Aviseringar
Rensa alla

Hur vet man om "kompisen" är intresserad av en? (Ofullständig)


Ämnesstartare

Vi hade detta samtalsämne idag på skolan och tänkte då på "Hur vet man att någon är intresserad av en?"-tråden men i den tråden är exemplet en man nyligen träffat, det blir betydlig mer komplicerat när det är ens vän det handlar om...
Pga detta så tänkte ja dra ihop en till tråd som handlar om just kompischrushar, denna tråd kommer vara mer utav en insamlings tråd så att jag senare kan göra en fullständig tråd med alla tips

Visst har ja tjejkompisar, men när ja tänker efter så har jag aldrig haft en god tjejkamrat som jag inte fått/haft en chrush på, och när man tänker efter så är hon en god tjejkompis just eftersom hon har samma intressen och allt annat (som inte är intimt) som en flickvän har så tillslut så äre inte så konstigt att man blir lite kär och önskar att ta relationen till nästa nivå, men vill hon samma sak?

Eftersom jag är en (oerfaren)kille så kan ja inte "avslöja" vad hon tycker om mig, men jag kan bidra till er flickor vad vi(iaf vi i samtalsämnet idag) killar gör för (för uppenbara)steg som vi inte gör mot andra vanliga tjejkompisar (relationer kan ju också skilja sig från individ till individ så det är ju inte skyltat, det är mer hintar)

För tjej med killkompis:

1)För det första så ger vi nästan för många komplimanger som oftast är sexrelaterade eller kan relateras till sex lr annat naket och det är lätt hänt att sådana komplimanger och skämt slinker ut då vi ungdomskillar (enligt forskning) tänker på sex 96% utav tiden eller nått liknande

2)Vi blir allmänt mer gosiga (en tjej som man inte har samma känslor för försöker vi knappt gosa med, men om vi gosar så betyder det inte fullt ut att vi är intresserad, det kan även vara "skulle kunna tänka mig ... med henne", det bror även såklart hur pass gosigt det är, om det bara är på bänken i skolan eller i sängen med er i famnen) och vi har gärna ett eller fler fingrar på er hand/rygg etc eller i ert hår
Eller att ni ska sitta i knä är en klassiker, bara för att vi ska gosa lite i smyg, helst ha en arm runt om er eller som sagt att vi kan stryka er på ryggen utan att behöva genomgå en yoga övning

3)Vi erbjuder er våran hjälp till i princip vad som helst så fort ni klagar, tex om det är kallt(lagom kallt, inte värsta antarktiskt)och ni glömt era vantar så erbjuder vi gärna er våra vantar, om det hade varit en annan tjej så hade varit mer "ah, synd, ha dom i fickorna" eller nån snällare version...

4)Vi håller ögonkontakt utan att säga något, vi ger oftast bara ett (improviserat)leende tbx då vi blir påminda om att vi kollat lite för länge och därav vänder bort huvudet fort medan vi försöker sluta skämmas

5)Vi söker kontakt med dig, förutom att vi smsar nästan dagligen till dig så tycker vi att träfas en gång i veckan på en filmkväll och att man träffas på skolan lite då och då kan betraktas som mycke i våra ögon då vi kan vara borta från våran bästa polare i över en månad och sen bara "ska vi hitta på nå?" och allt är precis som det brukar vara... Majoriteten av oss som stod och snacka idag ville vara hemma hos den andre (eller sig själv) när man är intresserad utav henne, man vill träffas utanför det vardagliga livet (skolan, stan, träning etc), jag har tom goda killkompisar som jag aldrig varit hemma hos eller vet exakt vart dom bor så om en kille ställer randomfrågor som "kan vi inte baka och kolla på film hemma hos dig idag?" så kan du ana ugglor i mossen

6)sen försöker vi såklart blåsaupp oss, allt från historier till att vi visar hur "stark och tålig" vi är, ett undermedvetet drag som vi gör är att vi putar med bröstet, och om vi under en omständighet råkar "resa flagg" i byxorna så äre oerhört avslöjande hur vi än försöker dölja det (genom att korsa benen och luta oss framåt samtidigt som vårat face får samma färg som en tomat precis efter att du lutat dig framåt i kortkort är med största sannolikhet att vi känner en attraktion till dig, det + att vi är gosig och gulliga har för det mesta bara en betydelse)

det är allt vad jag kan komma och tänka på för stunden, var god och bidra med mer /rätta saker medan jag tar en 8 timmars lång dejt med kudden, ursäktar även för eventuella stavfel då ja stavar som en kratta och nu ännu sämre när läggdags börjar nalkas


   
Citera
Ämnesstartare

vagnslere:

illar (enligt forskning) tänker på sex 96% utav tiden eller nått liknande

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vagnslere:

(en tjej som man inte har samma känslor för försöker vi knappt gosa med

många killar jo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vagnslere:

4)Vi håller ögonkontakt utan att säga något

kanske om man är stum


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vagnslere:

om en kille ställer randomfrågor som "kan vi inte baka och kolla på film hemma hos dig idag?" så kan du ana ugglor i mossen

frågar alla mina vänner det. Oavsett kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vagnslere:

och om vi under en omständighet råkar "resa flagg" i byxorna så äre oerhört avslöjande hur vi än försöker dölja det

i de tidiga tonåren är det vanligt att pojkar får erektion utan anledning, det behöver inte betyda att pojken i fråga är nedkärad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

nej

Vissa säger 64 ggr per dag(en gång i kvarten) andra var 7 sekund. men som sagt, 96% är då saker som kan kopplas till sex, tex när vi hör ordet fot så kommer tankar upp på allt från fotboll, strumpor och fotfetisch, men vi stannar på tanken om fotboll då det är det svar som är mer matematiskt korrekt när vi har idrott...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det här rekord för antal posts på rad måntro?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vagnslere:

Vissa säger 64 ggr per dag(en gång i kvarten) andra var 7 sekund.

Det finns inga studier på det just för att det är omöjligt att mäta. Det där är bara en seglivad myt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Är det här rekord för antal posts på rad måntro?

tror det [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vagnslere:

tror det

ibland är jag för festlig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Det finns inga studier på det just för att det är omöjligt att mäta. Det där är bara en seglivad myt.

Om du säger det så, det är vad vi fått lära oss på sexualkunskapen men det kke är för att vissa ska känna sig mindre onormal...

för övrigt så undrar jag om du nått att bidra med till den slutgiltiga tråden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vagnslere:

för övrigt så undrar jag om du nått att bidra med till den slutgiltiga tråden?

Faktiskt: alla killar är olika människor, det finns inga sätt att ta reda på om de gillar en eller ej och att analysera det tar bort charmen med det hela, det enda man kan försöka känna av med är sin magkänsla. Om man klickar så känner man det, och inget pubertetsstånd i världen är en bättre indikator på om det finns känslor inblandade än just det.

vagnslere:

Om du säger det så, det är vad vi fått lära oss på sexualkunskapen men det kke är för att vissa ska känna sig mindre onormal...

Tro det eller ej men många saker man lär sig på skolan stämmer inte. I en historiebok i vår skola stod det att portugiserna riggade sprängladdningar i ett hotel i Mosanbiques huvudstad innan de lämnade sin koloni, dock hade min lärare som är fd FN-soldat varit inne i den byggnaden och upptäckt att så ej var fallet.

Det är omöjligt för en lärare att kolla upp varje sak den lär ut, den måste förlita sig på material som ibland är så övergripande att de som skriver kanske inte kan allt de skriver om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

alla killar är olika människor, det finns inga sätt att ta reda på om de gillar en eller ej och att analysera det tar bort charmen med det hela, det enda man kan försöka känna av med är sin magkänsla

Nu har ju du åldern med dig men du kke minns dina ungdomsår?
Magkänslan går konstant upp och ner och den man "klickade med" kke inte klickar tbx,
hände förövrigt mig så sent som förra våren, vi var praktiskt taget tsm och hon sa att hon älskade mig, min magkännsla sa att allt skulle gå frid och fröjd men det bevisades att hon älskade mig som en bror...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

alla killar är olika människor, det finns inga sätt att ta reda på om de gillar en eller ej och att analysera det tar bort charmen med det hela, det enda man kan försöka känna av med är sin magkänsla

Nu har ju du åldern med dig men du kke minns dina ungdomsår?
Magkänslan går konstant upp och ner och den man "klickade med" kke inte klickar tbx,
hände förövrigt mig så sent som förra våren, vi var praktiskt taget tsm och hon sa att hon älskade mig, min magkännsla sa att allt skulle gå frid och fröjd men det bevisades att hon älskade mig som en bror...


   
SvaraCitera