Aviseringar
Rensa alla

Hur vet man?


Skåneärbäst:

Ja det är ganska ofta 15 åringar ligger

Deinosuchus:

I Sv*rige, ja.

Ligger som i att ha sex?!


   
SvaraCitera

123fendas:

Ligger som i att ha sex?!

Ja och allmänt ligger ner för mycket. 


   
SvaraCitera

Deinosuchus:

Ja och allmänt ligger ner för mycket. 

det gör mig ledsen...


   
SvaraCitera

123fendas:

det gör mig ledsen...

Mig med. Till och med fjortonåringar har ju för guds skull sex nu för tiden. 


   
SvaraCitera

Gaythatisbored.:
Hur vet man om man är mogen för sin ålder? Jag har haft många diskussioner med min mor om varför jag inte bara kan vara som alla andra femtonåringar och att det skulle på nått sätt vara enklare för henne. Jag har blivit kallad tråkig många gånger pågrund av att jag inte är lika socialt utgående eller att jag inte gör dumma saker som slå folk eller dricka eller ligga som mina klasskamrater verkar vara väldigt intresserade av. Jag tror att jag har ett större perspektiv på livet vilket kan göra det svårare för mig att bara göra saker. Som till exempel denna lilla sak jag gör kommer inte påverka något i hela universum  men för lilla mig så betyder det allt. Det var ett ganska drastiskt förslag men jag tror du förstår poängen. Jag känner mig alltid för seriös eller för allvarlig. Jag har svårt att skaffa vänner i min ålder för den delen också. Min mamma sa att jag ska sluta tro att jag är 25 och vara 15 vilket stör mig för jag tror fortfarande att jag är femton. Förlåt för detta långa meningslösa lilla...brev? Eller vad man ska kalla det. Jag undrar bara om att det är okej att vara mogen för sin ålder?

Bror jag är 17 och är den omognaste jäveln ever. Har inte förändrats ett skit varken fysiskt eller psykiskt sedan jag kom i tonåren, förutom att jag blivit lite längre. Det finns ingen som vet hur mogen man är vid en specifik ålder för att alla är olika. Om du känner att du är mogen nu så är du det, sedan kan det tolkas olika utifrån olika perspektiv. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Malonexd:

Bror jag är 17 och är den omognaste jäveln ever. Har inte förändrats ett skit varken fysiskt eller psykiskt sedan jag kom i tonåren, förutom att jag blivit lite längre. Det finns ingen som vet hur mogen man är vid en specifik ålder för att alla är olika. Om du känner att du är mogen nu så är du det, sedan kan det tolkas olika utifrån olika perspektiv. 

Låter rimligt


   
SvaraCitera

Gaythatisbored.:

Låter rimligt

jupp


   
SvaraCitera

Sen är det ju skillnad på att vara mogen och känna sig mogen. Bara för att man är en seriös människa överlag så betyder det inte att man är mer mogen liksom trots att det kan verka som om denne har mer av världens tyngd på sina axlar än andra. Liksom att dricka eller ligga har ingenting med mogenhet att göra liksom (men ja slåss är väldigt omoget). Tycker personligen att det är lite omoget att klassifiera sig som ''mogen'' hehe

Men ja såklart att det är okej att inte vara så jävla social jämt och hålla på med dumheter om man inte vill göra det. Själv känner jag att sådant kan bli så jävla ytligt. Sen angående att skaffa vänner, ja det kan vara jävligt svårt för för olika personer tar det olika lång tid. För mig tar det typ minst fyra månader av mycket hängande innan jag ens kan tänka ''Ah ja såklart vi är vänner'' och om det tar en vecka för någon annan såklart att det krockar.

Du kanske är ''tråkig'' för andra men vad gör det, skillnad är ju om du träffar någon och blir neggig till allt den vill göra.

Tycker att du kan ta det lugnt och leva så du vill leva (sålänge det inte skadar någon såklart). Det är ju bara om du mår dåligt över detta som det skulle vara ett ''problem'', annars verkar du ha dig själv ''figured out'' eller hur man nu ska uttrycka det?

Förlåt för detta långa meningslösa lilla...svar?
Ha d'


   
SvaraCitera

Panemetsilvestris:  Liksom att dricka eller ligga har ingenting med mogenhet att göra liksom 

Jo, båda gör dig omogen. 


   
SvaraCitera

Deinosuchus:

Jo, båda gör dig omogen. 

Så det är att ha sex är ett tecken på att vara omogen?


   
SvaraCitera

Panemetsilvestris:

Så det är att ha sex är ett tecken på att vara omogen?

Nej men att "ligga" uppfattar jag som en annan aktivitet. Att man ligger med folk liksom. Jämfört med att ha sex med sin partner, så är det omoget. 


   
SvaraCitera

Deinosuchus:

Nej men att "ligga" uppfattar jag som en annan aktivitet. Att man ligger med folk liksom. Jämfört med att ha sex med sin partner, så är det omoget. 

Fast nädå, håller inte med dig. Tänk på de som inte vill ha ett förhållande. Dock skillnad om man ljuger för att få ligg


   
SvaraCitera

123fendas: LIGGER FEMTONÅRINGAR?!

varför verkar du förvånad?


   
SvaraCitera

champuss:

varför verkar du förvånad?

Jag har inte legat! Jag tror inte att jag har hört om någon i min ålder som har legat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Panemetsilvestris:
Sen är det ju skillnad på att vara mogen och känna sig mogen. Bara för att man är en seriös människa överlag så betyder det inte att man är mer mogen liksom trots att det kan verka som om denne har mer av världens tyngd på sina axlar än andra. Liksom att dricka eller ligga har ingenting med mogenhet att göra liksom (men ja slåss är väldigt omoget). Tycker personligen att det är lite omoget att klassifiera sig som ''mogen'' hehe

Men ja såklart att det är okej att inte vara så jävla social jämt och hålla på med dumheter om man inte vill göra det. Själv känner jag att sådant kan bli så jävla ytligt. Sen angående att skaffa vänner, ja det kan vara jävligt svårt för för olika personer tar det olika lång tid. För mig tar det typ minst fyra månader av mycket hängande innan jag ens kan tänka ''Ah ja såklart vi är vänner'' och om det tar en vecka för någon annan såklart att det krockar.

Du kanske är ''tråkig'' för andra men vad gör det, skillnad är ju om du träffar någon och blir neggig till allt den vill göra.

Tycker att du kan ta det lugnt och leva så du vill leva (sålänge det inte skadar någon såklart). Det är ju bara om du mår dåligt över detta som det skulle vara ett ''problem'', annars verkar du ha dig själv ''figured out'' eller hur man nu ska uttrycka det?

Förlåt för detta långa meningslösa lilla...svar?
Ha d'

Jag förstår att det kan framstå som omoget men dem anledningarna jag sa var inte dem ända men jag ville ej att det skulle bli för långt. Jag Känner mig mogen i vissa situationer  men det blir så när alla andra säger det oavsett ålder. Jag kan mycket väl framstå som omogen ibland jag med. Antar att jag är omogen jag med men kanske att jag tänker mer i flera banor och riktningar och i större perspektiv än dem människor som jag känner. Försöker inte framstå som speciell här. Kan ju knappast skriva för den delen heller.


   
SvaraCitera