Aviseringar
Rensa alla

hur tolkar ni detta?


Ämnesstartare

jag försöker men det kommer alltid med ursäkter vad jag än säger. 


   
SvaraCitera

Josbec:
jag försöker men det kommer alltid med ursäkter vad jag än säger. 

Sluta prata och börja göra saker då. Problemet ligger i att du är beroende av deras godkännande - det är inte självständighet. Vill du bli fri, så måste du vara villig att förändra ditt tankesätt och utvecklas. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:

Sluta prata och börja göra saker då. Problemet ligger i att du är beroende av deras godkännande - det är inte självständighet. Vill du bli fri, så måste du vara villig att förändra ditt tankesätt och utvecklas. 

men hur ska jag veta till vem eller vart jag vänder mig till om jag inte kan fråga mina föräldrar? de ska ju lära mig saker om livet inte säga till mig vad jag kan eller inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara skit i dom. Popcorn är ju en ganska löjlig grej att bråka om


   
SvaraCitera

Josbec:

men hur ska jag veta till vem eller vart jag vänder mig till om jag inte kan fråga mina föräldrar? de ska ju lära mig saker om livet inte säga till mig vad jag kan eller inte. 

Du får väl lära dig saker själv. Du har ju bland annat hela internet till ditt förfogande


   
SvaraCitera

Förstår dina föräldrar då du i nuläget inte klarar dig själv och beter dig som om du vore mycket yngre än vad du är och är "eftersatt" socialt. Du har väl rätt till LSS-insatser? Be dem (då du antagligen har rätt till boendestöd) lära dig lite om hur man lägger upp en budget, ansöker till grejer etc. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart jag inte kan de saker jag borde då de inte lärt mig dom och jag kan söka på nätet de är inte svårt men allt man lär sig i livet står ju inte där 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Bara skit i dom. Popcorn är ju en ganska löjlig grej att bråka om

De va för jag råkade ha ner en olja 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Josbec:

De va för jag råkade ha ner en olja 

Och? Man kan la köpa ny olja? Vet att det är oljebrist men det gäller inte rapsolja


   
SvaraCitera

Josbec:

De va för jag råkade ha ner en olja 

En olja? Man säger ju bara olja =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CitronSaft:

En olja? Man säger ju bara olja =)

De va bara en olja inte två 


   
SvaraCitera

Josbec:

De va bara en olja inte två

Hur menar du med en olja? En hel liter? 


   
SvaraCitera

Om du har psykiska problem så finns det t.ex boendestöd, LSS-boende (som redan nämnts tidigare i tråden), godman, och flera stödinsatser som finns att få för att du ska klara dig på egen hand så gott det går.

Du får börja söka efter eget boende, be psykiatrin om hjälp med att få en godman så kan den hjälpa dig att begära LSS-boende om du uppfyller de kriterierna. Stannar du hemma hos föräldrarna hela livet så kommer du aldrig lära dig själv, som du redan skrivit här. 
Dina föräldrar och du måste ta ett snack, du behöver tala om för dem att du vill klara dig själv men att du behöver en chans att få visa det. De ska inte behöva ta hand om dig, utan du ska få kontakt med psykiatrin i första hand så du kan känna dig mer självständig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det där va nog de bästa svaret ever 🙂 tack! någon som förstår vad jag menar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:
Om du har psykiska problem så finns det t.ex boendestöd, LSS-boende (som redan nämnts tidigare i tråden), godman, och flera stödinsatser som finns att få för att du ska klara dig på egen hand så gott det går.

Du får börja söka efter eget boende, be psykiatrin om hjälp med att få en godman så kan den hjälpa dig att begära LSS-boende om du uppfyller de kriterierna. Stannar du hemma hos föräldrarna hela livet så kommer du aldrig lära dig själv, som du redan skrivit här. 
Dina föräldrar och du måste ta ett snack, du behöver tala om för dem att du vill klara dig själv men att du behöver en chans att få visa det. De ska inte behöva ta hand om dig, utan du ska få kontakt med psykiatrin i första hand så du kan känna dig mer självständig.

det där va nog de bästa svaret ever 🙂 tack! någon som förstår vad jag menar.


   
SvaraCitera