Aviseringar
Rensa alla

Hur vet man när man borde göra slut?


Ämnesstartare

Hej,
Jag förstår om ni är trötta på att höra om relationsproblem, men jag behöver verkligen hjälp. Jag vill göra slut med min pojkvän, men jag vet inte om det är rätt eller om jag är överkänslig.
För att inte krångla till det och berätta historier hit och dit så har jag gjort en lista:

Anledningar till att göra slut:
Jag har inga känslor kvar
Han är väldigt ful
Nästan ingen av mina vänner gillar honom
Vi ses nästan aldrig
Han är med i ett gäng och tror han är skitcool 
Jag kan inte lita på honom

Anledningar till att inte göra slut:
Vi ska på sommarjobb tillsammans
Jag gillar honom litegrann
Han är mysig, ger mig närhet
Han älskar mig väldigt mycket
Han förstår mig och gillar mig som jag är
Han dricker eller knarkar inte

Råd/tips? Vad tycker ni?


   
Citera

Jo det låter som att göra slut är för det bästa, om han kan inte acceptera det vet du att han var inget att ha ändå.


   
SvaraCitera

Verkar ju onödigt att vara tillsammans med någon som man ej har känslor för och tycker är ful Skeptisk


   
SvaraCitera

"Han är med i ett gäng och tror han är skitcool"

det är väl ganska normalt att tycka det? Sen beror det ju förståss på vad man gör men ibland kan jag bara tycka personer är snygga som är töntar osv.
: )


   
SvaraCitera

Nackdelarna väger mer än fördelarna även om några av fördelarna är väldigt bra.


   
SvaraCitera

säg bara att det är slut sen vet ju ingen hur han kommer ta det ifall han bara säger visst och går vidare i livet eller ifall han blir jätte aggressiv sen undrar jag också varför är du ens ihop med honom ifall du tycker att han är väldigt ful 


   
SvaraCitera

"Han är med i ett gäng och tror han är skitcool
Jag kan inte lita på honom"

Gör slut


   
SvaraCitera

du kommer ha flera förhållande i ditt liv, om du själv mår dåligt för varför lösa tid ?
Visst du är ledsen i en månad sen är du så glad som du var förut.

IMO  tycker jag att du bara vill vara med honom för status, gäng blabla barn prat, du växer upp och desto mer kommer du fatta att han är ett retard och du slösat alla dina  år


   
SvaraCitera

Du kan lika gärna hitta de positiva sakerna i en annan kille också.


   
SvaraCitera

Förmodligen när man inte längre tas på allvar av partnern, och upprepande gånger märker att han/hon har en frånvarande och ointresserad attityd.


   
SvaraCitera

Du skrev att du inte hade några känslor kvar men även att du gillade honom. Gillar du killen som vän eller som den du vill leva med tills ni blir pensionärer, där ni sedan sitter på åldershem och spelar fia med knuff och skriker och äter mandelkubb? Om du inte alls är kär i killen utan bara gillar hans kramar så kanske ni borde vara vänner istället, om han vill det då det kan vara jobbigt att vara vän till ett ex.

Jag hade flickvän för länge sedan som var jättetrevlig och mysig men det var skitjobbigt att vara med henne då hon var kär och det var inte jag. Det slutade med att jag gjorde slut och det är nog det bästa jag kunde ha gjort, för oss båda två. Nu har tjejen sedan många år tillbaka en annan kille som hon flyttat ihop med och de verkar trivas tillsammans.


   
SvaraCitera