Aviseringar
Rensa alla

Hur vet man?


Ämnesstartare

Jag gillar en tjej, det måste jag ändå säga. Vi har gått i samma skola och nu när vi har gått ut så har vi umgåtts lite. Problemet är att när vi umgås gör vi det som förut, som när vi bara var kompisar. Jag vet inte om vi är mer än så, men jag skulle vilja ta reda på det! Vi har "gosat" lite, men det har varit väldigt lite och när vi ses pratar vi bara om allt och alla. Funderar på att fråga henne hur hon känner och säga som det är. Att vi kanske skall prova lite för att få se hur det känns eller något i den stilen. Jag menar när vi ses vill jag bara hålla om henne, men det är lättare sagt än gjort. Och vårt senaste avslut, dvs då vi sa hej då, det blev väldigt väldigt vänskapligt, vet inte riktigt hur jag skall göra. Några tips?


   
Citera

beror på om du vågar ha vänskapen som insats. vågar du så bara att satsa. om du e osäker eller inte vågar så låt bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

beror på om du vågar ha vänskapen som insats. vågar du så bara att satsa. om du e osäker eller inte vågar så låt bli.

Fast om jag säger till henne att vi kanske skall prova kramas lite mer när vi ses och se hur det utvecklar sig. Då har jag väl inte vänskapen som insats? Om det skiter sig är vi ju fortfarande vänner, eller hur?


   
SvaraCitera

Pulsation:

Fast om jag säger till henne att vi kanske skall prova kramas lite mer när vi ses och se hur det utvecklar sig

[shake] det där låter bara läskigt.

Pulsation:

Då har jag väl inte vänskapen som insats? Om det skiter sig är vi ju fortfarande vänner, eller hur?

har du väl antytt att du vill vara mer än kompisar så har du satt vänskapen på spel. för e det inte besvarat från hennes sida är risken stor att det blir konstig stämning som sen leder till att man tappar kontakten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

har du väl antytt att du vill vara mer än kompisar så har du satt vänskapen på spel. för e det inte besvarat från hennes sida är risken stor att det blir konstig stämning som sen leder till att man tappar kontakten.

Okej, så om man resonerar som dig, vad skall jag göra då?

volleyfantasten:

det där låter bara läskigt.

jo det lät lite läskigt nu när jag läste det igen 😛 men du hajar ju vad jag menar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pulsation:

Då har jag väl inte vänskapen som insats? Om det skiter sig är vi ju fortfarande vänner, eller hur?

Jag tror det beror lite på hennes mognadsgrad.
Finns en del tjejer som flippar över av minsta tanke på att en kille är intresserad, dock har det som sagt med mognadsgrad.

En ''riktig'' tjej eller en ''riktig'' kompis tar inte illa upp av det.

Du måste visa ditt intresse samtidigt som du inte får vara för för på.

Om hon inte är intresserad och är en ''mogen'' människa så tar hon det inte så allvarligt men om hon gör det så kanske hon inte är mogen nog för er vänskap ändå?


   
SvaraCitera

volleyfantasten:

[shake] det där låter bara läskigt.

agree

Jag vet inte riktigt vad jag skulle göra i situationen...

Pulsation:

väldigt väldigt vänskapligt

care to utveckla?


   
SvaraCitera

Pulsation:

vad skall jag göra då?

beror på. vågar du riskera att kanske förlora henne som vän så kör på. för det kan faktiskt hända att det är besvarat och då är det lätt värt att riskera (antar jag). är det däremot inte besvarat så är risken stor att du kan förlora henne även som vän. men med tanke på vad du kan vinna så kan det mycket väl vara värt det. det är ändå skitsamma vad jag säger. det är du som måste ta beslutet och tro på det du väljer att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blåbärt:

care to utveckla?

hon fick en kram och så sa vi något konstigt klyschigt, som man har tänkte på nu senaste dygnet hur fel det var (kommer inte exakt ihåg vad det var). Sedan sa jag att vi får ses igen snart typ och sen skiljdes vi.

FreeWay89:

Jag tror det beror lite på hennes mognadsgrad.

Jag håller med dig. Det känns som om jag måste på något sätt göra någonting, tänk om hon gillar mig mer än vad jag tror och vi bara låter det hela rinna ut i sanden? Det vore synd. Men samtidigt vet jag inte riktigt om jag vill ha henne på det viset heller, det är ju där skon klämmer. Hon är väldigt trevlig, skön, rätt snygg och har det mest som jag gillar, men det betyder inte att man passar ihop till 100 ändå. Som sagt detta e svåra saker..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

volleyfantasten:

det är ändå skitsamma vad jag säger. det är du som måste ta beslutet och tro på det du väljer att göra.

Okay ligger kanske något i detta.. men samtidigt är jag lite inne på FreeWays resonemang.


   
SvaraCitera

Pulsation:

hon fick en kram och så sa vi något konstigt klyschigt, som man har tänkte på nu senaste dygnet hur fel det var (kommer inte exakt ihåg vad det var). Sedan sa jag att vi får ses igen snart typ och sen skiljdes vi.

hmm...

Pulsation:

Men samtidigt vet jag inte riktigt om jag vill ha henne på det viset heller, det är ju där skon klämmer.

Fyller hon år snart kan du ju bjuda henne på bio eller något. Jag vetefan vad jag skulle göra i situationen. Det är svåra grejer... Jag har varit med om liknande då vi sa att vi skulle prova att gå vidare till att vara ett par. Men efter två veckor insåg vi att vi inte passade som det. Det var inget mer med det vi var fortfarande kompisar. Det fungerade bra for den situationen. Kanske låter konstigt men det gav resultat. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pulsation:

Det känns som om jag måste på något sätt göra någonting, tänk om hon gillar mig mer än vad jag tror och vi bara låter det hela rinna ut i sanden?

Ja detta är väldigt vanligt.
Tror nog att det är vanligare än att man är för på.

De flesta tjejer kan hantera en kille som är för på men en kille som är för passiv? Knepigare.

Pulsation:

Hon är väldigt trevlig, skön, rätt snygg och har det mest som jag gillar, men det betyder inte att man passar ihop till 100 ändå.

Vadå da har ni olika intressen eller?

DepressionDog12.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blåbärt:

hmm...

yep, så gick d till

Blåbärt:

Kanske låter konstigt men det gav resultat.

Det låter ju skitbra egentligen, att man testar hur det blir och sedan om det skiter sig så gör det det och då är man fortfarande vänner.

FreeWay89:

Ja detta är väldigt vanligt.
Tror nog att det är vanligare än att man är för på.

De flesta tjejer kan hantera en kille som är för på men en kille som är för passiv? Knepigare.

Jo, det stämmer nog också antar jag..

FreeWay89:

Vadå da har ni olika intressen eller?

Nja, inte direkt. Men vi har ganska olika livsåskådningar, vet inte varför det "freaks me out", men det är det ända jag kan tänka på..


   
SvaraCitera

Pulsation:

Några tips?

Var ärlig och och prata med henne? Berätta hur dina känslor har utvecklats... du kan ju börja med att du inte vill mista henne som vän så kommer hon nog fatta 😛 men "man vill alltid höra resten"...

Jag har varit med om nästan liknande händelse med ett slut som blev huuuur knepigt som helst

edit: detta var för 4-5 år sedan, vi är fortf bra vänner


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sexmeister:

Jag har varit med om nästan liknande händelse med ett slut som blev huuuur knepigt som helst

Berätta!


   
SvaraCitera