Aviseringar
Rensa alla

Hur tolka detta?Förvirrad!


Ämnesstartare

S3ON:

Han tänker med kuken, föreslår att du talar klarspråk i fortsättningen! Fast o andra sidan kanske han sänker dina betyg då, hmm.. Kanske du skall spela med endå.. Tills han försöker förgripa sig på dig åtminstone.

Har svårt att tro att han skulle göra något mot min vilja. Han är inget monster. Han är en snäll/fantastisk människa, och jag gillar honom delvis. Dock en del dumma kommentarer ("ni är så lata att ni borde ha stryk", vem säger så till sina elever egentligen?) men kan förstå honom samtidigt, många är för ointresserad/vill ingenting.

isola:

Så kan det vara, men då hade han nog inte visat det sådär fysiskt på det sättet om det var det enda han tänkte. Backa undan nästa gång han vill kramas. Det är klart. Du känner dig smickrad och imponerad över att han valt ut dig och ser upp till honom, och det vet han.

Ja, svårt att veta. Men är inne på din linje. Är kanske en blandning av att han gillar mig som person + eventuellt något mer. Hur skulle du tänka om en lärare var såhär mot dig?


   
SvaraCitera

de där är ju fan bara fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

de där är ju fan bara fel

Trots att man har mkt bra kontakt med personen ifråga + samma intressen? Inte vilken randomlärare som helst för mig ju och jag är säkert inte vilken elev som helst heller. Dock, som sagt, finns det ju ingen anledning till fysisk kontakt sådär.

Hur skulle du reagera på något liknande?


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Har svårt att tro att han skulle göra något mot min vilja. Han är inget monster. Han är en snäll/fantastisk människa, och jag gillar honom delvis. Dock en del dumma kommentarer ("ni är så lata att ni borde ha stryk", vem säger så till sina elever egentlig

Fast det vet du ju inte om han skulle, egentligen. [sad]
Men antagligen verkar han försöka manipulera dig istället.

dyrasakerr:

Ja, svårt att veta. Men är inne på din linje. Är kanske en blandning av att han gillar mig som person + eventuellt något mer. Hur skulle du tänka om en lärare var såhär mot dig?

Jag skulle tacka för komplimangerna och vara trevlig osv, men avvärja all fysisk kontakt och se vad som händer. Är inte into gubbar. Särskilt inte i sådan beroendeställning.
Hade han varit intresserad av mitt intellekt och min person hade han förstått och slutat med det fysiska och fortsatt som vanligt. Om han inte är helt bakom flötet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Fast det vet du ju inte om han skulle, egentligen. Men antagligen verkar han försöka manipulera dig istället. Jag skulle tacka för komplimangerna och vara trevlig osv, men avvärja all fysisk kontakt och se vad som händer. Är inte into gubbar. Särskilt inte i sådan beroendeställning.

Det återstår att se vad som händer, ska vara mer avvikande. Dock gillar jag honom delvis men vet att det skulle bara sluta i katastrof och fattar inte att han inte förstår att hans uppträdande kan misstolkas? Vilket han dock borde förstå med tanke på att han endast kramar mig när vi är ensamma, men undrar han inte vad jag tänker? Han säger inte direkt något när vi kramas heller..


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Hur skulle du reagera på något liknande?

Jag skulle ta avstånd. En god relation kan man ha utan fysisk kontakt. Det är inte passande i den miljön vilken grad av relation det än är. Man måste se hur det kan uppfattas av andra (i skolan) och det kan snabbt bli väldigt fel.


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Vill ha råd/synpunkter!

Jag känner konstiga vibbar när jag läser det här. Jag skulle inte göra något sådant om jag var lärare. Kramas för att trösta om det behövs av någon speciell anledning, men annars nej. Varför skulle man krama någon bara sådär?

Man kan beröma en individ själsligt utan att behöva ta till fysisk kontakt, i mörker, i enrum...


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

att se vad som händer, ska vara mer avvikande. Dock gillar jag honom delvis men vet att det skulle bara sluta i katastrof och fattar inte att han inte förstår att hans uppträdande kan misstolkas? Vilket han dock borde förstå med tanke på att han endast kramar mig när vi är ensamma,

Han vill antagligen ligga med dig, men det behöver ju inte betyda att han inte är imponerad av din ihärdighet i skolan. Dock är det fel av honom att gå över denna gräns, speciellt eftersom han vet att du vet att han kommer att vara delaktig i ditt slutbetyg sedan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Jag skulle ta avstånd. En god relation kan man ha utan fysisk kontakt. Det är inte passande i den miljön vilken grad av relation det än är. Man måste se hur det kan uppfattas av andra (i skolan) och det kan snabbt bli väldigt fel.

Grejen är ju att han verkar också veta detta - med tanke på att han endast kramar mig när ingen ser, när vi är ensamma. Instämmer dock att man kan ha en bra relation utan fysisk kontakt, och tycker också det är konstigt. Inget svar av de jag fått säger ju något annat så antar att ni har rätt..

- Razorblade -:

Jag känner konstiga vibbar när jag läser det här. Jag skulle inte göra något sådant om jag var lärare. Kramas för att trösta om det behövs av någon speciell anledning, men annars nej. Varför skulle man krama någon bara sådär? Man kan beröma en individ själsligt utan att behöva ta till fysisk kontakt, i mörker, i enrum...

Håller med. Tycker också det är konstigt, och är förvirrad över situationen - kan ju samtidigtt inte tänka detta om honom, men samtidigt vet jag inte. Om vi säger så här då; skulle han vilja något sexuellt skulle han då inte ha gjort detta redan tidigare med en elev och således borde han ju inte vara lärare längre? Har ju varit lärare i ca 25 år, borde ju hänt något tidigare med annan elev isf.

isola:

Han vill antagligen ligga med dig, men det behöver ju inte betyda att han inte är imponerad av din ihärdighet i skolan. Dock är det fel av honom att gå över denna gräns, speciellt eftersom han vet att du vet att han kommer att vara delaktig i ditt slutbetyg sedan.

Antar att det är så, lutar iaf mer åt det hållet. Jag är dock osäker, varför pratar han ex. om mig med sin fru isåfall?


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

hållet. Jag är dock osäker, varför pratar han ex. om mig med sin fru isåfall?

Om han gör det så nämner han nog inte kramarna iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Om han gör det så nämner han nog inte kramarna iaf

Du tror han bara säger att han gör så för att verka "bättre"/lura mig eller vadå?


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Du tror han bara säger att han gör så för att verka "bättre"/lura mig eller vadå?

Jag vet inte, men det är ju möjligt att han faktiskt pratar med sin fru om att han har en elev som anstränger sig osv.


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Om vi säger så här då; skulle han vilja något sexuellt skulle han då inte ha gjort detta redan tidigare med en elev och således borde han ju inte vara lärare längre? Har ju varit lärare i ca 25 år, borde ju hänt något tidigare med annan elev isf.

Det kan ta år innan sådant upptäcks. Du vet alla sådana skandaler som man läser om, när sådant upptäcks får man reda på att det finns ett dussin till offer som inte vågade berätta.

Får jag fråga varför/hur han kramar dig? Alltså hur går det till? Ni snackar och sen...kram, eller? [shake]


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

Grejen är ju att han verkar också veta detta

Fråga dig själva om det han gör inte skulle vara fel, varför kan det inte göras öppet.

Där finner du också svaret, för även om det inte är svartvitt så visar det på en vetskap från hans sida om att det här kan uppfattas väldigt fel, med all rätt.


   
SvaraCitera

dyrasakerr:

och således borde han ju inte vara lärare längre? Har ju varit lärare i ca 25 år, borde ju hänt något tidigare med annan elev isf.

det kanske det har gjort, vem vet. eller så är han i någon äktenskaplig eller åldersmässig kris nu lr ngt.


   
SvaraCitera