Aviseringar
Rensa alla

Hur tusan gör man nu då? (ZeroLime/McDonalds)


Ämnesstartare

Har sökt deltidsjobb på McDonalds och de fann min ansökan intressant, nu vill de ha en videointervju med mig via appen ZeroLime. Det går endast via smartphone. Och självklart finns inte appen ZeroLime på App Store, och inte kan man göra skiten på datorn heller.

Vad tusan gör jag nu? Får de ingen intervju av mig inom 5 dagar skrivs jag av. UGH!!!


   
Citera

StarsAreBlind:
Har sökt deltidsjobb på McDonalds och de fann min ansökan intressant, nu vill de ha en videointervju med mig via appen ZeroLime. Det går endast via smartphone. Och självklart finns inte appen ZeroLime på App Store, och inte kan man göra skiten på datorn heller.

Vad tusan gör jag nu? Får de ingen intervju av mig inom 5 dagar skrivs jag av. UGH!!!

Det står på deras hemsida att det skall finnas på app-store.


   
SvaraCitera

Hur går det till?
Spelar man in sig själv eller är det somfacetime?


   
SvaraCitera

borde va bättre med normal face to face intervju..


   
SvaraCitera

handendärnissen:
borde va bättre med normal face to face intervju..

donken tjänar nog massa pengar på att de använder den där skräp-appen, de utbyter säkert reklam eller dyl med dem också, effektiv distribution 


   
SvaraCitera

handendärnissen:
borde va bättre med normal face to face intervju..

Snabbare om alla kandidater spelas in, det är otroligt dyrt och tidskrävande att sitta och intervjua folk, speciellt om de är lågavlönade.


   
SvaraCitera

S3ON:

donken tjänar nog massa pengar på att de använder den där skräp-appen, de utbyter säkert reklam eller dyl med dem också, effektiv distribution 

aristoteles:

Snabbare om alla kandidater spelas in, det är otroligt dyrt och tidskrävande att sitta och intervjua folk, speciellt om de är lågavlönade.

så teknik ska utbyta allt... kul att inte få ett jobb bara för att man inte kan hitta den rätta appen... undra hur världen skulle se ut utan pengar 


   
SvaraCitera

handendärnissen: kul att inte få ett jobb bara för att man inte kan hitta den rätta appen... undra hur världen skulle se ut utan pengar

Det kanske är en del av "det naturliga urvalet"Blink


   
SvaraCitera

aristoteles:

Det kanske är en del av "det naturliga urvalet"Blink

allt har med pengar o göra.. precis allt finns inget som inte pengar har att göra med.. varför krigad de? jo olja= pengar


   
SvaraCitera

handendärnissen: ... kul att inte få ett jobb bara för att man inte kan hitta den rätta appen..

är det roligare att bli nekad för att man är av fel kön, har fel hudfärg eller inte är tillräckligt kroppsligt attraktiv? 


   
SvaraCitera

S3ON:

är det roligare att bli nekad för att man är av fel kön, har fel hudfärg eller inte är tillräckligt kroppsligt attraktiv? 

näe men va de svaret pä de digitala problemet? orkar knappt bry mig lm detta med hudfärgsproblem längre för alla tjatar 24/7 om de... men segt o bara "nej du kan inte jobba här för vi fick inte din digitala intervju.. bättre o ta en varsin stol mitt emot över ett bord oså ställer han frågor o grejer som han skrivit upp


   
SvaraCitera

handendärnissen: allt har med pengar o göra

Ja, det kallas att driva ett bolag.


   
SvaraCitera
Draug

aristoteles: Ja, det kallas att driva ett bolag.

Det kalls även ondska, makt och förtryck 🙂


   
SvaraCitera

Det kallas även fullt rimligt. 


   
SvaraCitera
Draug

rotorblad: Det kallas även fullt rimligt.

vad som anses rimligt är även ytterst individuellt.


   
SvaraCitera