Aviseringar
Rensa alla

Hur vanligt är homofobi?


Exodus:

Varför stängde du inte ögonen?

Det gjorde jag, jag håll för öronen men de tvingade mig att titta på det så det var inte så mycket jag kunde göra. Klart jag inte tittade (så mycket som det var möjligt).
Jag vill inte prata om det men när man blir tvingad till något så är det inte bara att göra som man vill, då var jag svagare och lite dummare, jag borde fan ha visat dem att de inte ska behandla mig på ett sådant sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hyfs:

Rädsla.

obehag


   
SvaraCitera

Hyfs:

Rädsla.

Varför ska man vara rädd för homosexuallitet? Om man är emot det så (från person till person) så kanske man hatar det eller starkt ogillar det.

Jag personligen är inte så positivt inställd till homosexuallitet, om jag blir accepterad accepterar jag dem.

Rädd är man aldrig som man har förbi för... okej Klaustrofobi och vissa fobier är en sak men inte med denna m.f.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

trevlig-snubbe:

Varför ska man vara rädd för homosexuallitet? Om man är emot det så (från person till person) så kanske man hatar det eller starkt ogillar det.

Många tror att homosexualitet är en sjukdom. Därför kan man va rädd.


   
SvaraCitera

Hyfs:

Många tror att homosexualitet är en sjukdom. Därför kan man va rädd.

Det är korrekt men du bör säga, de som tror att...
Det har jag svårt att tro, varför skulle man vara rädd för en homosexuell? Jag är inte det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Det är korrekt men du bör säga, de som tror att...
Det har jag svårt att tro, varför skulle man vara rädd för en homosexuell? Jag är inte det.

Ditt homofobiska snack hör inte hemma i den här tråden


   
SvaraCitera

De flesta av mina killkompisar har något emot hemouxsuella tyvärr... Och då bor jag inte i någon lite håla på landet :/ 


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

trevlig-snubbe:

Det är korrekt men du bör säga, de som tror att...
Det har jag svårt att tro, varför skulle man vara rädd för en homosexuell? Jag är inte det.

Bara för att du inte är rädd så kan andra bli rädda. Många föräldrar har ju rädslan för att sitt barn och homosexuellt


   
SvaraCitera

Exodus:

Ditt homofobiska snack hör inte hemma i den här tråden

Jag har inte snackat homofobiskt. Vad får du det ifrån?

Du bör säga till Hyfs isf. Jag har inte sagt att homosexualitet är en sjukdom eller något så jag vet inte ens varför du säger till mig. Sen så har varken jag eller Hyfs sagt att så är det.


   
SvaraCitera

Hyfs:

Bara för att du inte är rädd så kan andra bli rädda. Många föräldrar har ju rädslan för att sitt barn och homosexuellt

Så sant som det är sagt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Jag har inte snackat homofobiskt. Vad får du det ifrån?

Du bör säga till Hyfs isf. Jag har inte sagt att homosexualitet är en sjukdom eller något så jag vet inte ens varför du säger till mig. Sen så har varken jag eller Hyfs sagt att så är det.

Du sa att dom var äckliga


   
SvaraCitera

Exodus:

Du sa att dom var äckliga

Ja jag kan ha sagt att jag tycker att det är mer äckligt att vara bög än lesbisk. Jag kan sluta säga det men stör det dig på något sätt tar du illa upp? Jag förstår om en bög tar illa upp, det gör jag verkligen men han får leva sitt liv och så länge jag slipper ha med hans liv att göra är jag glad för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Ja jag kan ha sagt att jag tycker att det är mer äckligt att vara bög än lesbisk. Jag kan sluta säga det men stör det dig på något sätt tar du illa upp? Jag förstår om en bög tar illa upp, det gör jag verkligen men han får leva sitt liv och så länge jag slipper ha med hans liv att göra är jag glad för det.

det är ungefär som att säga "mörkhyade är äckligare än vita men de får leva sitt liv så länge jag slipper dem"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hyfs:

Bara för att du inte är rädd så kan andra bli rädda. Många föräldrar har ju rädslan för att sitt barn och homosexuellt

Det är ju dock ofta för att de är rädda för att de ska råka på just sådana som du och herrn ovan i samhället


   
SvaraCitera

Exodus:

det är ungefär som att säga "mörkhyade är äckligare än vita men de får leva sitt liv så länge jag slipper dem"

Det är ju dock en viss skillnad på sexuallitet och etnicitet men visst så är det så. Dock så står jag fast vid min synpunkt.

Jag har inga problem med mörkhyade så ditt argument lever inte upp till sitt fulla potential fast du har din poäng.


   
SvaraCitera