Aviseringar
Rensa alla

Hur viktigt är kvällsmat?


Ämnesstartare

m33lis:

e du med han nu?

[love]


   
SvaraCitera

m33lis:

t typ

Middag kl 3 sen inte äta någonting mer? Du tar död på dig själv.

Man ska äta typ 6 gånger om dagen, frukost,mellanmål,lunch,mellanmål,middag,kvällsmål.

Jag äter alltid innan jag går och lägger mig, kanske bara 5 minuter innan t.o.m och jag vaknar aldrig när jag sover då etc


   
SvaraCitera

Jag käkar alltid kvällsmat innan jag lägger mig. Ibland kanske 10 minuter innan! Blir oftast macka, jag fattar inte att vissa orkar käka middag varje dag. [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m33lis:

ordentlig kvällsmat

Det beror på vad man menar med ordentlig, men ja. Kvällsmat[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

sa min nk-lärare

din lärare kanske talar utifrån sig själv, för jag brukar inte vakna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

natthimmell_22:

din lärare kanske talar utifrån sig själv, för jag brukar inte vakna.

jaha [smile]


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

vet bara att man inte ska äta mindre än 4 timmar innan läggdags för 4 timmamr efter att man har ätit är det nån grej i magen som sätts igång och då vaknar man när man sover

sa min nk-lärare

Låter som struntprat. Faktum är att alla människor vaknar under natten flera gånger, men de kommer ofta inte ihåg att de gjorde det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sylar:

Låter som struntprat. Faktum är att alla människor vaknar under natten flera gånger, men de kommer ofta inte ihåg att de gjorde det.

kanske är pga det då [crazy] men han brukar svamla massa strunt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag brukar gilla att äta på kvällen. Dock så har jag inte varit hungrig alls idag. Brukar somna bättre om jag är mätt.


   
SvaraCitera

Enkelt; lägg dig inte hungrig.


   
SvaraCitera

Om man ska sova så behöver man ju ingen energi (mat), så det är väll ingen idé att äta efter middag? Fast det är ju gott/mysigt.. [blush]


   
SvaraCitera

m33lis:

Men om man äter middag ca kl 15.00 hur viktigt är det att äta något efter?

Viktigt och viktigt. Jag skulle nästan dö av hunger om jag bara åt middag kl 15 och sen inget mer resten av dagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är nog rätt viktigt.

Om du t.ex. går på träning på eftermiddan/kvällen, äter typ en frukt eller nåt annat lätt när du kommer hem och sen går lägger dig, tar det rätt så lång tid mellan det senaste stora målet du åt
(lunch då förmodligen) och frukosten nästa dag.


   
SvaraCitera