Aviseringar
Rensa alla

hur vet man vad man vet


Ämnesstartare

nykterist: om jag ska snacka med någon om något mer invecklat i person är nog "eh" det mest förekommande "ordet"

mmmm same same

nykterist: det viktigaste är ju dock att du vet dina anledningar till att du gör vad du gör. det är inte som att man någonsin kan förstå en annan människa fullt ut ändå.

mjo men det finns ett stort behov om man ska övertyga människor, t.ex. Hemligheten är kanske att ha åsikter som kan förklaras med en mening istället för 100.000st

nykterist: ha 1 gummiband om handleden som du drar i när du överanalyserar. fy, tänker hjärnan. ^_^

har "grubblat" över det här rätt länge men har alltid försökt vägrat mig att tillåta sådana onödiga tankar, men var så orolig att jag gjorde tråden. men ok nu är jag klar med mig sj nu kan jag grubbla över hur andra människor fungerar ist.. ^_^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår precis. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

mmmm same same
mjo men det finns ett stort behov om man ska övertyga människor, t.ex. Hemligheten är kanske att ha åsikter som kan förklaras med en mening istället för 100.000st

har "grubblat" över det här rätt länge men har alltid försökt vägrat mig att tillåta sådana onödiga tankar, men var så orolig att jag gjorde tråden. men ok nu är jag klar med mig sj nu kan jag grubbla över hur andra människor fungerar ist.. ^_^

jag tror att du har förmågan att övertyga när du vet mer konkret vad det är du vill berätta, i alla fall. det kanske är det enda man kan kräva av sig själv i detta sammanhanget. du kanske mår bättre av att klottra ner dina tankegångar någonstans så du har dem samlade och själv kan klura fram saker ur dem.

obs kände bara ett behov av att skriva nåt efterblivet efter att ha varit seriös, allt med ^_^ i slutet borde ignoreras :$


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har problem med kommunikationen, när jag har en riktigt briljant jävla tanke kan jag sällan sätta den i ord på ett bra eller ens begripligt sätt men rent nonsens kan jag uttrycka på ett jävla snyggt och skenbart smart sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken

har jag knarkat sönder skallen?

jag funkar likadant oftast


dazed
: Har problem med kommunikationen, när jag har en riktigt briljant jävla tanke kan jag sällan sätta den i ord på ett bra eller ens begripligt sätt men rent nonsens kan jag uttrycka på ett jävla snyggt och skenbart smart sätt.

de bästa tankarna är inte ämnade för att kommuniceras yo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du aspgers?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

öva


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

den_fete: har du aspgers?

vet inte


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minst.. ^_^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det går inte att veta om man vet. Det går att tro däremot.


   
SvaraCitera
Bakric

Känner igen mig.
Var väl mest kring svackan efter att jag slutade punda som jag var allmänt deppig och överanalytisk, vilket för det mesta resulterade i att jag psykade sönder allt och alla och satte mig ensam på mitt rum några veckor för allas bästa.
Numera är jag väl mer åt det obetänksamma hållet när jag svarar på något, t.e.x när min flickvän började prata om något om sitt utseende och jag svarade "Äh, jag är inte så kräsen" fast på ett välmenande sätt.
Är just det där mellanläget man måste hitta Oskyldig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi är nog alla en bra bit förbi biblioteksarkiv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"hur vet man vad man vet" är fan signaturs matrial.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att kunna lagra och återhämta kristalliserad, sakligt relevant faktakunskap på ett tillförlitligt sätt är praktiskt men att prioritera en flexibel och nyanserad och integrerad helhetsuppfattning är bättre och större och finare, även om det ibland resulterar i tankspriddhet, bristande närvaro, oklar implementation osv.

hoppas jag skrev det jag menade nu...


   
SvaraCitera