Aviseringar
Rensa alla

hur vet jag ifall det är en infektion?


Ämnesstartare

Hej. har piercat mig för 2 dagar sen och jag undrar hur jag vet ifall jag har fått en infektion eller om det bara är gegga som bildas i sår ni vet.


   
Citera
Ämnesetiketter

om det är rött, gör ont och varar lär det vara en infektion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det är friskt, luktar gott och är okänsligt är det en infektion.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Om det är friskt, luktar gott och är okänsligt är det en infektion.

:')


   
SvaraCitera

Harpyja:

Om det är friskt, luktar gott och är okänsligt är det en infektion.

[n] du missförstod någonting någonstans


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

om det är rött, gör ont och varar lär det vara en infektion.

ok för har piercat mig i läppen, det gör ju inte ont men läppen är ju lite svullen 😛 men när jag suger på isbitar så försvinner det för det mesta 😛
och om det varar? Massa gul gegga?


   
SvaraCitera

sweguardian:

och om det varar? Massa gul gegga?

alltså. det är ju normalt att det blir irriterat eftersom du gjorde det nyligen. det är nog bra att du tar lite is på för att dämpa svullnaden. avvakta ett tag, om såret börjar göra riktigt ont och om det blir en pulserande, brännande smärta bör du kanske ta ut piercingen.
jag piercade örat en gång och FUCK vad ont det gjorde!!! :'( se till att det inte kommer några matrester etc. i smycket också, för det kan göra att en eventuell infektion förvärras. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hatsumi:

avvakta ett tag, om såret börjar göra riktigt ont och om det blir en pulserande, brännande smärta

Okay! Det är ju bara lite snullet så och gör ju inte ont direkt men det kanske småverker lite sådär 😛 inte så att man tänker på det. Jag tvättar den med topps varje kväll och morgon 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweguardian:

hatsumi: avvakta ett tag, om såret börjar göra riktigt ont och om det blir en pulserande, brännande smärta
Okay! Det är ju bara lite snullet så och gör ju inte ont direkt men det kanske småverker lite sådär 😛 inte så att man tänker på det. Jag tvättar den med topps varje kväll och morgon 😛

När jag väl tänker på det, det gör ju bara lite lite ont på insidanav munnen. inte utsidan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

När man har en infektion vet man om det 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera