Aviseringar
Rensa alla

Hur vet man?


Ämnesstartare

Hur vet man om man är mogen för sin ålder? Jag har haft många diskussioner med min mor om varför jag inte bara kan vara som alla andra femtonåringar och att det skulle på nått sätt vara enklare för henne. Jag har blivit kallad tråkig många gånger pågrund av att jag inte är lika socialt utgående eller att jag inte gör dumma saker som slå folk eller dricka eller ligga som mina klasskamrater verkar vara väldigt intresserade av. Jag tror att jag har ett större perspektiv på livet vilket kan göra det svårare för mig att bara göra saker. Som till exempel denna lilla sak jag gör kommer inte påverka något i hela universum  men för lilla mig så betyder det allt. Det var ett ganska drastiskt förslag men jag tror du förstår poängen. Jag känner mig alltid för seriös eller för allvarlig. Jag har svårt att skaffa vänner i min ålder för den delen också. Min mamma sa att jag ska sluta tro att jag är 25 och vara 15 vilket stör mig för jag tror fortfarande att jag är femton. Förlåt för detta långa meningslösa lilla...brev? Eller vad man ska kalla det. Jag undrar bara om att det är okej att vara mogen för sin ålder?


   
Citera
Ämnesetiketter

Folk är olika, det är absolut ingenting som säger att man ska festa och dricka (eller göra något annat för den delen) bara för att man råkar vara femton.
Det må låta krystat och uttjatat, men jag kan inte ge ett bättre råd än gör det du själv vill göra och var den du själv vill vara. Det är okej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Folk är olika, det är absolut ingenting som säger att man ska festa och dricka (eller göra något annat för den delen) bara för att man råkar vara femton.
Det må låta krystat och uttjatat, men jag kan inte ge ett bättre råd än gör det du själv vill göra och var den du själv vill vara. Det är okej.

Men alla människor får det framstå som att jag missar massa saker genom att vara som jag är.


   
SvaraCitera

Gaythatisbored.: femtonåringar

Gaythatisbored.: ligga

VA?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

VA?!

?


   
SvaraCitera

Gaythatisbored.:

?

Femtonåringar ligger?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Femtonåringar ligger?!

Fattar inte


   
SvaraCitera

Gaythatisbored.:

Fattar inte

LIGGER FEMTONÅRINGAR?! 


   
SvaraCitera

123fendas:

LIGGER FEMTONÅRINGAR?! 

Ja det är ganska ofta 15 åringar ligger


   
SvaraCitera

Relaterar, dock sa skolkuratorn att jag ska börja hänga med folk och göra som dem, men jag har inte lyckats göra ett skit och alla kallar mig tråkig fortfarande för att jag t.ex vill inte hänga med vissa människor. Eller ses efter skolanTardig Jag har inte tid för sånt liksom, hellre ensam än att hänga med dem. 


   
SvaraCitera

Gaythatisbored.:

Men alla människor får det framstå som att jag missar massa saker genom att vara som jag är

Då behöver du inte lyssna på dem. Att du själv är nöjd är det enda som spelar roll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag anser folk som inte skriker och skapar drama och blir butthurt för minsta lilla som någorlunda mogna. sen om dem super mycket, well det är en annan sak


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
Relaterar, dock sa skolkuratorn att jag ska börja hänga med folk och göra som dem, men jag har inte lyckats göra ett skit och alla kallar mig tråkig fortfarande för att jag t.ex vill inte hänga med vissa människor. Eller ses efter skolanTardig Jag har inte tid för sånt liksom, hellre ensam än att hänga med dem. 

Relaterar ganska bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det får man avgöra efteråt när man blivit äldre 


   
SvaraCitera

123fendas:

LIGGER FEMTONÅRINGAR?! 

I Sv*rige, ja.


   
SvaraCitera