Aviseringar
Rensa alla

HUR VANLIGT ÄR DET ?


Ämnesstartare

Hur vanligt är det att ungdommar/vuxna att man prövar knark. Typ röka på eller att man tar heroin eller så? [smile]


   
Citera

att man prövar knark är nog rätt vanligt. det förekommer kanske mer sällan. skulle jag säga. tror jag.


   
SvaraCitera

^ wat


   
SvaraCitera

Alla röker cannabis ibland.

Heroin används av de som förfallit nog för att anse det vara ett vettigt alternativ då det är en mycket stark och beroendeframkallande drog, effektiv för att stänga ute alla känslor och besvär (till en början).


   
SvaraCitera

Beror på mående, erfarenheter och umgänge. Att säga att alla gör/inte gör någonting är rätt korkat.


   
SvaraCitera

Jungman Jansson:

Alla röker cannabis ibland.

hahaha


   
SvaraCitera

Brk g:

hahaha

empirisk observation av ungdomar och deras kultur säger mig det


   
SvaraCitera

omjag gissar så känns det nog som att ca 80% av alla jag känner har provat någon drog någon gång, kanske 20% som gör det regelbundet. :e


   
SvaraCitera

tror, fler än man kan tro.


   
SvaraCitera

de flesta provar väl


   
SvaraCitera
leafar

megatherium:

att man prövar knark är nog rätt vanligt. det förekommer kanske mer sällan. skulle jag säga. tror jag.

[confused]

Tickstart:

^ wat

Tror att han kanske "prövade" någon intressant substans när han skrev det där...


   
SvaraCitera

Lol.

Det är extremt vanligt, i åldern 17-20 är det svårt att hitta någon som inte har prövat röka/vill pröva... Däremot heroin är extremt ovanligt...

Jag umgås med folk som tar sina weekrace (om ni vet vad det är) och de är ganska ovanligt. saken är att det är STOR skillnad mellan knark och knark, att jämföra cannabis med heroin är som att jämföra en präst med en psykisk sjuk serie mördare/våltäcktsman...


   
SvaraCitera
höna

de e ju lite skillnad mellan heroin och cannabis 😛


   
SvaraCitera