Aviseringar
Rensa alla

Hur upplever du värmen? Gäller främst dig som bor i södra Sverige!


Ämnesstartare

Nu är ju värmeböljan över för den här gången, eller var det den tropiska sommaren för i år?

En bra energidryck jag själv brukar blanda är:

1 petflaska 1,5 liter med vanligt vatten (kranvatten eller köpt vatten kvittar) + 1 brustablett BEROCCA (min favorit är Mango som innehåller alla viktigaste vitaminer B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12, C, Magnesium, och Zink) + några kryddmått salt.

En sådan flaska varje dag gör att man håller sig hyfsat pigg även om tempen kryper uppåt 35 grader i skuggan som den gjort under helgen. Tumme upp

OBS! Denna energidryck ska man BARA DRICKA EN FLASKA OM DAGEN! VITAMINER SKA INTE ÖVERDOSERAS!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Jung: tack, hade aldrig tänkt på dem sakerna på egen hand

Där ser man  Glad  lätt att hjärncellerna jobbar lite långsammare i hettan.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Där ser man  Glad  lätt att hjärncellerna jobbar lite långsammare i hettan.  Mycket glad

Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Självklart vill jag allas bästa. I mellersta och södra Europa är det mängder som redan avlidit som inte fixat hettan.  Gråter

I USA har elva polishundar dött av överhettning :/

Fucking Amerikaner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay: I USA har elva polishundar dött av överhettning :/

Fucking Amerikaner.

Jag har bara låtit mina fem katter gå ut för att kissa och bajsa om dagarna och sedan har jag helt enkelt lyft in dom i min fastighet igen där jag har haft min stationära AC inställd på 22 grader. Tufft för djuren som inte kan svettas som en människa kan göra och dessutom har en tjock päls som de inte kan "klä av sig" när hettan kommer. Gråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stoner:

Jag har bara låtit mina fem katter gå ut för att kissa och bajsa om dagarna och sedan har jag helt enkelt lyft in dom i min fastighet igen där jag har haft min stationära AC inställd på 22 grader. Tufft för djuren som inte kan svettas som en människa kan göra och dessutom har en tjock päls som de inte kan "klä av sig" när hettan kommer. Gråter

Fram med trimmern och du har en budget nakenkattSover


   
SvaraCitera

Jag tycker det är kallt i hela Sverige, året om!


   
SvaraCitera

SDniklas: Nu bor jag inte i södra Sverige men här där jag bor är det inte särskilt varmt.

vad gör du på våren när fåglarna migrerar från andra länder till din område, det måste vara jobbigt med migranter hos dig varje år.....he he


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maymay: Fram med trimmern och du har en budget nakenkattSover

Ett av problem är väl den största skillnaden mellan människa och de allra flesta husdjur som katt och hund. Människan svettas ju genom svettkörtlar över hela vår kropp och det är ett sätt att få ner tempen och snarare klarare värmen. En katt och i synnerhet hund får väl bara ner tempen eller snarare klarare värmen bättre genom att andas häftigt och flåsa. De enda svettkörtlar en katt har  på kroppen är väl på trampdynorna om jag inte minns fel. Minns för några år sedan jag var med en katt för kastrering och hon var så uppskrämd av både bilresan och veterinärerna så när hon gick på bordet framför veterinären så blev det blöta avtryck efter varje fot.

Något jag har funderat över som sett tjejernas VM i fotboll. Trots att de spelat i över 30 graders värme har de inte sett svettiga ut. När killar spelar rinner svetten i ansiktet på dom. Skeptisk


   
SvaraCitera

champuss:

vad gör du på våren när fåglarna migrerar från andra länder till din område, det måste vara jobbigt med migranter hos dig varje år.....he he

Det är inget som stör mig. Bara dem sköter sig så ;P


   
SvaraCitera

Det var ändå lagom i helgen men nu har det blivit galet kallt igen och det ska vara så hela veckan enligt prognosen -.-


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crysilis:
Det var ändå lagom i helgen men nu har det blivit galet kallt igen och det ska vara så hela veckan enligt prognosen -.-

Tempen föll ifrån drygt 30 grader i lördags och söndags till 14 grader idag med rejält friska vindar så nu är det långbyxor och ylletröja som gäller. Ledsen


   
SvaraCitera
Cobrak

Crysilis:
Det var ändå lagom i helgen men nu har det blivit galet kallt igen och det ska vara så hela veckan enligt prognosen -.-

bra, då slipper man denna jävla värmen Cool


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är utomlands hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cobrak:

bra, då slipper man denna jävla värmen Cool

håller med Party


   
SvaraCitera