Aviseringar
Rensa alla

Hur vet man att man borde kasta en vän


Ämnesstartare

Hej! Jag har fyra kompisar som jag känner att jag blir dåligt behandlad av. Dom frågar aldrig mig om att hitta på saker, bjuder inte med mig på fester men jag gör alltid det för dom. Dom visar alltid att dom gillar varandra mycket mer än vad dom gillar mig, och massa andra liknande saker. Jag är dock lite osäker om jag överreagerar eller om jag faktiskt borde sluta vara vän med dessa, Jag har självklart pratat med dom om detta många gånger och de säger att de ska tänka på det osv osv men jag märker ingen skillnad. 


   
Citera
Ämnesstartare

Oj jag märkte nu att jag glömde skriva " jag skulle verkligen behöva lite tips och tankar, då detta tynger ner mig en del"


   
SvaraCitera

Skulle inte se någon som behandlar mig dåligt som en vän


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Asstriid:
Skulle inte se någon som behandlar mig dåligt som en vän

Så du tycker inte bara att det är jag som överreagerar? Blir så himla osäker men samtidigt så skulle jag aldrig göra så mot någon av dom.


   
SvaraCitera

emiliiaah: Så du tycker inte bara att det är jag som överreagerar? Blir så himla osäker men samtidigt så skulle jag aldrig göra så mot någon av dom.

Jag skulle också bli ledsen om mina vänner höll på som dina. Så jag tycker absolut inte att du överreagerar. Du reagerar helt naturligt.

Sen om du ska sluta umgås med dem eller inte vet jag inte. Hur känner du när du är med dem? Känner du dig utanför eller känner du dig inkluderad i gruppen när ni väl träffas?


   
SvaraCitera

Jag ska blockera och ta bort någon och har pratat med min familj om det men ska vänta en stund till så kanske personen tröttnar och ger upp. Tycker det är dåligt av instagram att man inte kan dölja händelser som på facebook. 
Vi ville inte hitta på saker med varann men jag skulle ha tagit bort då om jag visste att jag skulle få så mycket spam och saknad. Jag ville inte ses mer för det var ett måste att ses en gång i månaden och jag sa inte att jag var ledsen för det var jag inte. Det skulle bli samma sak igen om vi sågs, ett måste. 

En del skriver på fb när de tänker rensa kontakter. Det känns som det är något helt annat. Att man vuxit ifrån. 


   
SvaraCitera

Dom är inte dina vänner om dom behandlar dig dåligt.  Slösa inte tid på dom som tar men inte ger något tillbaka. 


   
SvaraCitera

emiliiaah:
Hej! Jag har fyra kompisar som jag känner att jag blir dåligt behandlad av. Dom frågar aldrig mig om att hitta på saker, bjuder inte med mig på fester men jag gör alltid det för dom. Dom visar alltid att dom gillar varandra mycket mer än vad dom gillar mig, och massa andra liknande saker. Jag är dock lite osäker om jag överreagerar eller om jag faktiskt borde sluta vara vän med dessa, Jag har självklart pratat med dom om detta många gånger och de säger att de ska tänka på det osv osv men jag märker ingen skillnad. 

Alltså tyvärr men ingen av dina ''vänner'' verkar vara några riktiga vänner. Antar att du går i grundskolan (eller i gymnasiet) du kan välja att fortsätta vara ''kompis'' med dem tills dess att du går klart grundskolan (eller gymnasiet). På ett sätt är det bättre om du går grundskolan för sen så börjar du gymnasiet och där träffar man nytt folk iaf. Sen beror det på vilket år du går i också, går du 8-9:an i grundskolan kan det nog bli svårt att få nya vänner som man kommer nära men det går nog bra att skaffa nya vänner, jag känner på mig att du är en social typ.


   
SvaraCitera