Aviseringar
Rensa alla

Hur vaknar jag?


Ämnesstartare

Igår kom jag hem från skolan, dötrött. Jag gick och lade mig och vaknade sedan två timmar senare heeelt borta. Samma sak hände idag.

Det känns som om jag blivit väckt klockan fyra på morgonen typ. Svider i ögonen, kan inte tänka klart och allt är jobbigt. Har doppat huvet i kallt vatten, käkat men det verkar inte hjälpa.

Jag borde inte vara såpass trött, jag gick o la mig vid 11 tiden igårkväll, och sedan upp 07:20 till skolan.

Vad ska jag göra? Måste piggna till, har två superviktiga skolarbeten jag måste göra klart (en av dom tills imorn).

Rådgiv mig kära UM. [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter

1 kopp kaffe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå inte och lägg dig i två timmar när du kommer hem.

Resorb, koffein och vilja brukar fungera när man är sjukt trött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EGOGIRL:

1 kopp kaffe

Ingemarsdotter:

koffein

Kaffe har aldrig riktigt givit någon effekt på mig när jag varit trött, men jag ska ta en kopp nu ändå.

Jag brukar normalt vis inte lägga mig på eftermiddan, men jag var så jävla trött asså. Jag hade inte kunnat fokusera bättre på skoluppgiften ändå. [sad]


   
SvaraCitera

Ingenting brukar hjälpa. Möjligtvis träning.

Annars är det bara att sova en natt och bli normal till morgondagen.


   
SvaraCitera

baconkebab:

Jag brukar normalt vis inte lägga mig på eftermiddan, men jag var så jävla trött asså. Jag hade inte kunnat fokusera bättre på skoluppgiften ändå. [sad]

Har du kollat upp så du inte har näringsbrist? T.ex. B12 eller järn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

baconkebab:

Jag brukar normalt vis inte lägga mig på eftermiddan, men jag var så jävla trött asså. Jag hade inte kunnat fokusera bättre på skoluppgiften ändå. [sad]

Allt går om man tvingar sig [y]


   
SvaraCitera

baconkebab:

Jag borde inte vara såpass trött, jag gick o la mig vid 11 tiden igårkväll, och sedan upp 07:20 till skolan

[tired]

försök lägga dig klockan 12 och vakna 5 PÅ FUCKING MORGONEN AAHAAGHAGAHGAH [mad] OCH SEDAN KOMMA HEM VID 6!!!! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har piggnat till lite nu, orkade inte brygga kaffe.. men tog en C vitamin, sprang runt lite i lägenheten, åt en kakbit och tog lite frisk luft på balkongen.

EGOGIRL:

Har du kollat upp så du inte har näringsbrist? T.ex. B12 eller järn?

Ingen aning faktist. :/

Ingemarsdotter:

Allt går om man tvingar sig [y]

Då tvingar jag mig vakna nu! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fröken stöken:

försök lägga dig klockan 12 och vakna 5 PÅ FUCKING MORGONEN AAHAAGHAGAHGAH [mad] OCH SEDAN KOMMA HEM VID 6!!!! [mad]

Hahaha, jag brukar inte lägga mig vid 11 varje dag, men har börjat lägga mig tidigare nu dom senaste veckorna då jag är så jävla trött annars. Måste vara jobbigt. Lägg dig inte vid 12 om du måste upp så tidigt? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

baconkebab:

Då tvingar jag mig vakna nu! [bigsmile]

Mer eller mindre! Samt testa om du har vitaminbrist [no-no]


   
SvaraCitera

baconkebab:

Lägg dig inte vid 12 om du måste upp så tidigt?

Jag hinner inte plugga om jag inte lägger mig sent. [tired] sluta klaga pojk.


   
SvaraCitera

Du ska gå och lägga dig tidigare. Om man går upp runt sjutiden så bör man gå och lägga sig 21-22 på kvällen och inte senare än det för då är det större risk att man vaknar under natten och man sover inte lika djupt då. Det gäller för mig iallafall. Om jag somnar 23-24 så döööör jag nästa dag och mår skit och kan inte prestera i skolan.


   
SvaraCitera

Träna! Och om du dricker mycket coca-cola eller alt. energidrycker ska du sluta. Det gör en allmänt trött... Jag dricker typ 1 liter cola om dagen och nog fan är jag skit trött, men när jag tar paus och tränar varannan dag så blir man pigg istället...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingemarsdotter:

Samt testa om du har vitaminbrist [no-no]

Hur? [blush]

fröken stöken:

Jag hinner inte plugga om jag inte lägger mig sent. [tired] sluta klaga pojk.

Haha, alright.

Sagitta:

Du ska gå och lägga dig tidigare.

Om jag lägger mig tidigare än 11 så har jag oerhört svårt att somna! Även om jag känner mig jättetrött innan, så har jag svårt o somna när jag väl ligger i sängen. Därför väntar jag tills jag är lite extra trött, mycket lättare då.. fast kanske inte så bra för mig. Men det är ju som sagt skit samma då jag ändå inte somnar på en braaa stund om jag lägger mig tidigare.

FlashTox:

Träna!

Träna... menar du att jag ska göra armhövningar och liknande hemma när jag är trött, eller menar du att jag ska börja träna några ggr i veckan regelbundet? Jag gymmade för nästan ett halvår sen, och ja kände mig mycket bättre, men jag var tvungen att sluta pga att jag inte hade råd med gym och jag fick det gratis under en period. Cola dricker jag inte särskilt mycket av, längre, och energidrycker dricker jag inte alls ofta nu längre.

Tack för tipsen alla! 🙂


   
SvaraCitera