Aviseringar
Rensa alla

Hur tolkar jag uttrycket?


imadreamer:

Men detta var nog helt klart sista bråket. Finns en gräns. Ångrar att man öppnat upp sig alltför mycket

Det ska du inte känna ånger för. Att du öppnat upp dig för honom och han inte visar att han bryr sig, det visar bara på att han är osympatisk. Då förstår man att erat förhållande aldrig kommer att hålla i längden då du behöver någon som är stöttande vilket han inte är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Trevlig-Snubbe:

Det ska du inte känna ånger för. Att du öppnat upp dig för honom och han inte visar att han bryr sig, det visar bara på att han är osympatisk. Då förstår man att erat förhållande aldrig kommer att hålla i längden då du behöver någon som är stöttande vilket han inte är.

Liksom, jag förstår att han kanske blev arg eller så för jag tror han ljugit fastän han säger att han inte gjort, men är ju iprincip säker på att han har det för det finns tydliga tecken som jag ser och har även magkänsla, (detta har inte med otrohet att göra utan helt annat, något som är väldigt väldigt viktigt dessutom att vara ärlig om) Men skrev till honom att han är lögnare som sagt. Men det är fel att skriva som svar ”Det är du som inte mår bra! Sök hjälp förfan” liksom som ett ”skydd” mot sig själv, lägga skulden på att jag mår dåligt? När jag bara säger det jag tror han gjort, för han ljugit för mig förrut. Inte alls logiskt svar av honom då..


   
SvaraCitera
L Y S

HiddenMe: ”Jag kan inte hjälpa att du mår som du gör...
...Men jag försöker underlätta andra delar av ditt mående.
eller
... Jag försökte, men det går inte ihop. Vi behöver prata om detta."

Egentligen så finns det flera alternativ, men jag tycker att någonting som i en liknande form skulle kunna sägas av en psykolog inte enbart kan vara negativt. Sannolikheten kommer nog alltid tala mer för det ena än det andra, men man borde inte förneka att det kan finnas två sidor av det.

Jag vet inte, i mitt huvud är just den kombinationen av ord ett tydligt: "Jag bryr mig inte om hur du mår".


   
SvaraCitera

L Y S:

Jag vet inte, i mitt huvud är just den kombinationen av ord ett tydligt: "Jag bryr mig inte om hur du mår".

Det är ett annat citat, med en helt annan mening. 


   
SvaraCitera

imadreamer:

Liksom, jag förstår att han kanske blev arg eller så för jag tror han ljugit fastän han säger att han inte gjort, men är ju iprincip säker på att han har det för det finns tydliga tecken som jag ser och har även magkänsla, (detta har inte med otrohet att göra utan helt annat, något som är väldigt väldigt viktigt dessutom att vara ärlig om) Men skrev till honom att han är lögnare som sagt. Men det är fel att skriva som svar ”Det är du som inte mår bra! Sök hjälp förfan” liksom som ett ”skydd” mot sig själv, lägga skulden på att jag mår dåligt? När jag bara säger det jag tror han gjort, för han ljugit för mig förrut. Inte alls logiskt svar av honom då..

Ja alltså du har ju rätt att han i självförsvar går till attack mot dig. Det är nog precis som du säger, att han ljuger om denna viktiga sak som man inte ska ljuga om. Eftersom att han ljugit för dig förut och är rätt elak faktiskt så lägg inte mer tid på honom, gör slut för eran relation fungerar inte, den fungerar inte nu och kommer inte att fungera i framtiden heller. Du kommer att må mycket bättre utan honom! Hjärta


   
SvaraCitera
L Y S

HiddenMe: Det är ett annat citat, med en helt annan mening.

Vi har olika åsikter om detta, ingen mening att fortsätta.


   
SvaraCitera
L Y S

imadreamer: relation

Om vi bortser från de här detaljerna som diskuteras nu, hur känner du själv på djupet? Vill du fortsätta med relationen eller vill du gå vidare? Det är ändå det som är det viktigaste.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

L Y S:

Om vi bortser från de här detaljerna som diskuteras nu, hur känner du själv på djupet? Vill du fortsätta med relationen eller vill du gå vidare? Det är ändå det som är det viktigaste.

Jag hade senast kontakt med honom i lördags, sen dess har vi inte pratats vid. Men tänker ju på han som fan osv. Och han vill att relationen ska fungera som han sa för nån vecka sen, och sa det jag med. Men blev väldigt irriterad och djupt besviken när han skrev ”sök hjälp förfan.” Efter allt ag skrivit och berättat förut om varför jag mår dåligt, allt verkligen. Men behöver ju inte ha nån koppling till det jag berättat förr, med att han skrev på det sättet. Kan va att jag övertänker mycket. Men tror starkt att han ville att jag skulle bli sårad kanske.. i o m att han var arg då.. men i vart fall gjorde det ont att höra orden. Men tog väl det lite väl hårt kanske, men säkert för att man inte vill höra/se grova meningar från någon man älskar, gör fett ont.


   
SvaraCitera
L Y S

imadreamer: Jag hade senast kontakt med honom i lördags, sen dess har vi inte pratats vid. Men tänker ju på han som fan osv. Och han vill att relationen ska fungera som han sa för nån vecka sen, och sa det jag med. Men blev väldigt irriterad och djupt besviken när han skrev ”sök hjälp förfan.” Efter allt ag skrivit och berättat förut om varför jag mår dåligt, allt verkligen. Men behöver ju inte ha nån koppling till det jag berättat förr, med att han skrev på det sättet. Kan va att jag övertänker mycket. Men tror starkt att han ville att jag skulle bli sårad kanske.. i o m att han var arg då.. men i vart fall gjorde det ont att höra orden. Men tog väl det lite väl hårt kanske, men säkert för att man inte vill höra/se grova meningar från någon man älskar, gör fett ont.

Ok, jag förstår. Allt jag läst hittills låter fullt rimligt att känna och tänka. Det jag upplever däremot är att du inte litar på det du intuitivt känner och därför snurrar tankarna i cirklar. Om du känner "jag är sårad" så är det ett faktum som bör accepteras och hedras. Det är ingen mening att gå och tänka "borde jag känna annorlunda?", då tappar man bara sig själv till slut. Det är inte värt det. Det kvittar egentligen vad den andre hade för avsikt. Om resultatet var dåligt mående och den andre inte ens vill försöka göra något åt det då är det tydligt att man inte är kompatibla med varandra. En enskild händelse är en sak, men en serie händelser i samma riktning...

Ställ alltid frågan till dig själv "vad känner jag?", inte "vad borde jag känna?". Du kommer mycket lättare och snabbare komma fram till beslut på det sättet.


   
SvaraCitera