Aviseringar
Rensa alla

Hur var det för dig när du började gymnasiet?


martin312:

ja, det suger balle [sad]

Ellehur [sad]

Sen flyttar alla man känner [cry]


   
SvaraCitera
Exner

Bytte omgående till en parallellklass, och vart där mycket nöjd!

[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag minns att jag tyckte att det var väldigt kul och kände mig extremt vuxen. Nollade blev vi också. Nerkletade från topp till tå med färg och råa ägg och annat mysigt.

Klassen var helt okej fast lite för stor. Vissa kom man ju betydligt bättre överens med än andra om man säger så. Dock bytte jag senare eftersom jag misstänkte att nivån på matte- och naturvetenskapsundervisningen var för låg. Vilket visade sig vara en helt korrekt misstanke, när jag sedan bytte till en annan gymnasieskola.


   
SvaraCitera

underbart, fick flytta och skaffa egen lägenhet 🙂 hamnade dock i en klass där jag inte kände nån men [shake]


   
SvaraCitera
Papper

Dom första dagarna var bäst, då var det typ ingen som pratade med varandra. Och då fanns det ingen press på att man skulle prata. Då kunde man vara tyst och det var "normalt".
Sen gick det åt helvete och supandet började. [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det verkar suga hårt för alla här. Är inte folk på gymnasiet mer mogna än högstadiet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sannas:

pissig, jag ville hem.

Blev det inte bättre?

Exner:

ytte omgående till en parallellklass, och vart där mycket nöjd!

Bra det [smile]

Papper:

Sen gick det åt helvete och supandet började.

Hur länge har du supit nu då?


   
SvaraCitera

Jobbigt och tråkigt. Bytte sedan från natur till samhäll och då blev det bättre, men aldrig riktigt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gar lite rodingar i min klass ganska trevligt men forsta dagarna var lite blyga eftersom jag ar lite radd for nytt folk[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

, men aldrig riktigt bra.

Tråkigt att höra [sad]


   
SvaraCitera

Sharpen:

Tråkigt att höra

Men det berodde mer på mig än på skolan i sig. Det kommer gå bra för dig. Jag tror att du bara måste försöka sluta oroa dig så mycket och inte ha så höga krav.

Jag fick 310 poäng i slutbetyg på högstadiet. Hade jag gått om högstadiet idag så hade jag aldrig ansträngt mig så mycket.

Relax, take it easy.


   
SvaraCitera

Mycket roligare och bättre. Mindre klass och sånt. Första dagen var väl som alla andra första dagar när man kommer till en ny klass om man är lite blyg. Jag pratade inte så mycket. Sen efter någon började jag lära känna en tjej och sen rullade det på.
Var typ utstött tillsammans med resten av det lilla gänget jag var med i när jag gick på högstadiet. Nu är vi 6 tjejer i en klass som kommer bra överens istället.
Och så är tempot mycket lugnare. Fast jag går visserligen en estet-linje.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Det kommer gå bra för dig. Jag tror att du bara måste försöka sluta oroa dig så mycket och inte ha så höga krav.

Åh tack! Vad glad jag blir [smile]

Chips:

Var typ utstött tillsammans med resten av det lilla gänget jag var med i när jag gick på högstadiet. Nu är vi 6 tjejer i en klass som kommer bra överens istället.

Det är ju jättebra [smile]


   
SvaraCitera

Sharpen:

Det är ju jättebra

Indeed. Varför undrar du? Ska du börja nu till hösten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Halleluja!" Ungefär.


   
SvaraCitera