Aviseringar
Rensa alla

Hur tog ni er första snus/cigarett?


Jungman Jansson:

blev bjuden av min far (snus) och min mor (cigarett) när jag var ca 4-7 år gammal

Fattar inte varför folk gör så


   
SvaraCitera

isola:

Fattar inte varför folk gör så

vet en som lät sin dotter ta ett bloss typ, för hon var nyfiken på att testa och så tänkte mamman att om hon testar gillar hon det nog inte och vill därför inte testa igen.


   
SvaraCitera

isola:

Fattar inte varför folk gör så

När jag behövde snus köpte far min ut åt mig.
Men jag fick betala för skiten själv.
Han förbjöd mig till alkohol och cigaretter.

Polarns farsa köpte ut allting åt oss. Var alltid trevligt med en cigarr på nyår!


   
SvaraCitera

Hillbilly:

När jag behövde snus köpte far min ut åt mig.
Men jag fick betala för skiten själv.
Han förbjöd mig till alkohol och cigaretter.

Polarns farsa köpte ut allting åt oss. Var alltid trevligt med en cigarr på nyår!

Återigen förstår jag inte varför man sviker sina barn så. Lite lathet i föräldraskapet där kan jag tycka.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

vet en som lät sin dotter ta ett bloss typ, för hon var nyfiken på att testa och så tänkte mamman att om hon testar gillar hon det nog inte och vill därför inte testa igen.

Meh, det är väl ingen som tycker att första ciggen är god, oavsett om man testar själv eller blir bjuden av mamsen. Folk fortsätter röka ändå


   
SvaraCitera

terrormat:

Meh, det är väl ingen som tycker att första ciggen är god, oavsett om man testar själv eller blir bjuden av mamsen. Folk fortsätter röka ändå

ja [crazy] menar bara att en del nog gör så.


   
SvaraCitera

Fick ett infall på fyllan när jag var 20 att testa cigg. Det var på krogen och en annan snubbe som var i det sk rökrummet försökte lära mig dra halsbloss, vilket gick mindre bra.

Snus har jag inte testat än.


   
SvaraCitera

isola:

Återigen förstår jag inte varför man sviker sina barn så. Lite lathet i föräldraskapet där kan jag tycka.

Vi hade endå fått tag på skiten. Finns kiosker överallt som ägs utav utlänningar. Och så finns det ju snälla Svenssons och alkoholister!

Men jag håller med. Förjävligt.


   
SvaraCitera

Hillbilly:

Vi hade endå fått tag på skiten. Finns kiosker överallt som ägs utav utlänningar. Och så finns det ju snälla Svenssons och alkoholister!

Ja, men man ska ju som förälder inte göra det lättare än vad det är och lära sina ungar att de stödjer sådant.


   
SvaraCitera

Hillbilly:

Men jag håller med. Förjävligt.

bra!!!


   
SvaraCitera

Har inte provat snus men jag snodde några cigg från morbror och gick och drog halsbloss med min kompis i skogen. Jag var typ 12 då men jag började aldrig röka påriktigt och blev ej beroende.


   
SvaraCitera

Detta har inte och planeras inte att testas.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Detta har inte och planeras inte att testas.

Duktiga dagens unga är!!!!


   
SvaraCitera

[cool]


   
SvaraCitera

Började nog tjuvröka i 5an - 6an, då vääldigt sällan. Var nog först i 7an som jag började röka i alla fall nästan varje dag.

Nu ganska många år senare så ångrar man sig ganska ordentligt. [mad]


   
SvaraCitera