Aviseringar
Rensa alla

hur vet man om man är snygg eller ful?


Ämnesstartare

louie:

Jag tycker inte att jag ser ut som jag på bilder

asså håller med dig om att det låter sjukt och jag är precis likadan som du! Saken är den att jag inte tycker jag är fin eller något sånt i verkligheten heller, men på bilder ser jag annorlundare ut. Tycker inte det ser ut som personen i spegeln och bilderna är BETYDLIGT värre än vad jag ser, även fast jag inte tycker jag är snygg..

snackade faktiskt om detta igår med nåra, och vi kom fram till att jag kanske inte är så fotogenisk. Kanske inte heller du är? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Bättra på självkänslan och/eller ditt utseende.

haha spelar ju ingen roll ändå om jag skulle ha bra självkänsla. Är ju forfarande ful för det?
bättra utseendet? HAHA tro mig, det OM något är något jag ständigt försöker förbättre och slutar alltid i depressioner nästan .


   
SvaraCitera

soanonym:

Köper aldrig komplimanger så ändå, haha.

Inte jag heller, även om jag nu sällan får några ;p Föredrar att basera min självbild på egna åsikter.


   
SvaraCitera

soanonym:

haha spelar ju ingen roll ändå om jag skulle ha bra självkänsla. Är ju forfarande ful för det?
bättra utseendet? HAHA tro mig, det OM något är något jag ständigt försöker förbättre och slutar alltid i depressioner nästan .

Med bättre självkänsla kan du acceptera att åtminstone andra gillar ditt utseende.

Vad är det du är missnöjd med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Med bättre självkänsla kan du acceptera att åtminstone andra gillar ditt utseende.

Vad är det du är missnöjd med?

Alltså, jag vill inte vara pessimist men att acceptera mitt utseende kommer aldrig någonsin att gå.

Det som jag är missnöjd med?
herregud, vet inte vart jag kan börja. Miitt ansikte är huvudproblemet, tycker jag ser förfälig ut, rent ut sagt skitful.

Roliga är att folk säger att jag är söt, fin eller vad som helst men det är väldans massa skitsnack tycker jag. Jag tycker inte jag är det, VERKLIGEN inte, och jag anser dessutom att jag vet vad riktig skönhet är och hur folk som är snygga ser ut och jag är inte en av dem. Saken är att jag inte förstår hur någon nu skulle tycka att jag är fin, eller ser Okej ut med tanke på vad JAG ser själv och det jag tänker.


   
SvaraCitera

soanonym:

inte är så fotogenisk.

nä, inte särskilt nä [n]

soanonym:

snygg

Det här kommer också låta lite... eeeeh.. men ibland har jag dagar när jag knappt kan slita mig från spegeln för att eh, jag tycker att jag ser så bra ut... håret ligger perfekt, ögonen är klara, käkbenen tydliga.. men så tänker jag på alla fula fb-bilder som ligger uppe och då blir jag så ledsen för att jag kanske.... jag vet itne, fantiserar, romantiserar mig själv...? Det är ganska förvirrande alltihopa.


   
SvaraCitera

soanonym:

Roliga är att folk säger att jag är söt, fin eller vad som helst men det är väldans massa skitsnack tycker jag.

ånej du är säkert en av de där SKITSNYGGA som inte inser att de är det själva!!!


   
SvaraCitera

soanonym:

jag är precis likadan som du!

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

louie:

men så tänker jag på alla fula fb-bilder som ligger uppe och då blir jag så ledsen för att jag kanske.... jag vet itne, fantiserar, romantiserar mig själv...? Det är ganska förvirrande alltihopa.

Nästan skrämmande hur lika vi två är till sättet!! haha, liksom man tycker man har en "bra" dag utseendemässigt och sen kommer man tänka på alla kort och sånt som man inte tycker ser ut som en själv och då börjar man undra och tänka om hur är det man ser ut egentligen?

Alltså saken är den att jag inte själv förstår hur man inte kan se ut som man gör på bild i verkligheten, men ofotogenisk var det bästa jag kunde komma på och hoppas så innerligt att det är just det som "felet" är.

tror som du, att jag fantiserar och gör en "snyggare" bild i mitt huvud av hur det är jag ser ut bara för att slippa inse verkligheten..

louie:

ånej du är säkert en av de där SKITSNYGGA som inte inser att de är det själva!!!

I wish!! Tror inte det är så, hahah vore jag snygg skulle mitt liv sett annorlundare ut tror jag definitivt.


   
SvaraCitera

soanonym:

Nästan skrämmande hur lika vi två är till sättet!!

let's, what we say here in sweden *bilda klubb* [bigsmile]

nämen seriöst, VI ÄR SKITSNYGGA. säkert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soanonym:

VAD ÄR FINT och vem är ful?

Det beror väl på kort sagt.

Är ju olika från person till person och kultur och kultur.

Men generellt är det tanken om ohälsosamhet och smutsighet.
Om du tänker efter - det som generellt anses som vackert är ju att någon först och främst mår bra.

Ung, spänstig kropp, muskulös för män, inte en massa sår och hälsosamt hår osv.

Dock är det som sagt olika.

Förr var ju det ju vackrast med mulliga och ibland feta kvinnor i första hand.
Förr var ju inte mat lika självklart som det är för oss idag så då visade en tjock person att denne åt och mådde bra.
Idag är det dock mer en bedrift att hålla sig undan en massa skräpmat, dock ses det väl mer annorlunda ut i Uganda ex.

Men det är väl typ så.

Vårat ''jobb'' är ju att föra våra gener vidare och då söker vi efter en partner som har bra gener och är frisk nog att ta hand om våran avkomma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

louie:

let's, what we say here in sweden *bilda klubb*

nämen seriöst, VI ÄR SKITSNYGGA. säkert.

HAHA ja lätt att vi borde!

JA , vi säger att vi är det! vi kan åtminstonde hoppas, haha!


   
SvaraCitera

soanonym:

Saken är att jag inte förstår hur någon nu skulle tycka att jag är fin, eller ser Okej ut med tanke på vad JAG ser själv och det jag tänker.

Är rätt nyfiken på hur du ser ut nu.

Saken är den att det finns väldigt få fula människor. De allra flesta är medel och sedan handlar det om hur man hanterar det man har begåvats med.

louie:

alla fula fb-bilder

soanonym:

på alla kort

På kort faller skuggorna annorlunda, minnen kanske inte blir så naturlig och bilden är frusen så man har all möjlighet att utforska. Alla människor har någon form av "fel" i ansiktet och dessa kan vara lätta att snöa in sig på särskilt på bild om man tittar för länge.

Mycket handlar också om inställningen när man tittar. Förväntar man sig att se en ful person gör man det också, för då hittar man på anledningar till varför det är så.


   
SvaraCitera

ser man inte ut som mig är man snygg!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi är alla fula på våra egna små vis.

vad fan, det är ju sjukt objektivt. Jag har kompisar som tycker att Linda Rosing är grotesk och kompisar som tycker att hon är skitsnygg. En kompis tycker att en ordentlig ölkagge är sjukt sexigt, en annan gillar symetriska drag och de andra är desperata och intalar sig att allt är snyggt.[bigcheers]


   
SvaraCitera