Aviseringar
Rensa alla

Hur viktig är utseendet i ett seriöst förhållande?


Ämnesstartare

honolulu:

det är ju alla brister som gör oss till människor.

Mycket klok flicka indeed. Jag ska tänka på det första. Men det kan nog stämma. I mina (väldigt få fall) Har jag gillat mina killar just för att de ofta inte är perfekta på många sätt. Eller så har jag bara försökt leta fram brister. Är det normalt?


   
SvaraCitera

Den tiden jag faktiskt var inställd på ett förhållande i en avlägsen framtid visste jag att jag aldrig skulle nöja mig med något mindre än perfekt, på alla plan.


   
SvaraCitera

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Den tiden jag faktiskt var inställd på ett förhållande i en avlägsen framtid visste jag att jag aldrig skulle nöja mig med något mindre än perfekt, på alla plan.

Vet inte om du har grymt bra självförtroende eller något i den stilen men, jag skulle aldrig kunnna vara ihop med någon som var perfekt... Om jag skulle känna att han stod över mig på alla sätt så skulle jag inte klara av att ha ett förhållande med honom. Jag skulle bara se ner på mig själv för att jag inte var lika bra som honom.


   
SvaraCitera

Marmorscalare:

flicka

TÄNK OM JA E GRABB DÅ?

Marmorscalare:

Mycket klok flicka indeed. Jag ska tänka på det första. Men det kan nog stämma. I mina (väldigt få fall) Har jag gillat mina killar just för att de ofta inte är perfekta på många sätt. Eller så har jag bara försökt leta fram brister. Är det normalt?

Försökt leta fram brister för att du vill ha någon anledning att lämna dem, eller bara sådär? Jag vet inte, jag känner inte igen mig för oftast kommer det bara med tiden att man inser en människas brister, man behöver lixom inte leta.


   
SvaraCitera

Marmorscalare:

Om jag skulle känna att han stod över mig på alla sätt så skulle jag inte klara av att ha ett förhållande med honom. Jag skulle bara se ner på mig själv för att jag inte var lika bra som honom.

Objektiv perfektion är naturligtvis en omöjlighet och om du skulle känna att du stod under honom och mådde dåligt av det skulle han ju inte vara perfekt. Men även subjektiv perfektion hos en person är ju svår att hitta och är väl en av anledningarna till att monogami inte är min melodi.

Sedan handlar det väl lite om hur man betraktar sig själv, antager jager.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Försökt leta fram brister för att du vill ha någon anledning att lämna dem,

Nej men mer, som du sa. Se dem som vanliga människor och inte överstående varelser? Jag kanske är helt ute och cyklar.


   
SvaraCitera

Jag har tendenser att börja attraheras av folk med fin personlighet. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Jag har tendenser att börja attraheras av folk med fin personlighet.

Så du attraheras alltså inte av utseendet? :O


   
SvaraCitera

Marmorscalare:

Nej men mer, som du sa. Se dem som vanliga människor och inte överstående varelser? Jag kanske är helt ute och cyklar.

Hm, om du menar att när man blir kär så ser man ofta personen som perfekt och "omänsklig"? och därför vill man hitta brister för att det ska kännas naturligt? Om inte det är så du menar förstår jag icke. Men jo, det är väl inte så konstigt egentligen, men som sagt tror jag att det kommer mer med tiden för de flesta, för när man väl är kär är man helt uppe i att vara kär, haha.


   
SvaraCitera

Marmorscalare:

Så du attraheras alltså inte av utseendet? :O

Njae. Kan avattraheras av utseende. Och kan attraheras av folk utan personlighet. Men om personen i fråga har en riktigt fin personlighet så kan det öka attraktionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket sant. Men jag har tappat bort mig i min egen tankegång, me har dragit slutsatsen att jag vill ha en sprucken människa, lika sjuk som jag 😀


   
SvaraCitera

varför vara tillsammans med någon man inte attraheras av?
Brukar göra slut när jag inser det. typ. Att jag inte attraheras. Pga vill va kär i min partner och tycka den är skitsnygg och sådär. Är jag inte kär och den inte är så snygg kan jag likagärna ba va kompis?


   
SvaraCitera

Marmorscalare:

me har dragit slutsatsen att jag vill ha en sprucken människa, lika sjuk som jag 😀

Nej, det vill du inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nymfparanoia:

varför vara tillsammans med någon man inte attraheras av?
Brukar göra slut när jag inser det. typ. Att jag inte attraheras. Pga vill va kär i min partner och tycka den är skitsnygg och sådär. Är jag inte kär och den inte är så snygg kan jag likagärna ba va kompis?

Måste den alltså vara skitsnygg för att du ska attraheras? Funkar typ inte då en underbar personlighet? För mig kan en härlig personlighet vara riktigt upphetsande. Då spelar ju fejset eller kroppen inte så stor roll. Om man bara vill kyssa personen för att den i fråga är så jävla härlig?


   
SvaraCitera