Aviseringar
Rensa alla

Hur tuperar ni?


Ämnesstartare

Jag bara äälskaar tuperat hår! det blir så snyggt och fluffigt, men när jag försöker så blir det bara fel, typ att det ser ut som jag nyss har vaknat. hur gör ni, vad använder ni för produkter osv?


   
Citera
Ämnesetiketter

[tard]

Ta en kam och lyft en platt slinga (inte rund).

Kamma, kamma, kamma, kamma (neråt)


   
SvaraCitera

Hårspray?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej x)


   
SvaraCitera

Använd kam, Proffs hårspray, värmeskyddspray borste och plattång.

1. Spraya hela håret med värmsprayen och platta hela håret.

2. Sätt upp håret högst upp på huvet och tupera det nedersta lagret med kammen och spraya. Släpp ner ett "lager" i taget och tupera och spraya.

3. "Platta till" håret lite så det inte ser ut som tovor och spraya mer[bigsmile].
Tupera inte luggen.

Så brukar jag göra. Det är jätte svårt att förklara. Prova och sök på youtube, How to do scene hair, elller nåt[smile].


   
SvaraCitera

Har hört att Elnett (loreal hårspray) ska vara bättre än alla andra hårspray när det gäller volym. Den är dessutom ingen ny uppfinning och ändå så är det den mest sålda eller vad det var.

Jag har den men jag använder inte det för att få volym..bara stadga och glans. den gör iallafall håret glansigt också 🙂 du kan ju testa den


   
SvaraCitera

har samma problem ibland, jag brukar också göra som creepy och om de blir tovigt borstar jag ut de (inte helt) och sen tuperar jag lite till och sprayar lite till. lycka till[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, tack så mkt[wink]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera