Aviseringar
Rensa alla

Hur viktig är en killes utstrålning för hans "attraktionsnivå"?


Ämnesstartare

Jag är en kille som alltid har ansetts se bra ut, men trots det så har jag genom åren märkt stora skillnader i hur jag blir bemött av tjejer - och det verkar bero väldigt mycket på hur jag själv känner mig som person.
Såvitt jag vet så har mitt grundutseende varit ganska konstant - i alla fall tillräckligt mycket för att folk utan problem ska kunna känna igen mig även om det har gått flera år - och de gånger då jag har känt mig bekväm med mig själv och känt mig på gott humör osv så har det verkat hända mycket oftare att tjejer spanar in mig och gör kontaktförsök och sånt, men om jag känner mig lite obekväm, undviker ögonkontakt med folk, har trist frisyr osv så verkar jag inte få någon större uppmärksamhet alls.
Så det verkar som om ens egen utstrålning har stor betydelse för hur man blir kontaktad av tjejer, eller...?


   
Citera
Ämnesetiketter

Kan vara som du säger. Många av oss är utseendefixerade men man borde se saker i ett helthetsperspektiv och inte i enbart att se konstant snygg ut.
Folk borde sänka ribban lite, tänka mer på typ, känner jag mig attraherad av hen? Kan jag börja känna mig attraherad? Istället för bara, ser snygg okej då gillar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, fast känns som att ens utstrålning och hur man själv känner sig har betydelse för hur snygg man uppfattas vara också.
Det är då min erfarenhet i alla fall, kan inte riktigt förklara det på något annat sätt eftersom mitt grundutseende inte verkar ändras nämnvärt mycket, bortsett från att jag ser mer vuxen ut såklart. Galen


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe:
Kan vara som du säger. Många av oss är utseendefixerade men man borde se saker i ett helthetsperspektiv och inte i enbart att se konstant snygg ut.
Folk borde sänka ribban lite, tänka mer på typ, känner jag mig attraherad av hen? Kan jag börja känna mig attraherad? Istället för bara, ser snygg okej då gillar jag.

så man ska se människan bakom utseendet? asså utseendet är ju bara ett skal resten finns där inne och det är det man måste lära känna innan man dömer människan efter utseendet? Right? Blink


   
SvaraCitera

fast blir man snyggare med tiden  ju mer man känner sin partner?


   
SvaraCitera

Danneboi:

så man ska se människan bakom utseendet? asså utseendet är ju bara ett skal resten finns där inne och det är det man måste lära känna innan man dömer människan efter utseendet? Right? Blink

Nja det var inte riktigt så jag menade men absolut är det viktigt att lära känna människan bakom skalet! Glad
Sen om man tycker att någons skal, om man nu ska kalla det så eller utseendet tyck jag låter bättre inte känns attraktiv ja då kanske det inte spelar någon roll hur personen är. Sen är folk olika, man måste inte se jättesnygg ut men så länge man är en schysst typ kan man komma att hamna i ett förhållande. Personen är viktig att lära känna, det betyder väldigt mycket, så ja, utseendet är knappast allt! Mycket glad


   
SvaraCitera

Danneboi:
fast blir man snyggare med tiden  ju mer man känner sin partner?

Ja alltså börjar man gilla någon och man funkar ihop som partners så tror jag att man ser mer och mer fina egenskaper hos varandra, det tror jag. Glad


   
SvaraCitera
spket

grabbar..... För att vilja känna på någons inre, måste man först tycka om nåns yttre. 😀 


   
SvaraCitera