Aviseringar
Rensa alla

Hur troende är du? vad är dina åsikter om religion, gör testet!


Ämnesstartare

Klockren Humanist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

klockren humanist


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

verkar som om de flesta blev humanist.... haha Skulle dra in och bli medlem för att jag hade inget att göra, men så kostar det typ 300kr i månaden. Då pallade inte jag. Screw the humanists. (jag blev humanist i testet)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt resultat: Du är religiös. Samtidigt tyder dina svar på att du har ett öppet sinne.

There is a god, jag följer bara inte hans regler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Mycket religiös".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Humanist


   
SvaraCitera

"Du verkar höra till den mindre del av Sveriges befolkning som är mycket religiös."

Jag gillade inte det testet, det var väldigt vinklat och dumt, och det fanns aldrig nått passande svarsalternativ. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Du är religiös. Samtidigt tyder dina svar på att du har ett öppet sinne."

[rolleyes]


   
SvaraCitera

humanist, (me jag vill nästan bara asgarva åt det där testet)


   
SvaraCitera

Rätt snygg sida. Synd att den är uppenbart färgad.

Den är ju knappast ett verkligt test, utan snarare en rekryteringsmetod för organistionen.

Måste jag vara humanist bara för att jag inte tror på Gud?


   
SvaraCitera

Du verkar höra till den mindre del av Sveriges befolkning som är mycket religiös.

hmm..[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Du är religiös. Samtidigt tyder dina svar på att du har ett öppet sinne."

Testet var vinklat och svarsalternativen var antingen svart eller vitt.. [rolleyes] Och bara för att man tydligen firar en del högtider och tycker att det borde finnas viss moral så är man religiös, haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Du tror inte på Gud och vill inte att religionen ska påverka samhället. Du följer oväntat många religiösa traditioner, men är ändå väldigt mycket Humanist. Välkommen att bli medlem!
Med vänliga hälsningar / Humanisterna"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En klockren humanist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

Testet var vinklat och svarsalternativen var antingen svart eller vitt.. Och bara för att man tydligen firar en del högtider och tycker att det borde finnas viss moral så är man religiös, haha.

Det beror på om moralen du tycker borde finnas har religiös grund. [rolleyes]


   
SvaraCitera