Aviseringar
Rensa alla

hur vet jag hur mkt vatten mina blommor behöver?!![sad]


Ämnesstartare

Kaktusar är annars jävligt bra[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

hur vet man vad det är för sort?[blush] kollade ej vad den heter, köpte bara någon jag tyckte var fin[sad]

Ta en bild på den!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Ta en bild på den!

stod på den där bruna krukan som den kom i vad den heter! googlade, står att den ska "Hålls jämnt fuktig och mera sparsamt om vintern.". hur ofta måste jag vattna den då? : $


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

men oki, räcer det med en gång i veckan? då kanske jag kan komma ihåg det också[blush]

Åter igen beror det sig på vilken typ av växt, men det stora flertalet behöver inte mer än typ 2 dl per vecka. Du märker ju om den är på g att dö, då är det bara att hälla på vatten. Växter dör sällan ut fort.

farbror gugge:

men asså, den står ju inomhus, här är det ju lika varmt året runt :S

Den står väl vid fönstret? =Kallare på vintern.

Dock har det mer med att göra att det är betydligt färre soltimmar på vintern än sommaren.

Träden tappar löven av en anledning trots allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

spelar det roll om det är sommar eller vinter? : O

Ja, det gör det. För att göra det enkelt för dig, så går blommor in i viloläge över vintern, för att samla krafter kan man säga.

Sen kommer vår/sommar och då ska de börja växa igen och kräver då mer vatten och kanske växtnärning [cute]

Du kan få sticklingar av någon av mina (i princip) odödliga växter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Växter dör sällan ut fort.

mina förra gjorde :c

Jonnybravo91:

Den står väl vid fönstret? =Kallare på vintern.

nä den står på en hylla över min tv, men den får sol på sig från fönstret där!: 3


   
SvaraCitera
Exner

Om du har droppfat under, kan du övervattna en del utan att död på dem - du kan också se, hur mycket som är för mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Växter dör sällan ut fort.

[cry] Jag var borta två veckor och Tobias hade nästan dödat två av mina växter [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Du kan få sticklingar av någon av mina (i princip) odödliga växter.

tror att mina skulle dö[blush] plus, orkar inte börja plantera någon från scratch liks, vill att den ska vara stor och fin från början : P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

plus, orkar inte börja plantera någon från scratch liks, vill att den ska vara stor och fin från början : P

Jag ska odla upp en och ge dig, om jag får tråkigt [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Jag ska odla upp en och ge dig, om jag får tråkigt [cool]

åh snällt : D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

mina förra gjorde :c

Var väl för att du inte pippat den tillräckligt då. Växter behöver också uppskattning. [no-no]

farbror gugge:

nä den står på en hylla över min tv, men den får sol på sig från fönstret där!: 3

Oki, sak samma dock, är inte värmen som är prio ett. [shake]

Nintendo:

[cry] Jag var borta två veckor och Tobias hand nästan dödat två av mina växter [cry]

Sen lämnar man inte sina bebisar i händerna på en industriarbetare, utan mat, i två veckor. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

btw, ska man ta ut den från dendär bruna plastkrukan den kom i? eller gör det något om den sitter kvar i den?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahahahha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

hahahahha

va skrattaru åt [mad]


   
SvaraCitera