Aviseringar
Rensa alla

hur viktigt är det egentligen att förhuden kan dras bakåt? :$


Ämnesstartare

hej! jag är en kille på 17 år som trots min höga ålder fortfarande inte kan dras bakåt. jag själv har inga smärtor eller så, för förhuden är väldigt uttöjd på längden. men anledningen till att jag inte kan dra tillbaks förhuden är dels för att "ringen" är för liten, och dels för att en liten del av förhuden ligger fastklistrat på ollonet som om någon limmat på superlim.....

jag går just nu på en salva som jag har fått utskrivet från en läkare förra året. han sa att jag skulle komma tillbaka om inte medicinen hjälpte efter att jag använt den morgon och kväll i två månader. dock har jag på grund av mitt urdåliga minne inte kommit ihåg att ta salvan först nu för ca 2 veckor sedan, och det är det datumet jag räknar på, så om ca 6 veckor ska min förhud vara botad, om medicinen hjälper. jag hoppas medicinen kommer hjälpa men det känns hopplöst då jag inte märkt en enda skillnad på förhuden.

varför jag är så fundersam och kanske något "desperat" just nu är att jag har ju skaffat en tjej (bara sådär från tomma luften hehe) och vi har kommit överens om att vi ska ha sex ganska snart och för det behövs ju kondomer. när jag då kollar instruktioner så får jag se ett steg som i mitt fall är helt omöjligt att utföra, nämligen "dra tillbaks förhuden". det betyder att jag inte kan följa kondominstruktionerna till 100% vilket gör mig orolig... betyder det att jag inte kan ha sex med min flickvän??? D:

alla runt omkring mig säger att man måste kunna dra bak förhuden, och den största anledningen som de nämner är att "man ska kunna rengöra ollonet". jag förstår dock inte vad som är problemet. jag har ju inte haft ont och än så länge har jag inte upplevt den starka och outhärdliga lukt från min penis som min pappa så högtidligt påstår att ett orengjort ollon luktar, fastän jag i praktiken har haft problemet i minst 4 år, eftersom man normalt ska kunna dra bak den senast när man är typ 13 år.

det absolut värsta tänkbara är att jag skulle behöva göra en operation. jag vet inte om jag har styrkan eller modet att göra en sådan operation :$ skulle jag kunna klara mig ett helt liv med min förhud som jag har den, utan större svårigheter, väljer jag hellre det livet än att utföra operationen.

skulle bli glad för synpunkter och sånt ^^

/orolig kille :$$


   
Citera

Det lär ju göra ont när du sexar.. 


   
SvaraCitera

Känner till problemet, var noggrann med salvan och "stretcha" huden så gott du kan flera gånger om dagen så bör det lösa sig. Problemet är vanligare än man kan tro men löser sig oftast. I värsta fall kan du vara tvungen att genomföra ben enklare omskärelse för att vidga hålet. Ta det jävligt lungt när du ska sexa med tjejen och du bör prata med henne om det så hon vet.Jag var i exakt samma sits som dig när jag var runt 15, men idag är det inga konstigheter tack vare salva och stretching.
Lycka till! 


   
SvaraCitera

Klipp klipp 


   
SvaraCitera

det är som i en annan kultur som jag såg på tv där de brännmärker folk för att de måste likna krokodiler


   
SvaraCitera

Det är var femte kille som har samma problem så du är inte ensam. Min killkompis gjorde en operation och det var väldigt vanligt. Sök upp en Urologavdelning så ordnar de det med laser. Han är jättenöjd.


   
SvaraCitera

Har hört att man kan töja ner den försiktigt lite åt gången. 


   
SvaraCitera

jag kan dra bak min förhud lätt som en plätt men när jag var 12-13 var det lite svårt, typ drog ner den och fick inte upp den igen ^_^

upp ner upp ner upp ner upp ner åh så skönt


   
SvaraCitera

"men anledningen till att jag inte kan dra tillbaks förhuden är dels för att "ringen" är för liten, och dels för att en liten del av förhuden ligger fastklistrat på ollonet som om någon limmat på superlim....." FASTKLISTRAT HAHA. Lär de inte sex ed i skolan längre?


   
SvaraCitera