Aviseringar
Rensa alla

Hur viktigt är grafiken på spel?


Smilen
Ämnesstartare

Är grafik en principsak i ett spel och ett krav för er för att spelet ska vara bra? Eller hur viktig är grafiken?

Själv tycker jag att det är ett plus i kanten om spelet är väldigt snyggt, helt klart, men en bra story med bra spelbarhet är väldigt viktigt i spelen. Helheten är viktig. Därmed även grafik, fast det beror på. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Spelar inte spelet om det är dålig grafik. 
Så det är mycket viktigt 


   
SvaraCitera

Grafik är inte viktigt nej. Spelar fortfarande gamla spel från barndomen pga. andra aspekter.

Viktigare är FPS, minst 60 skall det vara annars är det inte värt någonting...


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Grafiken är inte alls viktig för mig, klart det kan va en kul bonus när det är bra grafik


   
SvaraCitera

Beror mycket på vilken typ av spel det är. Grafiken i first person-spel är viktigare än i strategispel enligt mig, som exempel.


   
SvaraCitera

Gameplayet är ju alltid nr1.


   
SvaraCitera

Beror på vilket spel man spelar såklart , tex på cs gillar jag låg resolution , för är van och träffar bättre , annars spelar jag på högsta res när jag kör story spel .


   
SvaraCitera

Det beror på... ett modernt spel vill  jag ska ha bra grafik men om det ä äldre så bryr jag mig inte 


   
SvaraCitera

adaq: Det beror på... ett modernt spel vill  jag ska ha bra grafik men om det ä äldre så bryr jag mig inte


   
SvaraCitera
lok501

Själv tycker jag om tydliga färger och icke-kantiga karaktärer, så med det sakt så tycker jag att grafik är viktigt för att hålla intresset igång. Som FPS fan så gillar jag när texturerna är rena ocg detaljerade och objekten är detaljerika. Men jag tycker fortfarande att för mycket grafik I fel spel är mer ont än gått(för mycket effekter I en shooter, hyper realistiskt ljus I cyberpunk, m.m) samt att I vissa spel är det charmigt med sämmre grafik då de kanske fokuserar på kartan, storyn eller musiken. 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk: Beror mycket på vilken typ av spel det är.

Tack!

Stor del av umgängeskretsen vägrade förstå varför jag älskade Tibia, bara för att det såg ut så här: maxresdefault.jpg


   
SvaraCitera

Klassar själv som grafiken som helt oviktigt. Jag ser hellre ett spel med realistiska aminationer än spel med realistisk grafik med få robotiska animationer. 


   
SvaraCitera

Har svårt se nöje i ett spel med dålig grafik,klart den är viktig del i spelupplevelsen.  


   
SvaraCitera