Aviseringar
Rensa alla

Hur vågar man ta kontakt med någon man gillar men inte känner


Samjan
Ämnesstartare

Hej är en 15 årig kille som just nu går näst sista veckan i 9:an. 

Jag har de sista veckorna börjat gilla en tjej som gått i min parallellklass sedan 7:an. Jag fick av några kompisar reda på att hon kanske ska gå på samma gymnasium som jag men har inte bestämt sig.

Skulle det vara konstigt om jag näst sista veckan kom fram och började prata med henne, jag skulle ju kunna prata om tex vilket gymnasium hon ska gå på och så och om hon kommer på avslutningsfesten.

Har ni några andra tips på saker man kan säga och hur man ska våga gå fram till någon man inte riktigt känner. Vi har några lektioner tillsammans också men hon brukar nästan alltid sitta Brevid en bra kompis till henne och de brukar alltid sitta tillsammans på rasterna


   
Citera

Det skulle inte vara så konstigt, det skulle kännas konstigt, men det är inte det. Var inte för "creepy" bara eller vad man brukar säga. Kom på några bra samtalsämnen att prata om om du inte vill att konversationen ska dö ut snabbt :). 


   
SvaraCitera

Inget konstigt med det. Kör på bara, prata om gymnasiet så blir det lite naturligt så får du se vart det leder.


   
SvaraCitera

Prova inled med "jag har tittat på dig i några månader nu"


   
SvaraCitera

om du gillar den så är det väl nåt med den som du känner


   
SvaraCitera
Samjan
Ämnesstartare

Jag lyckades säga några ord idag på en lektion så det blev lyckat =)


   
SvaraCitera