Aviseringar
Rensa alla

Hur upplever du värmen? Gäller främst dig som bor i södra Sverige!


Ämnesstartare

Att värmen har slagit till har nog ingen missat som bor i södra Sverige. Tufft för tjejerna som spelar VM i fotboll i Frankrike. Spanien hade värmerekord i går med över 40 grader i skuggan. 

Hur upplever du själv värmen?

Mitt tips... var helst i skuggan, drick mycket vatten, avstå från alkohol, använd fläktar inomhus och sätt på ACn om du har tillgång till sådan. Själv är jag lyckad lottad och har stationär AC inomhus och kan sänka tempen inomhus till strax över 20 grader.


   
Citera

27 grader i min lägenhet men fläkten får det att kännas nästintill drägligt (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bor i mammas källare så typ 18 grader därCool

Gillar också hur weed mario av alla är den som värnar om människors hälsa i hettanSover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bor inte i södra Sverige men det får gärna bli lite varmare faktiskt 


   
SvaraCitera

Jag dör av värme trots att jag ska klara av värmen har jag AC:n på 16+ i mitt rum och elräkningen lär slå in taket


   
SvaraCitera

Fryser inte riktigt, (bara på nätterna), men det är ändå lite kyligt om dagarna men det börjar att bli varmare men jag hörde nu ifrån väderstationen att det ska bli kallt igen efter imorgon :E


   
SvaraCitera
time
 time

Det är förbaskat hett i min stad också även om den inte ligger i södra Sverige. Värmen slår som en tropisk vägg - har man någonsin besökt en djurpark med tropikrum så vet man vad jag menar. Var dock ännu värre förra sommaren och då hade jag ett kiddo i magen vilket gjorde allt värre. Alla produkter med möjlighet att kyla ned var slutsålda (läs: fläktar, AC). Blir bara arg av hettan, det är hemskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Då gäller det lite mig då, svarar lite halvt

Det ä


   
SvaraCitera

Olika sorters värme hela tiden. Ju varmare det är känner jag mer lukter. Och klibbigare. Jag blir gnälligare fast jag mår bra. Ställer jag in mig på något så är allt jobbigt. Ena säger att jag gnäller mycket och den andra klagar på värme ett tag. Då känner jag bara att jag vill sitta på mitt rum och känna vinden eller promenera tillsammans men inget har jag gjort. Fläkten har jag inte behövt sätta på men vårt hus har väldigt dålig luft. Alla rum är olika, ingen är i källaren där det är som svalast och då går inte jag heller dit.


   
SvaraCitera

Nu bor jag inte i södra Sverige men här där jag bor är det inte särskilt varmt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

29 grader i poolen mann Cool


   
SvaraCitera
Cobrak

alltid varit känslig mot värme(kan bokstavligen gå i t-shirt på vintern utan att frysa) så nu när det är olidligt varmt om dagarna vill man bara gå i ide på något riktigt kallt ställe

tagga global uppvärmning tho


   
SvaraCitera

hxiley:
29 grader i poolen mann Cool

Jag ska med bada i poolen imorgon! Sommarens första dopp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner: Mitt tips... var helst i skuggan, drick mycket vatten, avstå från alkohol, använd fläktar inomhus

tack, hade aldrig tänkt på dem sakerna på egen hand


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay: Gillar också hur weed mario av alla är den som värnar om människors hälsa i hettanSover

Självklart vill jag allas bästa. I mellersta och södra Europa är det mängder som redan avlidit som inte fixat hettan.  Gråter


   
SvaraCitera