Aviseringar
Rensa alla

Hur tog dom det?


Ämnesstartare

Hur reagerade dina föräldrar, vänner eller bekanta när du gick ut med att du var homo- eller bisexuell?

Jag fick en kram av min mor när jag berättade det. Jag trodde hon skulle ta det mycket hårdare än hon gjorde.


   
Citera
Ämnesstartare

Den enda som jag sagt till irl att jag är bisexuell fråga mig om jag ljög och trodde inte på mig.


   
SvaraCitera
Orvarn

Nu är jag varken bi eller bög, men om jag gick ut med en sån sak till farsan så hade han uppsagt sitt faderskap och aldrig pratat med mig mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De har inte sagt något alls faktiskt.


   
SvaraCitera

Min far har aldrig uttalat sig något särskilt om det i nyktert tillstånd, och lär aldrig göra. Min mor har dock inget emot det, utan är snarare glad att jag sa det och att hon vet om det. [y]


   
SvaraCitera
smisk

Är straight, men mina folks verkar ta det ganska bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Är straight, men mina folks verkar ta det ganska bra.

Modigt av dig att gå ut med det. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har en vän som gick ut med det. Fyfan vad hon har blivit illa behandlad avsina föräldrar se ndess =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ar hetro, fan va svart det var att komma ut med det [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Svaret jag fick var något i stil med "jaha?".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svaret jag fick var typ: "ja, vet du vad? vi misstänkte det"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Farsan blev bara glad och tyckte det var skönt att det dom fram så han slapp tänka på det. Han är glad när jag är glad, typ [wink]

Morsan såg lite chockad ut och började snacka om barnbarn, men jag sa att det ansvaret får mina bröder ta.. Tror hon kommit över det ganska bra nu. Hon beter sig iaf inte konstigt vad jag märkt.

Tror många föräldrar omvärderar sina åsikter när det gäller deras egna barn, då är det inte lika lätt att tanklöst häva ur sig homofobiska värderingar.


   
SvaraCitera

De reagerade inte över huvud taget. Mamma ryckte till och med på axlarna. Så jag är helt nöjd.


   
SvaraCitera

min morsa är sur bara över att jag har en sexualitet så det skulle nog inte bli värre om jag sa att jag var homo


   
SvaraCitera

Andy91:

Morsan såg lite chockad ut och började snacka om barnbarn,

Var inte du bisexuell?


   
SvaraCitera