock, förutom om det kommer på tal och känns obehagligt.

🙁 kram, plajjan. kan förstå obehaglighets-känslan, men det är aldrig kul när det blir negativt för en. kan ge en komplimang som inte är utseende-relaterad: du är cool som gör din egna grej och struntar i vad andra kan tyckas tänka om det. det är stort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:

men bortsett från den så har jag aldrig fått en

du har väldigt fint hår och du är smartare än vad man först tror. det vore kul att se en mer debatterade burg - tror att du skulle kunna bidra med en hel del. : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

🙁 kram, plajjan. kan förstå obehaglighets-känslan, men det är aldrig kul när det blir negativt för en. kan ge en komplimang som inte är utseende-relaterad: du är cool som gör din egna grej och struntar i vad andra kan tyckas tänka om det. det är stort.

känner nog inte att jag har en egen grej, men tack. hoppas vi ses i sommar.


   
SvaraCitera
Kudhos

Har svårt för det. +90% av gångerna känner jag att personen säger det för det är "social etikett" snarare än vad personen känner.

Detta kommer nog främst från att jag hade inget sjävförtroende alls som ung. Litade inte på folk och trodde folk sa saker bara för att säga vad som är "Rätt" snarare än vad de faktiskt känner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

jag vet! jag minns när jag sade att du var fin på en tinyträff - du ba: nä. jag: jo. du: nä. och sedan bara sprang du iväg, knasfia! jag får överösa dig med fina ord, så att du får öva på att hantera dem! 😉

hahaha
pinig


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Chibibbi:

🙁 låter som ett fall av en nemi som mår dåligt och har dålig självkänsla. det är väldigt tråkigt att höra - du förtjänar att känna att du är bra och veta att andra också tycker det. kram. Hjärta

Självkänsla finns inte i min ordbok... men jobbar på att tänka (på några områden till en början) att det finns något bakom komplimangerna och att det med all säkerhet är mer sant än mina egna tankar.
kram Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förr när jag fick en komplimang sa jag ofta emot 
men har slutat med det och säger tack och låtsas som att jag tror på personen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: smartare än vad man först tror.

tror man att jag är dum?


   
SvaraCitera